• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Tack vänner för kramarna. Jag kontaktade gyn och de ska ringa upp kl två. Ska begära att få komma in på vul idag. Hör av mig senare.

• snigelkatt

men gud liss vännen! KRAAAM!
    Håller mina tummar få dig, hoppas du kan få en tid idag och lova att uppdatera oss så fort du kommer tillbaka!

• LuPeRo
    Liss: Men vännen, vad är det du skriver? Jag hoppas innerligt att du får komma in så fort som möjligt och att det inte är något farligt. Håller tummarna för dig!
    ♥ Stor kram ♥
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Liss

Fick ingen tid idag, det är tydligen överfullt på gyn. Skulle bara bli hemskickad från akuten sa de. Men i morgon eftermiddag fick jag tid. I morgon känns ju i alla fall bättre än om en vecka, så det är bara att vänta och hoppas och försöka jobba lite. Jag hoppas så att jag överreagerar, men detta känns bara allt för bekant tyvärr.. Tack igen för alla kramar! Vad hade jag gjort utan er. kram alla!

• LuPeRo
    Liss: Vad synd att du inte fick en tid idag, men morgondagen är ju inte alldeles för långt borta. (men det känns som en evighet när man väntar) Jag önskar innerligt att jag kunde skriva något som fick allt att bli lättare för dig men man kommer så väl ihåg oron. Jag tänker fortsätta hålla tummarna för dig och den lill*! Kram på dig tjejen {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76
    Liss.. Fick en klump i hjärtat då jag läste vad du skrivit! Usch..den där känslan när man upptäcker det är så hemskt. Oron har vi ju alla gått med oxå..  Jag tänker inte skriva att allt kan ändå vara bra, för det vet ju du redan. Men jag håller tummarna hårt för imorgon att allt visar sig vara ett blodkärl (eller nåt annat) som blöder!! *Kram*
  • Massamys

Liss: Tråkigt att du inte fick en tid idag men så skönt att du slipper vänta en vecka i alla fall. Håller tummarna.

KRAM
  • mojutten

Liss: Fick också en klump imagen och hjärtat. Jag hoppas verkligen att allt är ok, jag ska tänka på dig imorgon och hålla mina tummar. Många kramar

• mayan

Jag håller tummarna för dig Liss, känner igen den iskalla känslan. Kram.

• mojutten

Jag har fått remissen för blodproverna idag och nu undrar jag om detta är vad de brukar kolla och vad allt betyder:

P-TSH-  antar jag är "tyroid" hormon
    P-T4-tyroxin
    Ämnesomsättningen (sköldkörteln) eller?

S-FSH-follikelstimulerande hormon
    S-LH- luteiniserande ...
    S-Prolaktin- är detta för ämensomsättningen med?

S-TPO-ak (så antikroppar)-mer sköldkörtel

lupus-antikoagulans (P-PK(INR), P-APTt, P-dRVVT)

P-kardiolipinantikroppar-?

ANA- autoantikroppar....så autoimmun eller vad?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3