• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • amorosa

Love is: riktigt surt... Sorry...

Jag fattar inte hur de räknar graviditeten alltså. Jag har fått bf bud på allt från 4-7 augusti, beroende på olika läkare och olika sajter. Spelar ju ingen större roll, men det stör mig att de inte är överens. Inte ens CA och ivf-läkaren i Malmö där vi gjorde vul igår. CA säger att jag är 2 dgr längre än Malmö säger. Knas...

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Love is everything

Amarosa: Hur gick det på VUL, var allt ok?!

Om du satte in en blastocyst en måndag, så räknas din äl (v.2+0) fem dagar innan, alltså ons 13 nov, så din nya vecka börjar varje onsdag. Så i onsdags var du i 7+0 och idag 7+2. Vad är det dom inte får ihop??
    Jag hade också onsdagar som ny vecka och jag satte också in en måndag, fast två veckor efter dig.

Har ni berättat för familj och vänner än?

• amorosa

Love is: vul gick jättebra. Fick en fin bild med en stor gulesäck jämte fostret. Blev nästan lite rädda när vi såg två duttar och trodde det var tvillingar!

CA säger att jag byter vecka på tisdagar och isf är på 7+4 idag, medan enl Malmö är jag 7+2 idag.

Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, och mina närmsta kollegor. Vi ska fira nyår hemma hos oss, så då kommer vi att berätta för dem som är här. Känns bara löjligt att försöka låtsas dricka alkohol eller skylla på t ex uvi.

Hur mår du? Blöder du mycket? Har du ont?

• Love is everything

Okej, vad konstigt det kan vara med dagarna... :-/

Jag har ju bara haft lite brunt varje dag med blodblandat endast i början av veckan. Men i fredags började jag blöda ordentligt och hade myyycket ont i mensmagen och ganska kraftigt på högersidan. Misstänker att jag haft ett X där... Blöder som en vanlig mens nu fast mer slemmigt, så det stämmer ju med u-ljudet, att det egentligen bara är slemhinnan som ska blöda ut.
    Får se vad det visar på måndag, tänkte ta ett test imon bitti för att kolla om det blivit svagare.

• Love is everything

Testet var markant starkare igår och hcg't hade gått upp ytterligare... U-ljudet visade ingenting egentligen, han konstaterade bara att det är ett X. Så jag ska tillbaka om två veckor och har det höjts då med så blir det operation...

• CarolineB

Love is - Hoppas du mår ok efter omständigheterna och att ni ändå njutit av ledighet och jul!

Amorosa - Hur mår du? Jag är i dag i vecka 7+2 och har fortfarande inga symptom, antar att jag ska vara glad för detta :) Det enda jag märker av är att det är kämpigare att äta, blir mätt så fort!
    Ska inte på vul förrän 8/1, känns som en hel evighet tills dess... Hoppas verkligen att vi får se ett tickande hjärta då, jobbigt att inte veta hur det står till därinne!

Hoppas ni alla haft en härlig Jul, önskar er en God fortsättning och ett Gott Nytt År :)

• amorosa

CarolineB: jag mår hyfsat bra, tack. Är i v 8+4 idag. Har en skum känsla av illamående kombinerat med hunger ganska ofta. Vet inte om jag vill äta eller inte. Men har inte kräkt någon gång, tack o lov. Av julmaten blev jag också mätt jättefort, orkade knappt äta nåt alls!
    Tråkigt att jullovet kom mellan, så det dröjer så länge till ert vul. Allt är säkert jättebra! Klart du ska vara glad för att slippa illamående, men jag vet att man blir orolig när man inte har några symptom. Inga ömma bröst heller? Det var i princip det enda symptomet jag hade med dottern. Lite lätt illamående några enstaka dagar i v 7-8, annars ingenting.

Love is: tänker på er!

God fortsättning!

• Olivia3mars

Hej!

Det var länge sedan jag var inne här. Ser både glädjande besked och sorgliga. :/

Vi fick ett barn 2009, som blev till på andra IVF:et på Sahlgrenska. Sedan har vi gjort ett syskon-frysförsök på Sahlgrenska och nu sex syskonförsök på CA. Totalt sju syskonförsök alltså. Det näst senaste var i augusti -12, sedan tog vi en paus, och nu gjorde vi ett försök - som vi sagt ska bli det sista - i december. Och precis som när vårt barn blev till blev jag smått överstimulerad ungefär den dagen då embryot kan ha fäst. Så på CA blev de väldigt hoppfulla och antydde att det nog hade gått vägen den här gången. Så tre dagar innan testdag fick jag en liten blödning. Hepp, nu är det kört, tänkte vi.. Men blödandet blev inte till en mens, utan har fortsatt med bara lite blod varje dag (nu i 9 dagar) och dagen före testdag (vi fick testdag 25/12 så vi testade på julafton..) fick vi ett fint plus.

Men, som sagt, jag blöder fortfarande. Och är så klart jätteorolig. Det känns inte alls som att jag kan känna att det här ska gå vägen. Eftersom vi är inne på sjunde syskonförsöket är det som att jag inte fattar att barn kan bli till överhuvudtaget.. Så hur ska jag då kunna tro att det är ett barn på gång när jag tom blöder.

Vi har ett VUL inbokat den 14/1. Ser fram emot det samtidigt som jag trivs fint med att vara julledig.

Pust. Det känns som om jag kommer bli ett nervvrak av det här.. :/ Behövde skriva av mig. Är det någon som varit med om att blöda? Jag kan tillägga att alla tidigare misslyckade försök slutat med minus. En gång tror jag det fäste men snabbt lossnade igen. Men jag har alltså inte en historia av missfall utan bara en massa embryon som inte velat fästa där inne..

Kram till er alla!!

• amorosa

Olivia: grattis!! Vilken härlig julklapp! Det låter lite som våra försök att få första barnet. Det lyckades på sjunde försöket och jag blödde dagligen i tre veckor fram till vul på CA. Var livrädd varje dag att det skulle gå åt skogen. Men sen plötsligt slutade det, och inga mer blödningar under hela graviditeten. Denna graviditeten har jag blött en gång färskt blod och nu för några dagar sen hade jag bruna flytningar. Man blir verkligen vettskrämd, men jag försöker tänka på att det är så himla vanligt och inte alls behöver betyda nåt. Särskilt om det är just de dagarna då du normalt skulle fått din mens. Så försök njut av din graviditet och oroa dig inte för mycket! Kram

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19