• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • monchichi76

Tack för tummarna era...men jag tror inte jag är gravid denna gång heller..känns inte så.
     Visst, brösten ömmar, har molvärk i magen och lätt illamående..men den där rätta känslan finns inte.Vid mina tre graviditeter så hade jag en inre känsla av att vara gravid..känner ni igen det?
    Tog även ett grav.test idag, mest för att bevia att jag inte är gravid. Mycket riktigt blev det ett minus.Visserligen på BIM-3 (blir det va?) men som jag skrev ovan så känns det inte rätt..
    Först blir man gravid direkt...tre gånger på raken, sen händer inget! Irriterande!

Ninni...känns det bättre? Eller är du sjuk än?

Snigelkatt...testat nåt mera?

• LuPeRo
    Ninni: Men stackars dig som är sjuk igen Jag hoppas att det går över snart. Ja eller att det innebär en liten inneboende

snigelkatt: Är du låghormonare så är hoppet verkligen inte ute. Dom där billiga testerna är mycket bra att ha när man är en test-o-holic Håller tummarna!

Liss: Skönt att du hittat något som kan hålla kräkningarna i schack Jag är en av dom lyckligt lottade som inte spytt alls, knappt något illamående heller.

monchichi
    : Hoppet är inte ute förrän mensen kommer, men jag förstår dig fullt ut. Skickar en stor kram {#lang_emotions_nalle}

Lite ego: Jag mår bra. Kanske för bra emellanåt. Känner fortfarande oro över att något hänt därinne. Men jag tror det går åt rätt håll, eller ja jag hoppas på det iallafall.
    1 vecka och 2 dagar kvar till UL
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

God middag!
    Nu har jag fått se näsapan för 3e gången denna veckan Var och mätte tappen på MVC och allt såg bra ut. Men jag fick nässelutslag över hela kroppen i natt så nu väntar jag på mamma så hon kan köra in mig till närakuten Alltid är det nått.

• snigelkatt

Tack för alla era tummar tjejer, men nu är vårt hopp för att få en liten en 2010 över
    Testade NEG i morse igen, och har börjat blöda lite smått idag på BIM+2.

På något sätt skönt att mensen kommer igång, så vi kan släppa hoppet för denna månad, och istället fokusera på nästa ÄL, och en tidig 2011....

Fortsätter hålla mina tummar för monchichi och Ninni!

Liss - Tack för info om Pregnyl. Jag skriver upp det på min lista om vad jag ska ta upp när vi ska till SU nästa gång. Hoppas ditt illamående ger med sig snart

icka - fantastiskt att allt såg bra ut Skönt vör dig att få så många VUL nu.
    Hoppas du får bra salva måt nässelutslaget, hua, det lät inte roligt!

pp - 9 dagar til VUL går fort vännen, hoppas din känsla har fel, och att liten växer som han ska därinne!

Glöm inte fixa till era kvastar, så ser vi på Blåkulla i helgen

• monchichi76

Snigelkatt...tråkigt att mensen dök upp Låter så långt bort med en bebis 2011..men egentligen är det ju inte så mkt längre än till 2010, om man lyckats nu. Tiden går fort som tur är. Och blir man väl gravid så går nog den tiden bättre oxå

PP..oj..har du ul snart! Så spännande! Förstår att du är orolig..men har du inte haft några tecken på nåt annat så är nog allt i sin ordning

Icka...härligt att näsapan mår bra!

Blåkulla är inplanerad! Är stamgäst där!

• icka76

Snigel: Skit med mens

Ninni: håller tummarna.

PP: Inte oroa dig nu (ska jag säga ) Allt är bara fint med din bebis. Jag ska ner till dina trakter på söndag. Det blir jag och sambon och ett annat par som ska dit och mysa lite. Hon som bokade rummen tjatade till sig två med bubbelbadkar så jag hoppas mina utslag gått bort tills dess

Fick en kortisonsalva utskriven som jag ska ta 2 ggr/dag + att jag ska ta mina tavegyl upp till 6ggr/dag. Skulle vara ofarligt för bebisen men jag tar nog inte så många tavegyl. Nu har jag bara ca 2 veckor kvar till RUL, vart fasen har tiden tagit vägen? Går in i v.16 i morgon Enligt MVC-läkaren så är mf-risken nu nere på mindre än 1 %.

• NinniNinna

Liss: skönt att du hade det bra hos svägerskan och att kräkningarna höll sig borta ett tag i alla fall {#lang_emotions_smile}

Monchichi: fortsätter hålla tummarna.... men förstår precis det du säger om att man kan känna när man verkligen är gravid. Hoppas innerligt att du har fel och att plusset kommer på fredag! Kram

PP: oj, är det redan dags för UL! Tänk att tiden går så fort för oss här "utanför" och säkert såååå sakta för dig. Hoppas du inte ska behöva oroa dig allt för mycket tills du får de "den lill*" igen.

Icka: grattis! Vad skönt att du fått se att allt ser bra ut igen. Det måste vara bra för att lugna oron att få så många vul. Hoppas det du fick kan bota nässelutslagen också.

Ego: fick en väldigt stark början till mensen i dag (nu är det bara detaljer i om jag ska räkna det här som dag 1 eller i morgon), så nu är hoppet ute för den här gången. Det känns faktiskt helt ok, jag visste att jag inte var gravid och det finns något lugnande i att jag faktiskt kan läsa min kropp rätt. Dessutom så var det otroligt skönt att mensen kom i tid, så att jag hinner lämna proverna innan vi åker bort.
    Jag vet att jag kommer bli ledsen sen (den eviga berg-och-dalbanan) men på något sätt så känns det lättare nu än när jag fortfarande hade ett starkt hopp om att bli gravid varje månad. Det gick ju rätt fort för oss att bli gravida förra gången, så jag kanske hoppades på att det skulle göra det igen. Nu gör jag inte det mer och det känns faktiskt lättare.
    Oj, det här blev långt ego-inlägg {#lang_emotions_wink}  Ska sluta babbla och gå och lägga mig istället. Hoppas ni mår bra!

Ps: jag mår bra nu föresten, har gjort det sen i går. Tack för alla krya-på-dig hälsningar! Ds

• NinniNinna

Jag igen... {#lang_emotions_wink}

Liss: har en fråga till dig kring adoption. Visst har ni ställt er i kö? Kommer ej ihåg vilken organisation ni valde och varför, men vill minnas att ni valde mellan Adoptionscentrum och en till. Varför valde ni den organtisation ni valde? Har det hänt något mer kring det eller står ni bara kvar i kön tills ni själva t.ex. begär en utredning? Förstår att det här kanske inte är superaktuellt för er nu {#lang_emotions_smile}, men jag skulle gärna vilja höra lite om detta för det är verkligen hög tid för oss att ta tag i det här nu. Är rädd att jag kommer få ångra att vi drog ut på detta så mycket....

• Liss

Monchichi: Fortsätter hålla tummarna för dig! Förstår precis vad du menar med den där rätta känslan. Själv litar jag inte längre riktigt på min känsla, har varit bombsäker på att vara gravid några gånger när det blev minus och sen lika säker på att inte vara det sist det blev plus. Så man vet aldrig...

Snigelkatt och Ninni: Skräp med mens...

Icka: Oh RUL, vad spännande! Tiden swischar verkligen iväg ibland. Vad härligt att allt ser så bra ut och att du blir så väl omhändertagen! Får bara hoppas att utslagen försvinner snabbt.

Pillan: Härligt att du mår så bra! Jag hoppas verkligen att ul ska få dig mindre orolig så att du kan njuta av din lill*!

Ninni: Jo, vi har ställt oss i kö. Vi valde FFIA, mest för att de verkar vara stora utan att vara för stora, har många länder att välja mellan samt att de inte kräver att man väljer land, ålder osv redan när man ställer sig i kö. Det kräver flera av de mindre organisationerna. AC valde vi helt krasst bort eftersom de aldrig svarade på det mail med frågor som vi skickade till dom. Inte så vetenskapligt kanske... Vi gör inte något mer just nu, men nästa steg är precis som du säger att höra av sig till kommunen och starta en utredning. Hoppas att ni hittar någon organisation som passar er!

• monchichi76
    Liss skrev 2010-03-30 07:41:29 följande:
    Monchichi: Fortsätter hålla tummarna för dig! Förstår precis vad du menar med den där rätta känslan. Själv litar jag inte längre riktigt på min känsla, har varit bombsäker på att vara gravid några gånger när det blev minus och sen lika säker på att inte vara det sist det blev plus. Så man vet aldrig...
    Jag hoppas verkligen jag är som så denna månad då...att jag inte känner Men det känns som att symtomen har mattas av lite nu.. Så jag får nog ställa in mig på mens.
    Känner mig lite orolig över att jag tänker för mkt på att bli gravid..att det kan vara det som "stoppar" det hela.. Verkar ju vara många som lyckas bli gravida efter att de har slappnat av (bla. efter adoption)..  Men hur i hela friden får man bort tankarna när det är det viktigaste för en!?
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3