• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Massamys

God morgon!

Liss: Håller tummarna att allt ser bra ut idag!

Mayan: Grattis! Men så skoj!

Cali: Vilken bra läkare! Trist att mensen kan dröja. Min menscykel var skum i flera månader sist. Det är så tråkigt... Förtår om du har det jobbigt nu. Kram

Icka: Va jobbigt med blödningar.. SKÖNT att allt ser fortsatt bra ut. Det har säkert lite med att du äter blodförtunnande att göra med.

• NinniNinna
    God morgon tråden!

Icka: fy vad jobbigt att ni ska behöva oroa er så. Hoppas du kan känna något litet lugn i att du blir så ordentligt undersökt. Kram

Liss och PP: jag håller tummarna hårt för er i dag ♥

Mayan: stort grattis!

TT: vad kul att se dig som hastigast {#lang_emotions_smile} Hur är det med dig?

Cali: BodyBalance är en blandning av bla Tai Chi, Pilates och Yoga. Det är inte konditionsträning utan fokus ligger på att stärka muskler, sträcka ut dem, öka rörlighet och kroppskännedom. För mig så har det varit något av en räddning i hela den här galna processen. Testa gärna! Har för mig att du också tränar, vad tränar du?

Fy vad jobbigt att få höra att mensen kan dröja en hel månad till!!! Har de någon aning om vad det beror på? Kan bara tänka mig hur mycket detta stressar dig. Stor kram

Ego: här har jag börjat stressa upp mig över att mensen inte ska komma i tid. Det är extra viktigt den här månaden eftersom jag ska få lämna mina prover vid nästa mens och detta infaller nästan exakt när vi ska resa bort över påsk. Jag kan såklart lämna proverna vid nästa mens om det inte funkar nu, men ni vet hur det är... när man väl satt igång så vill man få reda på resultaten direkt. Eftersom jag inte kan påverka detta, så ska jag försöka släppa det, men det jag hoppas på är att mensen ska komma på tisdag.
  • Liss

Mayan: Stort GRATTIS!!

Icka: Jo, jag har tänkt att både EDS:en och stora mängder blodförtunnande säkert kan spela in. Kom en liten aning beigefärgat i måndags igen, väldigt lite så jag hoppas på att det bara är rester från tidigare. Håller tummarna för att du inte ska behöva se nåt mer rött och att det går finfint på tappkontrollen på måndag!

Pillan: Lycka till idag!

Cali: Usch vad jobbigt att behöva gå och vänta.

Ninni: Då håller jag tummarna för att mensen är alldeles punktlig den här månaden så att du kan få lämna proverna.

Ego: Snart dax...

Kram tjejer!

• Liss

Oj, vad konstigt det blev... Hoppas att ni kan läsa ändå.

• icka76

Liss och PP: Ni har mina tummar. Titta in så fort som möjligt sen och uppdatera.

Ninni: Håller tummarna för mens i rätt till eller inte alls.

• mojutten

Grattis Mayan! Härligt med goda nyheter, det ger hopp till tråden.

Skönt att de kollar upp blödningen Icka, och att du inte behöver oroa dig mer för den, även om man instinktivt blir uppskrämd av blod.

tummarna hålls för Liss och PP men jag förväntar mig goda nyheter senare idag.

NN, jag har samma oro att mensen ska ha blivit knasig, ska också och ta prover denna cykel och har tid hos läkaren den 24 april, så jag vill så klart att alla prover ska vra tagna och analyserade innan dess.

Jag har också ryckt upp mig och tagit tag i träningen igen, det är så bra för psyket. önskar att de hade Body Balance på mitt gym, det är härligt.

• Laplata

Mayna: GRATTIS!! gud vad roligt!!..så skönt att slippa vänta och kunna köra igång på en gång..håller tummarna att allt går vägen den här gången!

Cali: spolning skapar inga problem för att försöka att bli gravid i samma cykel..jag har läst att många trot att det kan öka chansen att blir gavid eftersom äggledarna har verkligen fri passage..även om man inte har någon stor förstoppning kan det finnas lite rester av annat som kan störa spermierna när de vill komma fram..så det är bara köra hårt!!..

icka: vilken skräckfilm!..men vad skönt att du kan få beskedd så snabbt att allt är ok! Min chef berättade att hans fru har alltid haft blödningar under sina två grav och allt har gått bra..och läkarna har bara sagt att för vissa personer är det "normalt" att blöda under graiditeten..jag vet att man blir inte lugnare att veta det när man väl ser rött på pappret men det kanske hjälper lite..

Håller tummarna för alla er som är gravida!!

Har en liten fråga som har haft MF och inte fått sin mens ännu..har ni haft ÄL?..jag undrar eftersom jag tror att jag hade min Äl föra helgen och då räknade jag med att mensen nästa vecka men sedan igår har jag haft från och till jätte mensvärk (framförallt på högra sidan) coh undrar om min kropp har inte återställt sig riktigt ännu..jag kanske ska be läkaren göra ett VUL när jag träffar henne imorgon för att prata om trombyl och blovprov och sådant..

• LuPeRo

Snabb uppdatering!
    En liten "blobb" på 19,3 mm fick vi se idag. Man kunde även skymta ett ben och en liten arm. Precis som förra gången fick vi lyssna på hjärtljuden och denna gången finns hjärtljuden med på bild. Allt såg bra ut annars och jag flyttades fram 2 dagar.
    Återbesök hos läkaren på VUL och besök hos BM om exakt 2 veckor.

Cali: Har glömt att svara dig på din fråga {#lang_emotions_embarassed} Sker spolningen innan din ÄL så ska det vara fritt fram att försöka samma månad, enligt min läkare iallafall

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3