• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

Tack Mayan! Åh vad kul om du plussar. Är BIM idag? Håller tummarna att det blir starkare tills du testar nästa gång

Har läst lite mer nu och det verkar vara ganska vanligt att slemhinnorna blöder lite. Det var ju så ynka pyttelite + att det inte kommit nått idag. Näsapan+livmodern var ju rätt i storlek och ingen blödning inne i livmodern vad läkaren kunde se, så jag är inte så orolig längre. men jag ska ändå ringa BM i morgon och kolla.

• snigelkatt

Grattis mayan
    Hoppas det blir starkare om ett par dar då. När hade du BIM?
    Jag har inte BIM förrän på lördag. Trodde ju inte på denna månaden, eftersom vi hade MF förra månaden, men ÄL kom som en klocka ändå, så man vet ju aldrig.....
    Tänkte ta ett test på fredag, så då ska vi till ett par på middag, och jag vill ju inte dricka vin om det skulle visa sig vara något svagt svagt.....

icka- gudars vad rädd jag blev! Skönt att det var falslarm, men jag förstår självklart din rädsla! Hoppas din BM kan lugna.

cali - jag spolade mina äggledare i somras, och det gjorde inte ont alls. Då hade jag ändå förträngningar som han fick "spola bort". Kändes som stark mensvärk efteråt en stund bara.

Monchichi - jag har oxå börjat med yoga för att bli lugn o harmonisk Har ett völdigt stressigt jobb, och har läst mycket om vad stressi kroppen kan ställa till för satyg.... Rotade fram min gamla yoga-matta på vinden, den har legat där i 5 år ungefär, så det är väl så dax nu.....

Kram på er alla andra

• Cali

Icka: Phu! Känner igen den där känslan, skräcken, känns som någon vrider om både hjärtat och hjärnan... Skönt att allt såg bra ut på VUL iallafall.

Angående spolning - kan man fortfarande försöka bli gravid samma månad som spolningen sker (om den sker före ägglossningen) eller är det kört?

Jag känner mig lite nere eftersom det inte verkar som om mensen kommer. Har fortfarande, 42 dagar efter missfallet hCG kvar i kroppen (!), visserligen lågt värde nu, men det försvinner inte. Om jag gör spolning kanske en menscykel går bort och om jag behöver göra en operation kanske 6 månader går bort. Sedan är det ju inte lätt att bli gravid heller... Känns som att det kommer att ta flera år, om det någonsin händer... Suck.

• mayan

Snigelkatt, jag har BIM på tors så jag sparar mitt sista test till torsmorgon, om jag kan hålla mig. Ska på after work på fre så jag vill ju oxå veta ordentligt innan. Min äl kom oxå som vanlig, det gjorde den även vid mf:et som jag hade 08. Det som känns bra om jag nu är gravid är att jag lyckats två gånger efter varandra så då har jag nog inte så svårt för att bli gravid. Ska bara lyckas med bedriften att behålla det. Såg att du skrev om yoga, är det ok att gå på vanlig yoga om man är gravid eller ska man gå på speciell yoga??

Cali, tråkigt för dig. Hoppas din mens kommer snart! Vad tycker läkarna att du ska göra, de måste väl kunna rekommendera vad som är bäst.

• Jemema

Ninni, vad gullig du är Jag mår ok. Hade äl-flytningar för ett par dagar sen, och även idag. Ska nog försöka para mig ikväll för säkerhets skull

mayan, grattis!! Ett plus är ett plus

Cali, jag blev väldigt illamående av pergotime, framförallt när jag fick dubbeldos. Det viktiga för dig nu är att se till att du blir ordentligt övervakad! Det är många läkare som bara skriver ut pergo och sen får man klara sig själv. Jag fick först pergo av en gyn som rekommenderade mig att ta tre kurer, och om jag inte blev gravid skulle jag söka mig till Reproduktionsmedicin, där jag senare fick ytterligare tre kurer pergo och man konstaterade att jag inte alls svarade bra på behandlingen. Tänk om jag hade kunnat få den uppföljningen med en gång!! Kräv att få vul och blodprov för att konstatera att du svarar rätt på behandlingen, dvs att du verkligen får äl.

• Massamys

Godmorgon!

Mayan: Grattis va roligt, hoppas på ett starkt å fint plus till på torsdag
    Cali: När jag åt pergotime så fick jag inte en endaste biverkning. Det var helt som vanligt faktiskt. Men jag håller med Jemema, be om att få kontroller i samband med behandlingen.
    Jemema: Det är rätt inställning på't bara
    Icka: Herregud vilken dag du måste haft! Förstår att du är orolig! 
    Monvhivhi: Jag har faktiskt blivit lugn när jag vart hos min akupunktör. Sover som en stock nätterna efteråt!
  • monchichi76

Mayan...hoppas du får en tydligt och fint plus på torsdag!

Massamys..visst är det rätt så härligt då man märker att kroppen reagerar på akupunkturen! Om det hjälper för att få barn vet man ju inte men att nåt händer i kroppen märker jag iaf av

Cali...vad jobbigt när hcg inte vill lämna kroppen..man vill ju inte annat än att kroppen ska läka och hitta tillbaka igen. Vid mitt andra ma så var jag uppe på runt dag 52 innan mensen kom..jättjeobbigt! Har du fått kolla att allt har kommit ut?  Jag hoppas verkligen den dyker upp vilken dag som helst! kram

• NinniNinna

Godmoron tråden!

Icka: gud vad du skräms. Kan bara tänka mig hur rädd du måste ha blivit. Vad bra att du åkte in direkt och vad skönt att ni fick möte så bra läkare!

Cali: fy vad jobbigt att mensen inte sätter igång. Har tyvärr inga knep för att sätta igång mensen. Hoppas den kommer igång snart! Kram

Monchochi: jag försöker också hålla mig lugn och då främst genon träning. Min favorit är BodyBalance, där får jag träning och en stor dos avlappning. Mitt tips är alltså att testa det. Lycka till!

Mayan: grattis!

Jemema: kör hårt! {#lang_emotions_laughing}

• icka76

God morgon!
    Jag åkte in igår igen för jag började blöda på kvällen. Var orolig att livmoderhalsen skulle vara påverkad och att det var den som blödde. Jag har ju väldigt hög risk för försvagad livmoderhals p.g.a. min EDS. Men som tur var så allt bra ut även nu. Denna läkare var mer kunnig och trodde att det absolut kom från slemhinnorna eller nått pytteblodkärl. Jag skulle hur som helst inte oroa mig. Varför kan man inte bara få njuta när man kommit så här långt?

• LuPeRo
    icka: Nä men usch vad tråkigt att du började blöda Men nu vet du iallafall vart blödningen kom ifrån. Tror dom att du kommer att blöda mer eller det är färdigt med det nu? Skönt att allt såg bra ut med den lill* iallafall {#lang_emotions_sunny}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3