• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • BettanB

*tittar-förbi* Är mycket just nu med jobb, plugg, sambon som fyllt år etc etc etc. Kanske blir mer med om ett tag. Trött. *gääääääääsp*

Sorg i BettanMansion.
  • Liss

Hej på er och varmt välkomna tillbara ni som har pausat ett tag!

Ninni: Skönt att slippa stresssexet och stort lycka till med inseminationen! Kom och gå som du vill här.

Jemema: Känner verkligen med dig. Bra att du skriver precis hur du känner, det är ju det vi är till för - att vara en ventil och förhoppningsvis ett stöd. Kram vännen

Bettan och Cali: Vinkvink till er också!

Nu måste jag swischa vidare. Kram alla!

• mojutten

Hej igen,

Har haft lite paus och hälsat på familjen. Skönt att bli lite omhändertagen och distraherad ett tag.

Ninna, precis som Liss säger så skönt att slippa stressen. Det kan vara en aning påfrestande ibland.

Hoppas på att sommaren ska komma och att den ska föra med sig lite positiva vibbar till oss alla, det kan vi nog behöva.

min kropp går på speed, en vecka efter mf-blödningen slutat hade jag ÄL och min kropp är ett hormonmonster. Skit ömma bröst, finnar och ett j-lva humör...tack!
    Jag väntar på att jag ska få tala med läkaren nästa veckan om vad vi gör nu. Kanske kan jag äntligen få något utskrivet vare sig mina prover visar ngt eller ej. Har läst ett antal vetenskapliga artiklar nu och har mer kött på benen.

Kramar till er alla

• icka76

Kul att se att så många av er kommit tillbaka efter era pauser. Tråden får inte dö ut.

Bettan: Tror inte det finns någon senare templista.

Ninni: Lycka till med insemination

Mojutten: Fy, låter inte kul med hormonmonster. Hoppas ni får någon vettig behandlingsplan nu.

• Cali

Efter att ha lyckats hålla humöret någotsånär uppe och iallafall haft lite framtidstro har jag nu kraschlandat igen. Igår råkade jag befinna mig bland några (som alla tio hade barn) och det enda som samtalades om var graviditeter (eftersom en var gravid) och bebisar (två har just fått) och planer på att skaffa barn nr 3. Jag satt i ett hörn och var en millimeter från att brista ut i storgråt. Jag orkar verkligen inte längre. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan inte leva bland andra människor längre. Jag påminns om min barnlöshet 24 timmar om dygnet, varje minut och sekund.
    Jag är så ledsen.

• NinniNinna

Åhhh Cali, jag är så ledsen! Hinner inte skriva mer nu, men vill bara skicka en stor kram! Skriver mer i morgon. Kram!

• BettanB

Cali: Känner igen mig SÅ väl. Det här är verkligen ett rent helvete.
    *kramar-om*

Sorg i BettanMansion.
  • Cali

Tack för att ni finns Ninni och Bettan. Det värmer att höra er - jag vet ingen annan som kan sätta sig in i min situation. Känner mig så otroligt ensam.

Önskar er allt det bästa. Kram.

• Jemema

Cali, jag känner precis som du Stannar hellre hemma för att inte riskera att hamna i en sån situation. Ska på fest ikväll och stålsätter mig, det är jämt nån höggravid som sätter sig bredvid. När de dessutom börjar beklaga sig får jag panik!! De vet inte hur lyckligt lottade de är. Sänder stora kramar till dig!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3