• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Pillan: Grattis! Vad underbart att allt går så bra och att ni har fått se er lilla livliga krabat igen!

Helena: Vad tråkigt att din syster har det så tufft. Fint att höra att du bryr dig om hur hon har det! De prover vi fick ta var kromosomprov på både mig och mannen samt en radda prover på mig; koagulationsprover, sköldkörtelprover, imunologiprover (har jag för mig att det var) och undersökning av myom och missbildningar av livmodern. Det vanligaste är att inga fel hittas vid en utredning. Lyckas man träffa på en bra doktor kan man ändå få en del mediciner utskrivna vid en kommande graviditet, tex fragmin/trombyl och progesteron - som har hjälpt många.

Monchichi: Brukar aldrig känna av mina bröst vid mens, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Skickar ändå en kram!

Ego: Det ordnade sig med pregnylen, puh... Har inte något ul inbokat förrän om ca tre veckor, då tappen ska kollas upp på spec.mvc., men funderar på att försöka få komma en gång till innan dess på vanligt ul. Var ju två veckor sen vi var där senast och det känns som en evighet med tre veckor till. Får se vad de säger.

Hoppas solen lyser på er idag, kram alla!

• NinniNinna

Hej på er alla! Hur har påsken varit?

PP: vad skönt att allt såg bra ut och att det var en livlig krabat! Vilken v är du i nu?

Snigelkatt: förstår precis hur du menar. Jag går också och hoppas på att våra tester ska visa något litet fel som är lätt att rätta till. Att få höra att allt ser bra ut i din situation kan inte vara lätt. Klart du ska kontakta läkaren och be om återbesök. Stå på dig!

Liss: vad skönt att du fått tag på medicinen!

Monchichi: skit att mensen kom! Jag har varit med om det du skriver om, dvs att brösten fortsatt att göra ont även efter mens. I mitt fall har det nog inte betytt någonting, men du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen och fråga.
    Vad dåligt att läkaren inte ger er svar på proverna! Säger som till Snigelkatt, stå på dig!

Helena: vad tråkigt att din syster är en av oss, men hon har tur i oturen som har en sån omtänksam syster! Jag har inte genomgått någon mf-utredning, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Ego: jag har haft en välbehövlig paus från FL nu och det kändes faktiskt lite skönt.  Läget här är att äl är på gång, men jag är så trött på detta att jag knappt orkar sätta igång med ältesterna. Tempningen har jag helt lagt åt sidan, äl-testerna visar ju att jag har äl så det har jag full koll på. Dessutom så är ju tydligen min temp hög efter äl vare sig jag är gravid eller ska ha mens och därmed tillför inte tempingen något. Funderar på att fortsätta min paus från FL, men om jag känner mig själv rätt så är jag nog tillbaka i morgon igen {#lang_emotions_wink} Kram på er tjejer!

• LuPeRo
    Stort tack till er alla för er omtanke och ert stöd. Det betyder mycket {#lang_emotions_heart}

Ninni: Jag går in i vecka 12 på lördag så nu rullar det på (sakta för mig)
    Förstår fullt ut att du tagit en paus, det är välbehövligt många gånger. Men innerst inne så hoppas jag innerligt att du stannar kvar här. Tråden är inte densamma utan dig
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Cali
    Ninni: Jag har också haft en välbehövlig semester och tagit en paus från allt - kan rekommenderas! Hoppas bara du kommer tillbaka här - du är ju en så trevlig tjej!! Hur är det med dig annars? Tog en paus också med örterna, då den senaste medicinen helt satte magen ur spel. Funderar på om det var feldosering...
    Många kramar till dig!!

För övrigt har jag gjort spolning och väntar nu på kromosomanalyser.
  • Liss

Ninni: Klart du ska ta en paus härifrån om du mår bra av det! Tanken är ju att detta ska vara en stödtråd, inte ett tvång. Och strunta i tempningen om den inte ger nåt. Stor stor kram till dig och välkommen tillbaka precis när du vill!

Cali: Låter härligt med semester!

Kram alla och ha en bra vecka

• Helena m Adrian Nov 02

Hej igen.

Tänkte att jag bara skulle uppdatera och avsluta mitt lilla hastiga inhopp om min syster. De har nu upptäckt vad "felet" var. Det är hon som har alldeles för dålig äggkvalite. Det var nått blodprov som visade 0,5 i värde vilket var alldeles för dåligt. Man skulle tydligen helst ha 0.7 iaf för att få testa IVF (om jag minns rätt). Så nu vet vi iaf lite mer. Även om det dök upp tusen nya frågor. Läkaren började prata om att de nu skulle ställas i kö till HS för äggdonation, men ändå så undrar man ju saker som, är det ens nån ide att försöka själv? kan man stimulera henne och ta ut flera ägg och kolla om nått av dom har OK kvalite? Vad händer om de testar själva och är gravida när deras kötid är slut? Skjuts det lite på deras tid då eller måste man börja om helt på nytt osv.. Många funderingar är det, men nu vet de ju iaf vad det beror på att de tydligen inte kan passera v 9..

Lycka till alla ni andra!!!

• monchichi76

Helen m Adrian....
    Så tråkigt att de hittade ett sånt "stort" fel på din syster. Men samtidigt kanske det är skönt att iaf ha en förklaring till det hela?
    Har du nån aning om vad det är för prov?? Själv har jag heller inte kommit förbi v9 än.. Tänkte om det är nåt man kunde begära att få ta?

• icka76

Monchichi: Är det inte FSH man tar för att kolla äggkvalitet? Har för mig det.

RUL i morgon och är sjukt nervös. Ni får hålla tummarna att Näsapan mår bra och har alla delar h*n ska ha.

• monchichi76
    icka76 skrev 2010-04-12 18:33:26 följande:
    Monchichi: Är det inte FSH man tar för att kolla äggkvalitet? Har för mig det. RUL i morgon och är sjukt nervös. Ni får hålla tummarna att Näsapan mår bra och har alla delar h*n ska ha.
    Ja jag har då absolut ingen aning! Är det nåt man begära att få göra eller måste man varit med om mera?

Allt kommer att se toppen ut imorgon med den lilla näsapan! Så skoj att få RUL!!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3