• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Hemflyttad

Då är det säkert som det ska vara! Glad

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • amorosa

Idag fick vi positivt grav test!! Tjoho!! Vågar knappt tro det är sant! Lyckades vi verkligen på första syskonförsöket?! När det behövdes sju försök för att få Alice! Visst, mycket kan fortfarande hända, men det känns otroligt!

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Love is everything

Åh, vad underbart!!! Klart man kan det, det gjorde ju vi med! Hoppas det går hela vägen för er bara! Vilken rd plussade du på och vilken vecka är det nu?

Imon har vi tid för FET! Lite orolig då jag haft maginfluensa ett par dagar precis... Men samtidigt tror jag att det kan vara bra då immunförsvaret kanske är lite lägre och inte stöter bort blastisen lika lätt?

• amorosa

Love is: idag är rd 13, officiell td imorgon. V 5 är jag i tror jag, men vet inte exakt vilken dag. Vet inte vad man ska utgå från när man gör FET och återför en 5-dagars blastis? Kan väl inte räkna från senaste mens eller? Och FET-dagen räknas väl inte som äl-dag, eftersom embryot redan är 5 dgr gammalt då?

• Hemflyttad

Nej, du får räkna FET minus fem dagar som ÄL.

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • Love is everything

Blastocyst i toppskick insatt idag! Känns orättvist att ha sin supercharmiga ettåring med sig dit, men vad gör man... Han är ju verkligen ett mirakel som är gjord just där!
    Kände mig dock missmodig och eländig idag när vi kom dit efter magsjukan och var inte tillräckligt kissnödig för insättning och kom på att jag glömde ta min fragmin-spruta igår. Men efter att ha svept 5 glas saft så att insättningen gick bra tillslut och att de visade att den var på väg att kläckas (precis som de två senaste gångerna) så kändes det mycket bättre när vi lämnade Göteborg! Håll era tummar för en julkappsbebis nu!!

• CarolineB

Grattis Amorosa! Fantastiksa nyheter :)

Och stort grattis till din fina blasocyst Love is evertything!

Själv är jag nu på ruvardag 7 med min blasoscyst fter ostimulerat FET, känner inte ett smack!
    Jag kna ju inte låte bli att överanalysera precis allt nu.. Som igår kväll när jag hade duschat såg jag att jag hade massa synliga blodkärl på brösten, men de var som bortblåsta på morgonen.. Var uppe och kissade inatt men det var jag ju förra gången oxå.. Jag håller verligen på att bli tokig :) Hade som värk i ljumskarna igår men det är särkerligen mensvärken som satt igång, väntar just mensen imorgon, den har kommit på ruvardsag 8 vid mina andra försök!

Det där med att de redan håller på att kläckas verkar ju vara jätte positivt! Lycka till med ruvandet :)

• amorosa

Love is: grattis till ruvarstatus! Har aldrig hört att nån fått dricka saft för att fylla blåsan förut! Jag hade tvärtom en sprängfylld blåsa!! Kissade på vägen dit (2 tim bilfärd), och drack sen vatten i mängder för att vara säker på att ha lite fylld blåsa. Den blev istället toppfylld! Vår blastis var också på väg att kläckas, så det är ju absolut ett gott tecken!

CarolineB: bristen på symptom behöver inte betyda ett smack!! Jag hade inga som helst symptom med Alice innan jag testade, och knappt efter heller! Idag och igår har jag haft lite molande i magen, men inget annat. Håller tummarna!

• Love is everything

CarolineB: Har du testat än?? Vad tidigt det låter med mens dag 8 redan... Vet man varför det är så?

Själv är jag bara på rd4 idag, endast känt lite molvärk nån dag. Men börjar nog tjuvtesta redan imon om jag känner mig själv rätt... Testade plus med sonen dag 5 och dag 7 nu senast då det blev mf. Håll tummarna hårt nu!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19