• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

Sanne: Vilka underbara nyheter Nu håller vi tummarna för att det ska fortsätta lika bra.

PP: Ja, nu kan du börja slappna av Säger jag som går här som på nålar, men jag är ju inte längre rädd för att den ska dö utan för att den ska komma för tidigt. Ni får hålla tummarna för mig på måndag då jag ska in och mäta tappen igen.

• mayan

Håller alla tummar för dig Icka. Jobbigt att inte kunna koppla av helt, men det är ju bra att de har sån koll på dig.
    Själv ska jag på vul imorgon, spännande men skrämmande. Är i v 10+4 om jag räknat rätt.

• mojutten

Hej

Massors med grattis Sanne!

Jag hoppas att du kan njuta lite av dina gravitet Icka, annars hoppas jag att tiden ska gå fort och den snart byts mot ett litet knytte.

Lycka till imorgon Mayan, spännande att få se det lilla livet.

Själv har jag lyckats få ett pluss på stickan men jag har också blött, så jag föväntar mig inget av detta. Jobbigt, det känns skönt att vi ska fly bort lite. Vi åker på semester på tisdag, fast det kanske jag redan sagt.

• icka76

Mayan: Hoppas allt såg fint ut idag.

Mojutten: Fasen oxå. Håller dock tummarna att blödningen inte betyder mf.

Allt gick bra idag hos läkaren, tappen stängd och lång Så nu njuter jag.

• mayan

Hoppas alltär bra Mojutten och att det inte är mf, men man förstår din oro och hopplöshets känsla.
    Allt såg bra ut i dag och jag är i v 9+4, skrev fel igår.
    Kul Icka att det såg bra ut för dig och att du kan njuta igen.

• icka76

Grattis Mayan

Liss: Har du diskuterat förlossning än med din BM eller läkare? Min är helt plötsligt orolig för att snitta mig p.g.a. att det kan vara svårt att sy ihop + att man kan få stora blödningar. Men jag tänker att det är bättre att få stor blödning vid snitt än vid vaginal för vid snitt är man redan öppnad och då borde de lättare kuna få stopp på det.

• Liss

Mojutten: Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig den här gången. Och så hoppas jag förstås att du får en riktigt avkopplande och härlig semester. Stor kram!

Mayan: Grattis, åh vilka underbara nyheter

Ickan: Härligt att tappen ser bra ut! Min är också lång och stängd. Nej, vi har inte pratat om förlossning än. Ska på RUL och ny koll av tappen den 2 juni (v. 19), så då tänkte jag ta upp förlossningen. Om jag förstod din diagnos rätt så har du inte tunn hud som spricker lätt. Och då antar jag att det inte borde vara några som helst problem för dig med snitt. Överrörliga leder kan ju inte få huden att spricka och gör det inte svårare att sy. Kanske har din läkare bara läst mer allmänt om EDS och fastnat för beskrivningarna om skör hy?

Kram alla!

• monchichi76

Hejsan!

Är ett litet tag sedan jag varit inne..huvudet har snurrat av husköp, jobbyten mm..

Ser att det gått bra för er som haft tid  på vul/läkare..härligt!

Mojutten..jag säger Grattis i hopp om att allt är okay! Blödningar kan man ju få då man skulle ha haft mens..jag håller tummarna på att det är så för dig!

Själv har jag  plussat idag    I huvudet har jag  känt mig gravid men inte i kroppen,haft lite symtomen..lite bröstvärk och mol ibland bara. Men det sägs ju att man inte har samma symtom varje gång.
    Ringde in till KK för att berätta..fick då vet att provsvaren är skickad på posten, men  som tur var såg de  ut att vara bra. Har även en tid inbokad den 26/5 ..så jag får väl hålla mig till dess..

• LuPeRo
    monchichi: Jag får äran att vara först ser jag Stort grattis till plus {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76
    LuPeRo skrev 2010-05-04 09:06:25 följande:
    monchichi: Jag får äran att vara först ser jag Stort grattis till plus
    Tack så mkt!!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3