• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Mojutten: Jo, jag har fått pregnyl denna gången. 10 000 IE (dvs två sprutor) en gång per vecka fram till v. 14. Är det något du vill veta om pregnyl är det bara att fråga. Jag är bortrest resten av veckan, men svarar så fort jag kommer tillbaka. Stor kram till dig!

• NinniNinna

Hej Tjejer!
    Nu var det länge sen jag var här sist. Jag tittar in någon gång då och då, men måste erkänna att jag inte är helt uppdaterad {#lang_emotions_embarassed} Så här kommer ett kollektivt grattis till alla er som är gravida! Det är sanneligen en gravidvåg här nu!

I mitt liv rullar det på som vanligt. Ingen graviditet så långt ögat kan nå, men nästa månad blir det iaf lite ändring eftersom vi då ska göra insemination. Skönt att slippa äl + sex-stressen en månad iaf.  

Jag vill verkligen tacka för att ni var så omtänksamma och startade en gravid tråd. Jag behöver säkert inte förklara så noga hur det känns (även fast jag såklart är jätteglad för er skull!) att se att alla t.o.m. här blir gravida på löpande band.
    Jag har tjuvkikat på gravidtråden lite och vill då bara sända en tanke till Sanne. Jag håller uppsikt på tråden och hoppas av hela mitt hjärta at det går bra för dig i dag!

I övrigt så börjar jag faktiskt bli mer och mer positivt inställd till adoption. Fick tårar i ögonen när jag såg en adoptivfamilj  går... Tror att jag börjar bli redo för att starta den resan snart...

Sist men inte minst; Cali, var är du??? Titta gärna in och bara säg något om vad som händer i dit liv. Har tänkt på dig!

Stor kram till alla!

• icka76

Ninni: Hej vännen!
    Har tänkt på dig och undrat hur det är med dig. Adoption är ett bra alternativ och det är bra att du känner dig mer och mer redo, även om ni inte "ger upp" försök till biologiskt barn. Hoppas du känner att du orkar vara här inne lite mer nu.

Jag hoppas även att ni andra orkar er tillbaka, Bettan, Tingeling, Jemena m.m.

• Jemema

Hej girls!

Har följt tråden lite halvhjärtat på avstånd, orkar inte med allt gravidsnack även om jag är glad för er skull såklart.
    Jag försöker hitta en ok tillvaro som barnlös men det är inte lätt i alla lägen. Vart man än går så är det gravida eller bebisar och jag blir så nedstämd, det blir en så stark påminnelse om att vi inte kan
    Försöker gå vidare med livet och hitta andra glädjeämnen, men samtidigt är det så svårt att ge upp babyverkstan. Ska vi inte "bara göra en IVF till".... Tänk om det funkar... och tänk om det inte blir mf/ma.... Chanserna att lyckas är så hemskt små och förr eller senare måste jag släppa taget. Fler misslyckanden kommer bara att göra det ännu svårare att gå vidare, fortfarande barnlös.

Och fråga nu inte om vi ska adoptera, jag är så trött på den frågan. Det är inte aktuellt för oss av olika anledningar.

Ber om ursäkt om jag låter bitter, men det känns ju bara dumt att inte skriva hur man verkligen mår i ett sånt här forum {#lang_emotions_undecided}

Kram alla!

• SanneS
    Ninni: Tack så mycket för din hälsning. Jag har skrivit ett längre inlägg i den andra tråden men det gick jättebra på VUL idag och det är enormt stor lättnad.
    Hoppas att inseminationen nästa månad kommer att göra susen för er! Förstår mycket väl att det blir skönt att slippa äl-stressen. Inget lustfyllt sex då precis.
    Om du vill får du gärna förklara varför en insemination kan ge er större chanser och hur den går till. Ska hålla tummarna för dig.
    När jag trodde att jag fick ett missfall förra söndagen så återkom jag också till tankarna kring adoption och om vi borde ställa oss i kö. Jag tror verkligen att det är ett beslut som behöver mogna över ganska lång tid hos många. Vad skönt om du känner dig positiv till det, precis som Icka skriver; även om ni inte ger upp biologiska försök.

Jemema: Du får självklart skriva precis vad du tycker och tänker i tråden. Vi har nog alla haft sådana tankar och irriterat oss massvis på gravidsnack när vi inte själva är gravida.

kram till er alla
  • LuPeRo
    Ninni: Det är så skönt att "se" dig igen. Man vill ju så gärna veta hur det går för er. Och självklart förstår jag att gravidpratet blivit för mycket {#lang_emotions_embarassed}
    Jag hoppas att insemination är det som fungerar för er, om inte så verkar ni ändå ha det ganska klart för er hur det blir i framtiden.

Jemema: Det är även glädjande att "se" dig igen här {#lang_emotions_smile}
    Ni har haft en otroligt lång resa dit ni är idag så det är inte konstigt om man är lite "bitter". Och denna tråden är till för att du/vi ska kunna ventilera våra känslor och tankar, och allt är ju inte tip-top alltid.

Skickar stora kramar till er båda {#lang_emotions_flower}

Cali, TT och Bettan, hur är det med er?
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

Jemena: Klart du får vara bitter och ventilera hur du känner här i tråden. Förstår att det är svårt att helt ge upp bebistankarna, men om man mår dåligt av det så är det nog det enda rätta. Jag hade nog gett upp nu om det inte hade funkat denna gången eller iallafall tagit en låååång paus, för jag orkade inte med mer varken psykiskt eller fysiskt. Hoppas att du vill stanna kvar här inne ändå. Kram.

• BettanB

Hej.

Tittar förbi som hastigast. Har haft en lång paus, men nu har vi börjat försöka så smått igen. Kanske inte så smart precis innan semestrarna, men vad 17...

*vinkar-till-alla*

Sorg i BettanMansion.
  • Cali

Hej.

Har hållit lite låg profil på sistone men tittar in emellanåt. Inget nytt under solen här.

Ninni: Har saknat dig med! Hoppas du kan slappna av några veckor! STOOOOR kram! 
    Jemema: förstår helt och hållet dina känslor och vad du menar när folk (antagligen i all välmening) säger: du kan ju alltid adoptera.
    Bettan: kul att du är tillbaka!

Till er andra: grattis!

• NinniNinna

Hej
    Kul att se en del "gamla vänner" (Bettan, Jemema och Cali)! ... och tack för alla #välkommen tillbaka hälsningar". Det värmer! Stor kram till er allihop.

Sanne: Vad skönt att det gick bra. Det blir insemination eftersom det snart gått ett år sedan mitt sista mf och läkaren tyckte det var bättre att testa med insemination innan man börjar med IVF. Insemination är ett mindre ingrepp. Jag ska få Pergotime för att förstärka äl och sedan ska min sambos spermier insemineras direkt i livmodern (om det inte blivit för många ägg vill säga). Eller... det är så jag har förstått det iaf {#lang_emotions_wink} Ska fråga mer när jag ringer för att berätta att mensen kommit. Vi går på privatklinik, så det är därför vi "får" den här behandlingen.

Jag kommer nog hoppa lite in och ut ur tråden, så bli inte förvänade om jag försvinner ett tag till. Kram!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3