• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • CarolineB

Jag har testat!! Och det blev faktiskt ett PLUS Skrattande Kan inte förstå att det är sant :)
    Det blev tredje gången gillt för oss om plutten nu bara vill stanna kvar hela vägen. Lite tidigt med mens på ruvardag 8 kanske fast det är exakt 14 dagar efter ÄL. Har bara fått tillbaka blasocyster..

Hur går det för dig?

Har egentligen bara ömma bröst som sympton än så länge! Det finns väl ingen förhöjd risk för missfall för oss ivf:are?

Kram på er!

• Love is everything

Grattis!!!!! Vad roligt!!

Det blev plus här med idag! Har haft molvärk sen rd2 och vaknat vrålhungrig tre morgnar i rad nu och däckat i soffan redan vid åtta de senaste kvällarna! Så inga tvivel kroppsligt... Samma som alla andra gånger. Femte graviditeten nu, tredje i rad, känns väldigt ologiskt statistiskt sett måste jag säga! Men procenten har alltid varit emot oss tidigare så det kanske är nu det vänder! De tre sista gångerna har alla varit med hatchande blastocyster och fragminsprutor. En vinnande recept helt enkelt!

Tyvärr hade jag lite rosafärgat i trosskyddet i morse, "vaggiskletet". Men det har inte kommit mer. Förhoppningsvis är det när man går emot med pinnen. Nån annan som också blir sådär svullen inuti?

Frågan är hur/när man ska berätta för familjen. Jag hade velat göra ett vul innan jul stängningen och så att lillpojken skulle ha en storebror-tshirt på sig. Men jag vet inte om man får det så tidigt? Borde ju vara i v.5+2 nästa fredag och då syns väl hinnsäcken iaf?

• CarolineB

Åhhh GRATTIS!!!

Vilken lycklig tråd det här blev tillslut :)

Jag tror att jag är i vecka 4+5, vecka 5 eller?  Vill ju inte göra VUL innan man ev kan se hjärtat!
    På lappen med testdatumet som jag fick från kliniken står det att man får VUL 3 veckor efter TD...

Vi berättade för våra föräldrar och syskon, dom visste ju redan att vi höll på med ivf mm. Fick berättat för min chef idag också, hon har ju vetat om allt eftersom jag varit borta en hel del den sista tiden! Hon belv sååååå glad så himla skönt med hennes stöd i allt det här :)

• Love is everything

Ja, visst är det kul!!! Är du i 4+5 så är det vecka 5 ja! Jag är nog bara i v. 3+5 idag... Jag vill göra ett extra vul bara för att få se själva hinnsäcken. Jag har haft utomkveds tidigare då det satt i buken och nu när jag var gravid i sep och åkte in med buksmärta så fanns ingen hinnsäck i v. 5 och jag fick "mf" samma vecka. Så innan vi berättar vill vi gärna se att där finns nånting... Men då räknar vi ju inte med att se hjärtat förstås! Det kan man ju ta i v. 8 nånting efter julstängning osv.

• Resande

Grattis till alla plus! Fantastiskt roligt. Håller tummar och tår för att ni ska få ha bra graviditeter med bebis till sensommar/höst.

• Hemflyttad

Grattis till graviditeterna! Härligt med en massa plus!

Själv går jag in i vecka 32 idag. Tiden går sjuuuukt snabbt när man redan har ett barn. Och med tanke på jul så lär det inte direkt gå långsammare framöver.

Kram på er allihopa!

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • amorosa

Grattis Caroline och Love is!! Härliga nyheter!!

Jag hinner precis göra vul innan julstängningen, den 19 dec. Då är jag i v 7+2 och CA ville inte göra vul tidigare. Undrar hur de gör med era vul då? Har ni pratat med dem, eller ni har inte haft td än?

Vet ni hur det funkar med föräldrapenning om man blir gravid innan första barnet är 1 år och 9 mån? Utgår de från sista mens, bf eller vad? Bf måste väl vara innan första är 2,5 år eller? Det verkar nämligen som jag är precis mitt i skarven om jag ska få behålla min förra fp... Alice är född 8 feb 2012, och var 1 år och 9 mån den 8 nov och blir 2,5 år den 8 aug 2014. Jag har bf 4 aug..., som det ser ut nu. Sista mens var 31 okt. Tror ni jag klarar det?

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Hemflyttad

Om man har gjort IVF så vet man ju exakt när barnet blev till, så att säga. Så om det är till din fördel måste du ju kunna hävda det. Annars vet jag inte om de går på sista mens eller BF beräknat vid RUL. Sista mens känns ju som ett väldigt opålitligt verktyg, men det är ju ändå alltid det som de frågar om i vården när man är gravid ...

Du har alltså inte skyddat din SGI?

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • Love is everything

Det som gäller är att du ska vara gravid (spelar ingen roll vilken vecka du är i) innan det äldre syskonet är 1 år och 9 månader. Så om du är i v. 4 eller v. 40 spelar ingen roll! Men du har ju inte sänkt din sgi heller för du har ju inte tex jobbat bara 50 procent eller så emellan?

Vi har fått tid för vul nästa torsdag (v.5+1) pga tidigare X och mf bara för att kolla om det finns en hinnsäck. Man vill ju veta innan jul känner jag... Vi tänkte berätta då med en tröja till storebror!

• CarolineB

Vi fick tid för vul 8/1 efter julledigheten, då är jag i vecka 8+6..
    Ringer man till mvc efter det eller hur brukar man göra?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19