• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Love is everything

Det behövde helt enkelt bara bli oktober innan det visade rätt! Vår bröllopsdag, Ottos födelsedag och nu ett syskonpluss...

• Viki32

hej alla

hur gör man när man ska få ett blastocyst tillbaka? När ska man ringa carlanderska om man har själv ägglossning?

• Love is everything

Fått en fruktansvärd ihållande krampaktig smärta idag, på vänstersidan i magen, risken finns att det är ett utomkveds... Fick en akuttid att göra vul idag och det visade en tjock fin slemhinna, men tyvärr ingen hinnsäck... Fan vad orättvist det är ibland! hCG't var 250 idag, jättelågt för att vara v.4+6 tycker jag nog. Ska ta nytt på fredag för att se om det fördubblas eller inte.

Suck, suck, suck........ Håll era tummar håååårt ett par dagar nu!!

• amorosa

Love is: NEJ!!! Hoppas, hoppas att det inte är utomkveds eller mf... Håller tummarna stenhårt!

Viki32: du ska ringa CA när du får din mens. Så får du komma på vul runt dag 12-14, för att säkerställa att du verkligen har ägglossning på gång. Efter positivt äl-test ska du ringa igen och 5-6 dagar efter får du tillbaka blastocysten. Detta gäller alltså FET i naturlig cykel.

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • Hemflyttad

Love is - åh nej, vad jobbigt! Håller tummarna för att allt är bra. Du har väl haft utomkveds tidigare (precis som jag)? Tycker inte att hcg-värdet låter så anmärkningsvärt lågt, det kan ju variera så mycket och är väl mest intressant när man jämför två värden med några dagars mellanrum. Så hoppas det går upp stadigt! Ska du göra VUL igen också?

• Love is everything

Tack, behöver alla tumhållningar jag kan få!

Jag jämför ju så mycket med förra graviditeten, där gjorde vi vul v.5+3 och då syntes både hinnsäck, foster och hjärtfladder. Och nu såg man inte ens en antydan till hinnsäck, men det kanske var för tidigt som de sa?
    Blödde lite färskt blod igår med, känns inte direkt hoppfullt nu. Fan, vad orättvist!

Men, men får vänta på blodprovet imon och se vad det visar, om det har fördubblats eller inte. Har fortsatt ont i vänstersidan av magen... Vad är det?!

• Hemflyttad

Kan det vara äggstocken? Någon cysta eller liknande?
    5+3 måste ju vara extremt tidigt för att se hjärtslag. När jag var gravid med sonen såg de inte ens något foster i vecka 6+0 (cirka). Bra att de har koll på dig i alla fall!
    Kram

• Love is everything

Värdet hade sjunkit från 250 till 165.... Konstaterat missfall... Suck, blä och usch för detta... 75% missfall av mina graviditeter nu... Ska kolla att stickan blir negativ nästa vecka. Det var ju inte riktigt detta vi hade tänkt oss.

Får se vad läkaren säger när vi ska dit om två veckor, hur vi ska planera framåt...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19