Inlägg från: Hemflyttad |Visa alla inlägg
  • Hemflyttad

Carlanderskatöserna del 19

Hej!

Jag är ny i tråden och även helt ny på familjeliv. Jag har bott utomlands i många år men flyttade nyligen hem till Göteborg igen. Inte ny i IVF-svängen men har aldrig gjort det på svenska tidigare

Jag hade ÄP på Carlanderska i tisdags. Det gick inte särskilt bra, jag blev väldigt besviken. Jag har gjort 2xET och 1XFET tidigare, och det sista blev en utomkvedsgraviditet. Sista gången fick jag 12 ägg varav 10 var mogna och befruktades fint, fick en blastocyst tillbaka och två till frysen. Den här gången, första på CA alltså, fick jag bara 4 ägg - resten av äggblåsorna var tomma. Tidigare har jag fått fler ägg än förväntat utifrån antalet äggblåsor så det var inte alls kul.

Det blev tre fina embryon, fick tillbaka 1 tvådagars i torsdags och de andra två skulle odlas vidare och kanske frysas. Efter ÄP bad jag dem att ringa dagen efter och berätta hur det hade gått, men det var det ingen som gjorde. Jag ringde upp själv och fick veta att Margareta skulle ringa upp, men det gjorde hon inte heller. Tyckte det var väldigt jobbigt att inte veta hur det hade gått förrän man satt där och skulle in på ET. Jag hade mycket hellre velat göra en tredagars ET, gör de inte det på CA? Är det normalt att de är dåliga på att höra av sig?

Hoppas såklart på den lille där inne, men kommer annars att köra igen efter sommaren. Har köpt 3-pack, som tur är.

Oj, det blev visst lite långt det här. Hoppas alla får en fin dag, kramar på er!

• Hemflyttad

Tack Vädur!

På min tidigare klinik så ringde embryologen både dag 1, 2 och 3 och berättade hur det gick, och det kändes väldigt skönt. Jag har förstått att det inte går till så på CA, fast om de säger att de ska ringa så borde de ju göra det!

Fy, det kan inte ha varit roligt att få det telefonsamtalet på vägen till ET ...

Jag hade precis samma behandling med synarela och gonal-f som tidigare, en något högre dos av gonal-f bara, så det ska bli intressant att höra om de har några teorier kring varför det blev så få ägg.

Jag har läst tillbaka en bit i tråden så att jag ska hänga med lite bättre och få ett hum om er andra - ska du också köra igen efter sommaren?

• Hemflyttad

Amorosa - ser att du har testdag dagen innan mig. Vi får hoppas att det blir två trevliga dagar!

Glömde visst att säga att det var ungefär 18 månader sedan jag gjorde senaste IVF-omgången före denna. Så man har ju blivit lite äldre ... De gjorde VUL på vårt första besök och kollade in äggstockarna för att se hur det stod till antar jag, höjde något jämfört med förra gången och sedan fick jag höja lite till efter första VUL på dag 6. ÄP var en dag tidigare än förra gången, men OK om det hade funnits omogna ägg men nu var det ju helt tomt i de flesta äggblåsorna. Helskumt!

Vet du hur lång tid det tar innan man får brevet om eventuella frysta? Har inte stora förhoppningar eftersom det "bara" var två tvådagars men man vet ju aldrig ...

Loppanlängtar - grattis till graviditeten, vilken härligt historia!

Lito - tack! Hoppas du snart mår bättre, jag håller med om att man visst får klaga!

majsanna - Jag är så ledsen över vad som hände er, det är helt ofattbart. Annonsen är väldigt fin. Skickar många kramar till er.

• Hemflyttad

mmiaa - Grattis! Hoppas att det inte blir några mer blödningar nu. Ska du låta bli att testa igen tills på torsdag?

Lito och Vinterland - stora kramar till er, det måste kännas väldigt tungt just nu.

Majsanna - kramar. Vet inte vad jag ska säga men jag tänker på er.

Love is everything - kul med fler som ruvar. Jag försöker att inte tänka på det där med symptom, tror ändå inte att man får några "på riktigt" förrän en bit efter testdagen. Men självklart kan man inte låta bli att noja!! Ömma bröst, lite mensvärk osv - inget nytt under solen alltså

Olivia3mars - tack! Låter inte som att du hade en bra dag, hoppas det känns bättre nu. Blev det slut på det rosa i alla fall? Sånt vill man ju inte ha även om det inte behöver betyda något dåligt. Kram till vovven också, låter tråkigt.

Amorosa - grattis till din eskimå! Jag fick inget brev idag eller igår, så min sambo som är ledig idag ringde upp på eget bevåg och frågade och det visade sig att vi också hade fått en till frysen! Jag är jätteglad. Inte så dåligt eftersom vi bara hade två tvådagars att odla vidare. Känns skönt att man fick ut något lite extra av den här omgången som ju inte gick så bra som jag hade hoppats. Men nu får vi hoppas att vi får fina plus nästa vecka och att de i frysen får bli syskon!

• Hemflyttad
    mmiaa skrev 2011-06-01 14:15:27 följande:
    Tack! Det har varit lugnt med blödningarna sen i måndags kväll. Imorgon har vi testdag, får hoppas att testen är lite starkare då....
    Va bra att ni fick till frysen, toppen ju Håller tummarna för ett plus nästa vecka!! Kramar
    Just det, det är ju torsdag redan imorgon. Det låter väldigt positivt, håller tummarna för ett starkt plus imorgon!
  • Hemflyttad
    Mmiaa - så länge du inte blöder och det är ett plus på stickan så tycker jag att du ska våga hoppas. Du är ju gravid! Grattis! Om plusset fortfarande ser svagt ut kanske du kan ta ett blodprov?

Olivia - vad tråkigt, förstår verkligen att det måste kännas jobbigt. Särskilt med tanke på att du ska bort med jobbet hela helgen nu också. Jag har tyvärr inga svar att ge dig angående dina funderingar, är ju i stort sett "nybörjare" på Carlanderska. Jag har också en del saker som jag ska diskutera med dem och har gjort en lista som jag ska ta med mig. Det gäller både sådant som jag var lite missnöjd med den här gången och vad som skulle kunna förändras inför nästa gång. Sedan är det nog viktigt att inte gräva ner sig alltför mycket i det som redan har skett utan att se till att nästa gång blir bättre - att man ställer alla frågor och är nöjd med svaren så att man kan gå vidare med gott hopp om att man kommer att få bästa möjliga chans i nästa försök. Kram på dig och hoppas att du får tid att ta det lugnt ett tag efter helgen.

Hur är det, har man rätt att träffa sin läkare innan man kör nästa försök när man har köpt trepack? Jag vill helst inte bara prata i telefon, det känns mer stressigt på något sätt.
  • Hemflyttad

mmiaa - fy, vad tråkigt. Vad skönt att ni har flera i frysen i alla fall, åtminstone ett av dem lär ju ta sig! Kram på dig.

Här är det också blödningar på G, redan fått lite rödbrunt nu på dag 11 efter ÄP. Gjorde dessutom ett test i morse som var negativt, så klart. Som vanligt alltså. Suck.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19