• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • mojutten

PillanPernilla, ingen fara det är svårt att hålla reda på alla. Det händer så mycket, ibland lite för mkt.

• icka76

Cali: Jag glömde gratta i efterskott, förlåt.

PP: det kommer att gå fort även för dig. tror jag är inne i de s.k. spökveckorna nu, känns jätteläskigt.

• LuPeRo
    mojutten: Ja vi har blivit rätt många här inne nu (vilket är jättekul). Jag trodde jag hade full koll på alla men det hade jag inte tydligen {#lang_emotions_undecided}
    Ibland kan man känna att allt bara blivit för mycket, att livet inte är roligt eller rättvist. Om en bra sak händer så vet man om att det följs åt av 10 dåliga. (eller ja det känns så ibland)
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    icka76 skrev 2010-03-15 09:53:07 följande:
    PP: det kommer att gå fort även för dig. tror jag är inne i de s.k. spökveckorna nu, känns jätteläskigt.
    Jag försöker ta dagarna som dom kommer. Helgerna är lätta att roa sig på så man glömmer bort allt lite, men när veckodagarna kommer så blir man mer medveten.
    Kan förstå att det känns läskigt, men det är ju fullt normalt det du går igenom. Det här med spökveckorna intresserar mig lite. Är alla symptom borta eller det finns något som kan avslöja att där är något?
  • Laplata

Hej tjejer! jag hoppas det är ok att jag hoppar in här? jag har följt tråden nu i någon vecka efter jag hade mitt andra MF men har inte rigktigt orka skriva något

Jag hade mitt första MF i Maj förra året när jag gjorde mitt första IVH behandling, sedan dess har vi försökt på egen hand och med flera IVF behandlingar och blev överlyckiga när vi äntligen fick vårt andra plus (IVF nr 4) men lyckan varade inte länge..det slutade med ett MF i v7..

Det känns extra jobbigt att vi aldrig har lyckats blir gravida på egen hand även om de har varken hittat något fel på mig eller min man..har försökt i nästan 5 år. Vi är båda över 30 och börjar få lite panik!!

Jag har läst att flera av är tar trombyl eller Albyn, jag var också inne på det innan jag blev gravid andra gången men gynekologen sa att jag inte skulle ta det...det kanske man kan försöka efter flera MF..förstår inte varför man måste vänta!!
    Är det någon av er som går på Huddinge sjukhus och har fått utskrivet trombyl?

Grattis tiller alla som är gravida nu!!

• icka76

PP: Tror att det är olika det med symtom. Jag har kvar lite ömma bröst och illamående/magkatarr. Magen är fortfarande "platt", eller jag det syns/känns inget under fettet, vilket känns skumt. det känns som att alla andra som är i "min" vecka redan hara bebis mage. Jag har även fått en mängd finnar mellan brösten vilket jag aldrig haft annars, måste bero på bebis.

• LuPeRo
    Laplata: Jag börjar med att önska dig välkommen in hit.
    Sedan vill jag beklaga dina MF, det är något som ingen borde genomgå!

Ang Albyl. Efter tips här i tråden så valde jag att på eget bevåg börja med 1/4 tablett efter ÄL. Jag inbillar mig att det var det som hjälpte mig. För att slippa dela tabletten pratade jag med min läkare om att få utskrivet Trombyl. Men då endast 1 MF är registrerat på mig så fick jag inte det. Men vid 2 MF eller fler får man det av honom.
    Så jag har valt att fortsätta med 1/4 Albyl och än så länge tror jag att det går bra.

Skickar en stor kram ♥
  • LuPeRo
    icka: Ja jag har också inbillat mig att det är olika. Men du har ju iallafall några symptom och det gör att man kan känna sig liiite lugnare. Magen kommer när du minst anar det, jag lovar. Finnar har jag fått mängder av i ansiktet och lite i nacken.
    Sedan har jag den där kliande fläcken på bröstet. Den kliar inte lika mycket nu men den är kvar. Just nu kör jag en hemma kur med olja, finns ju inget "fetare" än det. Men än så länge är den oförändrad *suck* Vet snart inte vad jag ska prova. Barnmorskan kunde inte heller säga vad det var så hon kunde inte tipsa om något heller.
  • monchichi76
    Laplata..Välkommen in till oss än om det är på tråkiga grunder.
    Jag har ingen aning om varför din gynekolog nekar dig att ta Albyl? Kan det ha med IVH behandlingen att göra? (vet knappt vad det är).

Icka..vad läckert att du redan kommit till v14..underbart! Förstår att det är oroande med spökveckorna, men det är nog helt okey ska du se. Magen tror jag kommer senare på det flesta..brukar det inte vara runt v16-18?
    Vad jobbigt med nackspärr! Sätt gubben på lite massage!

PP..Har du testat nån fet AleoVera salva? De brukar ju vara bra mot hudproblem.. Eller en vanlig Helosansalva?

Ego...händer inte mkt här. Inväntar äl så nu är det 6maraton som gäller
    Vaknade i natt av att jag mådde så illa att jag trodde jag skulle kräkas..men blev inget mera av det förrutom att det var svårt att somna igen. Kan det ha med äl att göra?
  • LuPeRo
    monchichi: Fick faktiskt ett tips av en annan här på FL att använda Hydrokortison. Och det hade jag faktiskt en tub av som inte gått ut ännu. Så nu ska jag prova med det.
    Men nästa blir att testa med någon sorts Aloe Vera kräm. Tack för tipset!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3