• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • NinniNinna

Godmorgon tråden!

PP: det är ju jättekonstigt! Jag har aldrig fått någon hjärtaktivitet registrerad (eftersom jag aldrg varit på tidiga vul), men jag hoppas och tror att det finns inskrivet i min journal att jag fått två ma eftersom båda konstaterades av läkare.
    Vad tror ni andra, borde man börja kolla upp att läkarna verkligen skrivit in detta?

Ego: har minne som en guldfisk... hur var det nu som man markerar att man haft äl i tempkurvan?

• LuPeRo
    Ninni: Har du fått dina MA konstaterade av en läkare så är dom nog registrerade, det vore konstigt annars. Jag har ingen aning varför min läkare har den åsikten. Kanske för att det är en liten klinik? Men nu när jag ser vad jag själv skrivit och alla andra så ser jag ju hur galet det låter. Jag vet att jag fått 1 missfall i april 2008 men av någon anledning räknas inte det.

När du loggat in på FF så längre ner på sidan står det "overide" eller något. Där fyller du i din ÄL
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

PP: Vilket löjligt resonemang att du måste ha två registrerade hjärtaktiviteter. Hur många gånger får man göra idiga VUL om man inte haft problem innan eller behövt behandling? De flesta som får mf första gången har inte gjort några tidiga VUL, räknas inte de då? Tror som du att han vill slippa pappersarbete. Tur att det finns albyl.

TT: Hej vännen! Du har varit saknad

• LuPeRo
    icka: Jag håller med dig fullständigt. Nu i efterhand när jag upptäckt hur han la fram det så känns det som en rejäl käftsmäll att endast mitt MA räknas. Vid mitt första missfall hade jag den "gamla" läkaren och den nya har uttryckt att han inte gillat hur han gått tillväga med allt så jag antar att det ligger lite osämja bakom också. Hade den gamla bara gett mig ett tidigare VUL så hade allt varit tip-top, men han var lite speciell.
    Den nya är bättre, ja förutom detta ang hjärtaktivitet och Trombyl. Men jag ska ta upp det med honom igen och be honom skriva in mitt första missfall i journalen oavsett om dom sett hjärtat eller inte. Men ja, det är tur det finns Albyl.
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Liss

Fan, fan, fan! Kom precis från toaletten, svagt brunbeige flytning... Vet att det inte behöver betyda något, men det har aldrig någonsin varit något bra tecken förr. Jag har ju varit lugn innan och tyckt att det här har känts bra, men nu blev jag alldeles iskall. Nästa vul är inte förrän om en hel vecka. Vill helst bara gömma mig och gråta. Vet inte om jag fixar att gå igenom all ovisshet en gång till.

Kram alla från en ledsen Liss

• NinniNinna

Liss: men nej vad tråkigt vännen! Förtsår att du måste vara jätteorolig nu. Hade jag varit du hade jag inte väntat på nästa veckas vul, utan åk in akut om du oror dig. Med din historia borde du inte tvingas gå och vänta i ovisshet. Förhoppningsvis är allt bra och då får du ju veta det. Ta hand om dig! Stor kram från mig!

• Cinza

Liss: Åh, många varma kramar! Jag känner så väl igen skräcken...

• icka76

Liss: Håller med Ninni, åk in så du slipper ovissheten. Fy vad jag lider med dig, men det behöver ju inte betyda nått dåligt. Håller tummarna att allt är bra med den lill* KRAM

• Massamys

Liss: Håller med de andra! Åk in direkt nu vännen du kan bara inte behöva gå i ovisshet en vecka! Förstår din oro! STOR KRAM

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3