• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • mojutten

Icka, lycka till imorgon. Klart att näsapan kommer att vara perfekt.

Tråkigt med din syster Helena, det är verkligen ett svar på sina prover som man inte vill ha.

Jag har börjat gruva mig lite inför provsvaren, jag går också som tidigare skribenter och hoppas på att de ska hitta ngt litet och lätt åtgärdat. Har sagt det förr, det känns konstigt att önska att något ska vara galet...

• icka76

Tack för att ni tror på min bebis

Mojutten: Visst är det sjukt att hoppas på att nått är fel Jag blev t.ex. överlycklig när jag fick min EDS diagnos, fast själva sjukdomen är mindre kul. Men då var jag inte hypokondrisk eller bara lite överrörlig, utan jag hade ett faktiskt fel. Tror att vi alla som hade upprepade mf och gjort utredning hoppas på att det är nått fel för då finns det ju en orsak till att våra små inte fått stanna och inte bara slumpen eller otur. Men i de allra flesta fall hittar man ju inga fel. Mina prover var perfekta, men jag är övertygad om att jag bildade proppar för nu äter jag ju trombyl och näsapan har ju hängt i  18 veckor nu.

• mojutten

Det känns trösterikt att se att du och andra lyckas tillslut, det inger hopp och får mig att tro på att det ska gå bra så småningom. Jag börjar bara ha så dåligt med tålamod..

• monchichi76
    mojutten skrev 2010-04-12 20:48:30 följande:
    Det känns trösterikt att se att du och andra lyckas tillslut, det inger hopp och får mig att tro på att det ska gå bra så småningom. Jag börjar bara ha så dåligt med tålamod..
    Håller med dig i allt! I att vi får lite tröst från de andra brudarnas glädje  och att tålamodet börjar tryta...
  • Massamys

Godmorgon.

Visst är det skönt att mitt i all elände ändå ha denna tråd och få en massa hopp!
    Lycka till idag Icka!

Kram till alla

• Liss

Helena: Vad tråkigt med din syster. Får hoppas att de får svar på alla sina frågor och att det fungerar bra med äggdonation.

Icka: Hoppas att allt gick bra igår!

Mojutten: Visst känns det knepigt att hoppas på något litet fel, men jag tror att alla vi som gjort utredningar kännt likadant. Man vill ju att nåt ska göras, få till en förändring! Även om alla mina prover såg bra ut tror min läkare att jag har haft lite för låga hormonvärden vid tidigare graviditeter och att det är det som har gjort att de små inte har klarat sig. Så i mitt fall tror jag att det är pregnylen som har gjort susen.

Monchichi mfl: Förstår att tålamodet börjar tryta. Tiden har verkligen en förmåga att snigla sig fram ibland... Hur har det gått med dina provsvar? Tycker att det börjar att bli dags att skälla ut dom snart om inget händer!

Ego: Är i v. 12 nu. Var på vul igår och allt såg bra ut! Lillskrutten hade växt en massa och man såg tydligt näsa och ögon och så. Helt fantastiskt! Så nu börjar vi faktiskt tro på att det kan gå vägen den här gången

Kram till er alla!

• icka76

Liss: Vad underbart Visst är det fantastiskt att det faktiskt är en liten människa så tidigt. Grattis!

För oss gick det jättebra igår. Bebisen var helvild och vägrade ligga still. BM hade stora problem att mäta allt som behövdes, svårast var det att få den att visa huvudet. Det hade den borrat ner djupt i livmodern. Den var heller inte så villig att visa vad det är för sort, enveten redan från början undra hur det kommer att sluta Men allt var perfekt inga konstigheter. Häftigt att se alla organ så tydligt och en liten perfekt hand. Ja, som sagt allt är bara bra och jag flyttades en dag åt rätt håll, så nu är bf 19/9 i stället för 20e.

• monchichi76

Icka och Liss.... Underbart att få se de små liven på det viset!! Längtar verkligen tills det får bli min tur!!

Tyvärr Liss så har jag inte fått nått svar på proverna än heller!! Tänkte ringa in i dag och tjata på dem men min tid rann iväg så jag hann inte.. Får se om jag kan ringa dem från jobbet nån dag. Men jag är mäkta less på dem nu! {#lang_emotions_yell}

• Cali

Har frågat förr, men nu känner jag att jag har mer specifika frågor. Skulle gärna vilja veta mer om Clomid (Pergotime). Jag verkar inte få ägglossning, har tagit morgontemp och dag 19 idag visar inte tillstymmelsen till stegring. Vet ju inte om min cykel har satts helt ur spel, det är nu 2 1/2 månad sedan missfallet och bara en mens.

Mina frågor är som följer:

1. Om man äter Pergo får man en ägglossning per cykel?
    2. Ändras menscykeln, dvs antal dagar etc?
    3. Vilka är sidoeffekterna?
    4. Hur kontrolleras att man svarar på behandlingen (VUL?)?
    5. Hur ofta måste man gå på kontroller?
    6. Kan medicineringen påverka kvarvarande ägg (dvs att fler ägg mognar och man får mindre/sämre äggreserv)?

Tacksam för era svar och synpunkter!

• Massamys

Hej Cali, jag svarar dig efter bästa förmåga åt pergo i 3 månader förra året. Blev gravid månaden när jag slutat med dom. Ironiskt va? Sen fick jag ju MF igen...

1) Japp en ägglossning, man kan dock lossa flera ägg
    2) Jag fick något antal dagar längre cykel (3-4) men det kan säkert variera
    3) Sideffects är hit flashes, yrsel, illamående magvörk, förstorade äggstockar tex. Jag hade dock enbart lite mer ont vid ÄL annars mådde jag fin fint
    4) Man får göra VUL ett par dagar innan ÄL sen kan man få lämna blodprov för att kolla progesteronvärdet så att man verkligen ägglossat
    6) Jag har hört att man kan få bättre äggkvalité 2-3 cykler efter man slutat med pergo, men hur mycket sanning det ligger där i vet jag inte.

Monchichi förstår att du är less. Hoppas du får dina svar snart!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3