• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

Härligt amarosa! Grattis!!
    Jag pratade länge och mycket med min läkare sist och fick många förklaringar. Bl.a frågade jag om tidpunkten för start av Progynon gjorde någon skillnad på resultatet. Och då sa han att det inte spelar någon roll när man börjar med tabletterna iom att det är slemhinnans mognad som avgör tidpunkten för FET! Så då spelar det ingen roll om man börjar på dag 1, 2 eller 3. Jag själv ska meddela när jag fått mens och ofta blir det dag 2 innan man fått tag på dom...
    Och sen det här med första blödningsdag, så är dag 1 alltid första blödningsdagen, då man blöder färskt klarrött blod. Får man alltså mens på kvällen/natten så brukar man räkna dagen efter som mensdag 1. Så egentligen kan man ju säga att du började dag 1 som du skulle!
    Lycka till nu!!!

Mitt blodprov visade 10, så nu är det ok att börja igen, så idag tar jag första Provera-tabletten!

• amorosa

Love is: ja, det brukar ju börja med lite bruna flytningar och sen på morgonen efter är mensen igång. Men det här gången kom den faktiskt igång på riktigt på kvällen efter jag tränat. Men det känns som det kvittar tydligen.

Pratade med CA igår och fick tid för vul den 11 nov. Nu längtar jag till FET!!!

Härligt att du också kan komma igång igen nu!    

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Love is everything

Hur har det gått amarosa? Hade du tid igår eller menade du idag? Tänkte iom att det var söndag och så... Håller tummarna för dig iaf!!

Jag fick min u-ljudstid om exakt två veckor. Mensen kom i lördags efter bara 8 tabletter med Provera, märkligt det där... Så idag började jag med Progynon!

• amorosa

Love is: det var vul idag, och slemhinnan såg fin ut. Så det blir FET nästa måndag! Tjoho!! Då är det nära för dig också nu! Härligt!

• amorosa

Jag ska börja med Lutinus imorgon, men hon glömde säga hur jag ska ta dem... Hittar inget i papperna om dosering heller. Ringde för sent idag för att de skulle hinna ringa tillbaka. Är det tre om dagen? Morgon, middag, kväll?

• Love is everything

Yes, morgon, middag och kväll! Brukar ta den på morgonen när jag är uppe och kissar typ vid 5-6 och sen går vi ju inte upp förrän 9! Och den på kvällen när jag går och lägger mig. Men man får ju ha typ dubbla bindor för den smälter och blir ju som vatten...

• amorosa

Ja, det är verkligen jobbigt att det rinner konstant...

• amorosa

Nu är jag äntligen ruvare igen! Tjoho! Det har verkligen varit annorlunda nu mot när vi försökte få första barnet. Har inte alls haft tid att tänka på det på samma sätt och det känns inte lika desperat. Än... Vi får väl se hur det går... 

14 sega långsamma dgr till td nu.

• Hemflyttad

Lycka till Amorosa! Kan tänka mig att det känns annorlunda den här gången. Men 14 dagar, det var länge. Redan om en vecka kanske du kan få veta ....

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19