• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Resande

Grattis Amorosa!!

Love is.. Vad säger magkänslan? Om kroppen fortsätter att sköta sig så kan det väl vara värt att köra ostimulerat? Har ni tid att vänta om ifall att allt inte ser optimalt ut när det väl är dags? Be bara om progesteron som du kan ta som extra stöd om ni kör i egen cykel.

• Love is everything

Grattis Amarosa!!! Underbart! Ja, de är verkligen fantastiska! Jag önskar att vi också kan få syskon från samma kull! Det är ju jättehäftigt!

Jag känner att det hade varit spännande och ev värt att testa i egen cykel. Men nu har det gått 34, 35, 37 och 40 dagar emellan mensen, det ökar. Varför är det så? Och vad jag förstår är det mycket lättare och större spann på att pricka in rätt dag när man kör stimulerat. Sen börjar jag nytt jobb i september och jag vill så gärna sätta in innan jag börjar där. För då har jag möjlighet att kunna vara hemma och vila extra länge efter FET, det var så jag gjorde när jag lyckades bli gravid med sonen.

Men jag funderade på... måste jag vänta på min egen mens innan jag kan börja med progynonen? Eller kan jag köra en provera-kur och starta den när jag vill? Det var så jag hade tänkt iaf, kan ju inte spela så stor roll när man blöder iom alla mediciner man tar ändå för att bygga upp slemhinnan. Jag blev ju gravid 2/2 FETförsök i höstas och nu är förmodligen problemen borta iom borttagandet av äggledarna på alla sätt. Så jag hoppas att det kan fungera på någon av de två blastisarna vi har kvar!

• Love is everything

Har precis tagit en Provera-kur, men mensen vill inte infinna sig... Har haft mensvärk i fyra dagar nu och stenhårda/ömma bröstvårtor... Fjärde dagen efter nu, brukar alltid få på dag 8 eller 9 med Provera.

Visst hade du det så med Amarosa en gång? Det tog jättelång tid innan den kom? Kanske inte är bra att rubba sin egen menscykel nu när den väl var igång?

• amorosa
    Love is everything skrev 2014-08-14 16:49:11 följande:

Har precis tagit en Provera-kur, men mensen vill inte infinna sig... Har haft mensvärk i fyra dagar nu och stenhårda/ömma bröstvårtor... Fjärde dagen efter nu, brukar alltid få på dag 8 eller 9 med Provera.

Visst hade du det så med Amarosa en gång? Det tog jättelång tid innan den kom? Kanske inte är bra att rubba sin egen menscykel nu när den väl var igång?

Ja, jag kommer ihåg att det tog jättelång tid innan mensen kom åtminstone vid en av mina provera-kurer. Men kommer inte ihåg HUR lång tid... Ska se om jag kan hitta det någonstans. Återkommer...
    Alice 2012-02-08 *** Lillebror 2014-07-18
  • amorosa

Love is: jag tog min sista proveratablett en tisdag och fick mensen på onsdag kväll veckan efter. Alltså åtta dagar efter avslutad kur...

• Love is everything

Ikväll kom den!!! Känns ändå märkligt såhär fem dagar efter... Tänk så är kroppen i o-fas och kanske har äl nu ex?!
    Det slutade väl inte med plus för din del den gången Amarosa??

Vilken dag brukar ni starta med Progynon??

• amorosa
    Love is everything skrev 2014-08-15 23:19:36 följande:

Ikväll kom den!!! Känns ändå märkligt såhär fem dagar efter... Tänk så är kroppen i o-fas och kanske har äl nu ex?!
    Det slutade väl inte med plus för din del den gången Amarosa??

Vilken dag brukar ni starta med Progynon??

Jo, faktiskt! Det blev ett plus som resulterade i vår son som föddes för en månad sen!
  • Love is everything

Påbörjat syskonförsök igen, ruvardag 6 idag efter FET med blastocyst. Haft superstark molvärk sedan FET-kvällen, fick illamående igår och idag har det varit jättestarkt! Känns fantastiskt!
    Men.... När jag kom hem från jobbet hade det kommit blod! Blodblandad vattnig flytning, nästan oranget! Vad är det?? Hur är det möjligt?? Snälla nån som vet!!?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19