• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • monchichi76

Grattis Sanne! Förstår att de måste kännas jobbigt att vänta  till fredag..men allt är säkert på tipp topp där inne!

Härligt med en liten akrobat Liss!

• mojutten

Grattis Sanne! Förstår att du blir skärrad men du ska se att allt är väl.

Grattis till akrobaten Liss!

Var på mitt första utredningsmöte. Frisk och kry verkar jag vara och det är väl bra. Fick ta prov för en full koaguleringsutredning men det finns inga indukationer på att det skulle vara ngt problem.

Sen så får vi även ta kromosomanalys om vi vill men vi har valt att avvakta då det ändå inte finns ngt att göra i det läget.

• Viktoria5

Hej!

Var länge sedan jag var inne och skrev ngt på sidan. Det börjar gå frammåt för min del. Är inne i vecka 32 nu =) Känns skönt när knodden sparkar, få bekräftelse på att det verkligen är något där inne.

Icka: Du får vara rädd om dig! Jag hade liknande problem förra veckan. Hade ont i magen, trodde det var tarmarna men då jag jobbar på sjukhuset ringde jag förlossningen som tyckte jag skulle komma dit. Gjorde ett CTG som visade mer aktivitet i livmodern än vad det borde vara. Fick bricanyl och vila. Är sjukskriven nu och på torsdag går jag på havandeskap. Behöver inte vara sängliggande men behöver ta pauser då och då.

Sanne: Ett STORT GRATTIS! Skall tänka på dig på fredag. Förstår din oro. Svårt att släppa tyvärr, vet hur det är.

En STOR kram till er alla!!!

• SanneS

Tack så jättemycket alla för era grattis, kramar och för att ni tänker på mig på fredag.
    Jag går och känner efter precis hela tiden om allt känns OK. Analyserar varenda liten känsla i magen- Suck, suck. Fredag kan inte komma fort nog.

Viktoria: Vad härligt att du är i v.32. Hoppas att allt kommer att gå bra.

Mojutten: Skönt att ni påbörjat er utredning. Personligen tyckte jag att det var mycket jobbigare än jag kunde föreställa mig att gå igenom själva utredningen. Jag tänkte att nu har allt jobbigt varit innan och nu ska vi få hjälp. Sen tog det så lång tid med att få en tid för provtagning, vänta på analys av prover, de tror att de hittat en sjukdom - skrämd men lättad att de hittat nått, så var det inte nån sjukdom, leta efter fler fel etc. Man får ju inget slutdatum att denna dag kommer er utredning att vara slut och vi kommer då att ha hittat orsaken till era missfall. Så jag var inte förberedd på att det skulle vara så jobbigt att vara i utredningsfasen och inte veta om man vågar försöka bli gravid under tiden eller om det skulle vara "chanslöst" om de efter plus hittade nån orsak som måste åtgärdas för att det ska gå vägen.
    Hoppas att du inte kommer att tycka att det är jobbigt och att ni får bra och snabb hjälp.

• mojutten

Sanne jag förstår dig även om jag inte har riktigt samma känsla. Jag har inte riktigt haft tanken på att utredningen kommer att ge mig svar. Jag kan väl så klart säga att jag hoppades på att det skulle visa sig vara ett litet enkelt fel som lätt var åtgärdat och sen skulle allt fungera men på någotvis trodde jag aldrig att det skulle bli så. Jag försöker vara positiv och tänka att i sinom tid så... men det är svårt och det är påfrestande. Framförallt tycker jag att det är jobbigt att mina känslor svänger så mycket, i ena sekunden tänker jag att det aldrig kommer att lösa sig och i nästa att det självfallet kommer att bli bra.

Jag hoppas att allt kommer att se fint ut på fredag och varför skulle det inte det. JAg håller tummarna

• LuPeRo
    Sanne: Trots att jag kommit en bit på vägen så gör jag likadant. (även jag ska på ultraljud på fredag )  Jag känner efter hela tiden och minsta lilla saknad av symptom får mig gråtfärdig. Men ärligt talat tror jag att detta är en oro vi inte kommer ifrån hur mycket vi än vill. Det är oro blandat med förväntan inför fredag, framtiden och hur allt kommer att bli. Men tänk så mycket du orkat igenom fram till denna dag, det visar hur stark du är. Men även den starkaste kan känna oro och det är helt okej.
    Kom ihåg att vi finns här för dig när som helst

Till er alla skickar jag stora kramar {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • SanneS

Idag har vi varit på VUL och vi såg ett levande litet foster med ett tickande litet hjärta!! Allt såg jättebra och helt normalt ut. Jag kan inte med ord beskriva vilken enorm lättnad det var. Är i v.6+6 idag och det stämmer helt med mina egna beräkningar.
    Det är smått ofattbart. Vi är såklart inte helt på den säkra sidan ännu men vi har tagit ett stort härligt steg på vägen. Så skönt!
    Fick tid för nytt VUL om drygt två veckor.

PP: Hoppas att ditt UL gått/går bra idag. Tänker på dig.

Kram till er alla! Ha en härlig valborg och en trevlig helg!

• LuPeRo
    Sanne: Underbart! Stort grattis till ett lyckat VUL {#lang_emotions_heart}
    Mitt UL gick jättebra (tack för att du tänkte på mig). Den lilla har alla delar som den ska och den vinkade lite försiktigt åt oss Så nu ska vi nog kunna slappna av lite, går ju trots allt in i vecka 15 imorgon...
  • LuPeRo
    Vill bara passa på och önska er alla en riktigt trevlig Valborg {#lang_emotions_sunny}
  • Liss

Sanne: STORT grattis! Vad härligt med pickande hjärta och rätt storlek

Viktoria: Oj, redan v 32. Vad tiden har rusat iväg, då är det ju dags snart, vad spännande!

Pillan: Grattis till dig också! Hoppas så att du kan slappna av betydligt mer nu. Om bara fem veckor har vi båda kommit halvvägs

Mojutten: Fint att allt ser bra ut! Vet du om du kommer att få några mediciner utskrivna även om de inte hittar något?

Hoppas att ni alla får en härlig första maj! Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3