• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

Åh, vad roligt!! Då hoppas vi på en finfin blastocyst på lördag och några till frysen kanske?

Jag är inne på min Provera-kur nu, så jag beräknas få mensen till helgen. Och dag 2 börjar jag med tabletter för att bygga upp slemhinnan! Usch, ser verkligen inte fram emot veckor med kletiga vagitorier... Men vad gör väl det i det stora hela!

• CarolineB

Ja verkligen, hoppas hoppas!

Jag har fått något som Crinone istället, ska tydligen inte vara lika kletigt som vagiatorer

Skönt att komma igång nu då! Vad är det för tabletter du ska ta? Kommer inte ihåg, gör du FET?

• amorosa

Jag var på vul i Malmö idag, och läkaren sa att slemhinnan såg fin ut. Han skulle faxa min klinik och berätta resultatet. Trodde på äl i helgen. Sen ringde CA upp i em och sa att vi nog skulle avbryta eftersom vi är så långt fram i cykeln... Que?? Jag är på cd 24 idag och har hela tiden sagt att äl troligen är runt dag 30, och jag har alltid långa cykler. Dessutom hade läkaren sagt till dem att det inte fanns några äggblåsor, medan han till mig sa att äl nog skulle bli i helgen. Blev så arg. Kommunikation mellan läkarna?? Vi bestämde att jag fortsätter äl-testa och så ska jag ringa igen på måndag. Om jag får utslag i helgen, ska jag göra vul för att bestämma om jag verkligen haft äl. Har jag inte det, eller om inget äl-utslag så avbryter vi och kör stimulerad cykel istället. Jag har känningar i magen, så jag tror helt klart att äl är i helgen. Blev så arg och besviken på läkaren som gjorde vul idag. Han var väldigt slarvig och snabb när han gjorde vul. Kollade bara slemhinnan, inte äggstockarna direkt. Sa inte ett ljud.

Love is everything: jag hade också Crinone (som CarolineB) sista gången, och det var mycket bättre än de där vagitorierna. Så det ska jag be om igen. Nåt att prova kanske?

CarolineB: håller tummarna för en fin blastocyst på lördag!!   

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Love is everything

Ja, jag ska ta Progynon för att bygga upp slemhinnan inför kommande FET!

Ja, jag vet att det finns andra mediciner, men Lutinus har funkat så bra alla försök vi gjort: inga biverkningar och perfekt slemhinna! Så jag vågar inte chansa med att byta nu! :-P Får leva med binda ett par veckor....

Amarosa: Fasen, vad surt! Har du gjort FET i egen cykel tidigare? Hoppas det slår om till helgen och att slemhinnan är kanoners på VUL nästa gång!

• amorosa
    Love is everything skrev 2013-09-03 08:59:44 följande:
    Ja, jag ska ta Progynon för att bygga upp slemhinnan inför kommande FET!

Ja, jag vet att det finns andra mediciner, men Lutinus har funkat så bra alla försök vi gjort: inga biverkningar och perfekt slemhinna! Så jag vågar inte chansa med att byta nu! :-P Får leva med binda ett par veckor....

Amarosa: Fasen, vad surt! Har du gjort FET i egen cykel tidigare? Hoppas det slår om till helgen och att slemhinnan är kanoners på VUL nästa gång!

Nej, har aldrig gjort FET tidigare. Detta är vårt enda embryo vi någonsin fått till frysen.
  • CarolineB

Hej! Igår fick vi en fin fin blasocyst tillbaka De hade redan fryst 3 st balsocyster och skulle odla vidare 2 st tills idag och sen frysa! Känns så skönt att ha några i frysen, lite av en lättnads känsla!

Hur går det för er andra? Hoppas ni mår bra

• amorosa

Härligt CarolineB!! Grattis!!

Jag fick utslag på äl-stickan igår, precis som jag trodde! Ska ringa CA imorgon, så får jag nog göra vul i Malmö i veckan för att kolla att äl verkligen varit. FET på fredag kanske? Eller till helgen? Wihiii!!

• Love is everything

Åh! Vad roligt för er!! Härliga nyheter.

Jag har tagit mina Progynon 3 dagar nu, så imon ska jag ringa och kolla när jag ska göra VUL! Spännande nu....

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19