• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

Massamys: När jag gjorde spolningen rekommenderade de mig att inte försöka den månaden, arför vet jag inte.

• Liss

Cali: Hoppas att det går bra för er idag och att ni får all hjälp ni behöver!

Massamys: Önskar jag kunde svara, men har tyvärr ingen aning. Du kanske kan höra med din läkare?

Ego: Tänker följa Calis råd och leva i nuet och bara vara glad idag :) Eftermiddagens projekt blir därför att shoppa mammabyxor. Går det så går det - annars får jag väl använda dom nästa gång.

Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg! Kram

• icka76

Liss: Tycker det låter bra att du tänker så. det finns ju aldrig några garantier. Jag har valt bort mf-oron nästan helt och hållet nu, känns jätteskönt. Fast nu börjar tankarna snurra kring och bebis är frisk eller inte.

• LuPeRo
    Vill bara titta in och önska er alla en riktigt trevlig helg {#lang_emotions_sunny}

Stora kramar på er alla {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Laplata

Liss, gud vad underbart!! vilken lättnad!!..nu är det bara att fortsätta njuta!!

Massamys: när jag gjorde min spolning så gjorde jag den precis innan ÄL och min gyn sa att det inte skulle påverka sedan min ägglosning eller chansen att bli gravid..desutom har jag läst att några tror att man har lättare att bli gravid efter en spolning eftersom passagen är då som best...men jag vet inte rigktigt om det kan öka så mycket chansen om passagen redan är ok

PP: jag tror att de vill att man ska vänta två mens för att låta kroppen vila och återhämta sig, men jag tror att det är mest för de som måste ta hormoner för att kunna stimulera fram slemhinnan, kroppen tar väldigt mycket stryk av alla dessa hormoner. I mitt fall, vet jag inte riktigt, eftersom jag tog inga hormoner pga att jag har regelbunden mens och då kan man göra återföringen i min egen cykel. Jag har bokat ett möte med en läkare nästa Torsdag för att se(kräva) att de ska göra alla blodprov och veta att jag kommer att få Trombyl vid nästa behandling och då ska jag också fråga varför måste jag vänta så länge..

Önskar er alla en jätte trevlig helg!!

• monchichi76

Godkväll mina damer!

Jag har suttit och funderat på en sak..en rätt oviktigt sak egentligen.

Detta äl-sekret man får runt äl för att hjälpa spermiernas framfart.... Många menar på att man får detta sån nån dag innan själva äl sker. Men om det är så..gör det då nån nytta när det ändå kommer ut?!? Mitt sekret kommer ut på toapappret som en "klump"..och det nån dag innan eller samma dag som beräknad äl. Inte kan väl det ge nån funktion när det kommer ut på det viset? Eller det kanske finns mera där inne?
    Lite fundering så här mitt i äl...

• Cinza
    monchichi76 skrev 2010-03-19 20:46:17 följande:
    Godkväll mina damer! Jag har suttit och funderat på en sak..en rätt oviktigt sak egentligen. Detta äl-sekret man får runt äl för att hjälpa spermiernas framfart.... Många menar på att man får detta sån nån dag innan själva äl sker. Men om det är så..gör det då nån nytta när det ändå kommer ut?!? Mitt sekret kommer ut på toapappret som en "klump"..och det nån dag innan eller samma dag som beräknad äl. Inte kan väl det ge nån funktion när det kommer ut på det viset? Eller det kanske finns mera där inne? Lite fundering så här mitt i äl...
    Fniss, en sån rolig tanke! Detta är ingen kunskap jag fått från skolan så jag kan inte garantera dess vetenskapliga kvalitét, men detta har jag lärt mig genom egna efterforskningar.
    Man får två omgångar med flytningar. Den första får man när kroppen ligger i slutspurten med att bygga upp slemhinnan. Den kan komma flera dagar innan själva ÄL. Sedan på ÄL-dagen får man ju också förändrade flytningar, och jag tror att det är det sekretet som stannar kvar inne i vaginan kring livmodertappen är det som hjälper till.
  • Jemema

Liss, det låter riktigt bra! Grattis!

När ni ändå pratar om äl-sekret, hur lång ska tråden vara för att det ska räknas som äl-sekret? Räcker det med en knapp centimeter eller var går gränsen lixom?

Kram alla {#lang_emotions_heart}

• mayan

Oj vad det har hänt grejer här. Så många som skriver nu så det är svårt att hålla koll på var alla befinner sig.

Kul i alla fall för dig Liss att Liten var kvar och att allt såg bra ut, skönt att dun inte behövde vänta så länge tills du fick komma in. Antar att du nu mera har ett par riktigt sköna och snygga mamma byxor!!

Skönt Icka att du kan släppa mf tankarna, att oroa sig över om barnet är friskt eller inte är nog helt normala tecken i en graviditet. Dessutom kommer man nog för evigt vara förbunden till oro över sitt barn när man väl fått det i sin famn!

Själv väntar jag på att få göra ett grav test, befinner mig väl på dag 24 eller nåt sånt. Försöker koppla bort det så mycket som möjligt blir så jobbig väntan annars.
    Någon som vet hur lång innan man kan testa för att få ett säkert resultat??
    Vad jag förstår så har alla ni genomgått utredningar och olika behandlingar, hur länge försökte ni innan ni kontaktade läkare och vad börjar utredningarna med?
    Ha en härlig lördag alla!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3