• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Hemflyttad

Lycka till, Caroline! Låter helt normalt det där med sömnen. Själv sover jag otroligt mycket bättre den här graviditeten. Troligen för att jag redan har ett litet barn och är dödstrött när jag väl får sova ...

Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
  • CarolineB

Vul såg toppen ut! Vi fick se det lilla hjärtat slå därinne :) Dessutom sa läkaren att eftersom vi nu sett hjärtat slå och allt såg bra ut är risken för missfall väldigt liten :)

Jag är så glad!!!

• Resande
    CarolineB skrev 2014-01-08 17:16:30 följande:
    Vul såg toppen ut! Vi fick se det lilla hjärtat slå därinne :) Dessutom sa läkaren att eftersom vi nu sett hjärtat slå och allt såg bra ut är risken för missfall väldigt liten :)

Jag är så glad!!!
    Härligt!
  • Olivia3mars

Jag skrev här ovan att jag var säker på att jag fått missfall, eftersom jag blödde så pass mycket. Men så slutade blödningarna och illamåendet satte fart och brösten blev allt mer spända. Jag började bli mer och mer säker på att det ändå fanns nåt kvar där inne.

Så i fredags var vi på koll. När Margareta kollade livmodern ni vet så där i profil, så att man tydligt ser slemhinnan.. så var där tomt. Jag tänkte att det inte var möjligt. Men så kikade hon vidare och där, i ena hörnet av livmodern, hittade hon ett litet frö med pickande hjärta.

Men frön ska inte fästa där i hörnet. Så vi blev vidareskickade till Sahlgrenska för koll hos ett proffs.

Jag har inga äggledare kvar, så jag har liksom tänkt att det inte kan bli utomkvedshavandeskap för min del. Men det här är så nära det man kan komma. Snarare värre. För jo, det lilla fröet har satt sig så långt ut i gången ut till där äggledaren på höger sida suttit som det kan komma. Och växer det där så blir det livsfarligt för mig. Så det måste bort. Jag har att välja mellan att det opereras bort eller att de går in via slidan och sprutar in något i fröet så att det dör och kommer ut.

Jag kan inte greppa det här. Hur är det möjligt? Det är vårt SJUNDE syskonförsök. Ingen av de tidigare sex gångerna har lyckats. Och så, äntligen, funkar det! Och då fäster det på fel ställe så att det måste bort. Vad är oddsen? Och alla dessa jävla gravidsymptom. Jag känner i hela mig att det är ett litet frö som bor där inne. Symptomen som tills i fredags morse gjorde mig så glad och hoppfull. Nu gör illamåendet att jag mår ännu mer illa. Mår illa av att tänka på hela det här. Det känns så overkligt.

:(

• Resande

Olivia så fruktansvärt. Finns det ingen möjlighet alls att det kan växa inåt på något sätt som inte blir någon fara för dig? Kan de låta det gå några dagar och kolla igen? Det sitter väl där det sitter men man vill ju inte tro på det. Fy fasen vad grymt när det tagit sig att det då ska sätta sig så fel. Massor med kramar till er.

• Olivia3mars

Resande: Tack för kramar.

Vi blev skickade till Sahlgrenska för att se hur illa det satt. Det visade sig att det sitter så illa det kan. Längst in i gången ut mot äggledarens plats. Hade det suttit någon centimeter eller två in mot själva hålrummet i livmodern så hade det gått att vänta någon vecka och hoppas på att det liksom utvidgade sig där fröet satt. Men nu finns det ingen chans. Det sitter så illa det går. Läkaren på Sahlgrenska ska ringa imorrn eftermiddag och då ska vi ha valt sätt att ta bort fröet. Det lutar åt operation och då blir det nu i veckan som kommer. Vecka 8. 32 veckor för tidigt.. :(

• Resande

Olivia vad hemskt. Fy för att det ska få gå så illa när det äntligen blev ett plus. Så ledsen för er skull.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19