• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Monchichi: Skrev visst samtidigt. Håller såklart tummen för dig också!

• monchichi76

Liss...   Jag hade en väninna som mådde jättilla vid sin graviditet. Hon testade det mesta..även armbanden. Sen fick hon rådet att ha en termos med te och en skorpa på sängbordet som hon skulle äta innan hon klev upp. För henne fungerade det jättebra.
    Eländigt att det ska komma färgade flytningar för dig! Troligast är det bara  en blodåder som spricker pga att du är hård i magen. Så det är nog ngen fara.. Men det skulle ju få vara skönt att slippa att bli påmind av sånt när man är gravid!

Hoppas du får en skön Sthlm´s tur!

• icka76

Liss: Illamåendet är inte kul. Hur glad man är är över att vara gravid så överskuggar det tyvärr glädjen en del. Förhoppningsvis går även ditt över runt v.12 så bara 3 veckor kvar. Klen tröst, jag vet För mig gick det bra idag, men fy fasen vad äckligt den sörjan smakade. Smakade som penicillin ungefär. Ser inte fram emot nästa gång, blä. Men vi hade trevligt, vi var 6 tjejer som var i ungefär samma veckor 2 hade gått lite längre. Vi tjattrade bort de 2 timmarna ganska så snabbt. Hoppas dina flytningar slutar snart, men det är ju supervanligt att slemhinnorna blöder. Så länge bebisen mår bra och allt ser bra ut där inne så är det ju inte därifrån det kommer.

Monchichi: Håller tummarna.

Ninni: Har jag drömt detta eller har inte du sag att du brukar kräkas tidigt vid graviditet. Iallafall hålls tummarna även för dig.

Cali: Hoppas flytningarna stannar nu så att ni kan komma igång.

• NinniNinna

Snigelkatt: hur har det gått med smytestningen? Håller tummarna!

Monchichi: ok, då håller jag tummarna! När är BIM? Hoppas jobbhelgen inte blir allt för tung!

Liss: fy vad trist att flytningarna håller i sig. Visst, det är jättevanligt och ja, jag tycker nästan det är logiskt att det ska komma lite blod/färgade flytningar från slemhinnor och annat, men fy vad trist att du ska behöva ha det så. Kan tänka mig att det är omöjligt att inte oroa sig när man ser det. Hoppas det slutar och att du hittar bot mot illamåendet... och att helgen med svägerskan blir mysig {#lang_emotions_smile}

Icka: när får du svar på testet?

Ego: tack för tummhållningarna, men jag tror inte jag är gravid den här gången heller. Icka, du har inte drömt {#lang_emotions_smile} att spy bruka vara ett tecken på graviditet för mig, men inte på det här sättet. Fortsatte spy i går och kunde knappt få i mig något att äta alls. Nej, det var nog magsjuka igen hur konstigt det än kan verka.

Ha en bra helg allihopa!

• mojutten

Lycka till Snigelkatten, Monchichi och NN!

Liss, njut av allt nu när du har fått se att allt är ok. Jag förstår hur svårt det är, oron är svår att skaka av sig när man har det bakgrund som vi har.

• snigelkatt
    ninnininna  - testade neg igår på BIM-1. Dock ingen mens ännu, och jag har superömma bröst. Ska testa igen i morgon på  morgonen, om inte mensen kommer på besök först
    Vi får hålla tummarna en stund till
  • monchichi76
    NN...jag har BIM på torsdag, så det är några dagar dit. Ibland känner jag mig gravid, ibland inte Man blir ju galen på sig själv! Symtomsökaren nr1!

Håller tummarna för dig oxå!
    Även för dig Snigelkatt...man vet aldrig
  • snigelkatt
    Tack alla ni goa för tummhållningarna, men ni får hålla dem lite till tror jag....
    Har ömmaste tuttarna i världen, men testade tyvärr neg idag igen på BIM+1.
    Dock ingen mens i sikte heller.
    Borde ju haft BIM igår, eftersom jag fick utslag på ÄL testes på dag 12, men man vet ju aldrig med kroppen, eftersom senaste mensen var MF.
    Vet ju sedan tidigare att jag är en "låghormonare", så jag ger inte upp helt förrän mensen kommer....
    Testar igen i morgon, har ett gäng stickor från billiga-tester hemma som tur är.
    Ninni - när hade du BIM? Hoppas du mår bättre idag, fy för att ligga sjuk
  • Liss

Ninni: Tycker så synd om dig. Hoppas verkligen att du börjar känna dig lite bättre snart. Krya på dig och massor av kramar!

Monchichi: Håller tummarna på torsdag då!

Icka: Vad skönt att det gick bra i fredags och att ni verkar vara en trevlig grupp!

Snigelkatt: Fortsätter att hålla tummarna för dig! Om du är en "låghormonare" kanske du skulle försöka få pregnyl utskrivet vid nästa graviditet. Det innehåller graviditetshormon och hjälper till att stötta upp graviditeten.

Ego: Det var absolut inte meningen att gnälla över illamåendet sist, det är ju något positivt! Men visst, kan man minska kräkningarna lite med piller så är det ju bara bra  Det var en mysig lördag hos svägerskan. Postafenet höll kräkningarna i schack nästan ända tills jag kom hem, så nu vågar jag mig nog ut bland folk igen

Kram till er alla!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3