• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • NinniNinna

Stort grattis Liss och PP!!!! Jag trodde hela tiden att det skulle gå bra, men det är ändå så skönt att höra att era små mirakel växer och mår bra! Hoppas ni kan njuta lite av det här nu.

Cali: det är skönt på något sätt att höra att du känner igen dig (även fast jag såklart helst av allt önskar att du hade mått bra), ibland kan man ju nästan tro att man håller på att bli galen av allt det här {#lang_emotions_smile}
    Jag har helt vägrat den där "brygden" efter jag blev så dålig första gången jag testade det. Min akupuntör ger mig istället något slags koncentrat av "medicinen" som jag droppar i ett glas med lite vatten tre ggr/dag. Nu tar jag inte ens det, men jag kan verkligen rekomendera att du ber att få det istället, det är ett betydligt trevligare alternativ {#lang_emotions_smile}
    Jag tycker din sitution låter otroligt jobbig! Det  räcker ju gott och väl med den "vanliga" stressen och oron, men sen har du dessutom oron för mensen osv osv. Skickar en riktigt stor styrkekram till dig!

• snigelkatt
    mayan skrev 2010-03-24 13:18:09 följande:
    Härligt PP, vilken vecka är du i?Ja Laplata, känns skönt att det gick på en gång. Igår började jag dock fundera över om jag verkligen är gravid, men idag har illa måendet ökat så jag är säker nu. Antar att det är overkligt.Vem var det som hade bim till helgen?
    Det var jag Har BIM på lördag, sjuuuukt spännande, som alltid så här dagarna före! Kommer smygtesta redan på fredag.....

GRATTIS till era små växande pyren, liss och PP, vad roligt oxå att ni är exakt lika långt gågna!

cali - denna månaden skulle vi inte "försökt" egentligen, men så hade jag ett enda ÄL-test kvar hemma, så jag testade på dag 12, och det blev en Glad Gubbe Då var det ju lika bra att köra på.......
    Har tagit Trombyl frå ÄL denna gång. 

Kram till alla andra, kämpare & gravida                                            
  • mayan

Icka, nej jag äter inget. Jag kan säga att allt sånt är en helt ny värld för mig som jag har lärt mig om här inne på denna sidan. Antar att det är därför som jag inte har haft så mycket erfarenheter att dela med mig utav. Men om det blir mf denna gång tänker jag ta kontakt med läkare för att få hjälp. Läste dock om de olika medicinerna och de ska inte tas om man har astma vilket jag har.

Snigelkatt, då håller jag tummarna för dig!

• Liss

♥ Stort tack underbara vänner för alla grattis ♥

Mayan: Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå finfint för dig den här gången och att v. 5 kommer att segla förbi riktigt fort! Kram

Snigelkatt: Ska tänka på dig och hålla tummarna stenhårt för dig också på fredag. Lycka till!

Cali: Usch, det låter som att du har det tufft nu. Styrkekramar till dig.

Ego: Testade akupressurarmband mot illamående för första gången igår - och till min förvåning verkade det faktiskt hjälpa! I övrigt tänker jag försöka släppa oron nu och bara njuta

STOR kram till er alla!

• Cali

Tack Ninni och Liss, det värmer. Har haft väldigt lite bruna flytningar idag och hoppas att det ska vara det sista som kommer ut och som kanske får HCG:t att försvinna. Skönt isåfall. Har en veckas semester nästa vecka och ska bara slappa och inte tänka på någonting (om det går -man kan ju ha det som mål iallafall). Önskar er alla en riktigt skön start på helgen!

• NinniNinna

God morgon tråden!

Cali: Skönt med semester! Hoppas du kan njuta riktigt ordentligt!

Liss: vad bra att illamåendet och oron har släppt!

Ego: jag har fått magsjuka igen och ironin är nu total. Det var nog bara en månad sedan jag spydde sist och nu kommer det igen. Hur bra tror ni det går att stoppa gravidryktena den här gången...? Dessutom tänds ju ett litet hopp i en själv också, men jag känner att jag inte är gravid (har inte ens ont i brösten) och temphöjningen kan lika väl bero på att jag faktiskt har feber. Skit.

Hur är det med er andra? Hoppas ni har en bättre start på helgen!

• LuPeRo
    Ninni: Men din kurva ser ju faktiskt väldigt bra ut så vem vet
    Jag tänker iallafall hålla tummarna stenhårt för dig!

Önskar er alla en trevlig helg
    {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76

Cali...det är ju ett bra tecken att det bara är lite brunt nu.Låter som det håller på att sluta nu.. Vad skönt att ha semester, det skulle inte sitta helt fel!

NN..jobbigt att magsjukan slår om hela tiden   Du får dricka lite Fernet Blanco (eller vad det heter) och bränna bort balterierna i magen. Fast det är kanske bra om du vet 100% att du inte är gravid först

Ego..själv har jag  intåget mot BIM nu. Som sist känner jag av en del symtom så jag vet inte vad jag ska tro. Bara till att vänta in och kolla sen..

Hoppas ni alla får en skön fredag, själv börjar jag min jobbarhelg i kväll.

• Liss

Ninni: Näe vännen, det är inte sant. Stackars dig. Hur många magsjukor kan man åka på egentligen.. Jag håller trots allt en tumme för att det inte är magsjuka den här gången. Stor krya-på-dig-kram!

Cali: Härligt med semester! Jag hoppas liksom Ninni att du kan koppla av och bara ha det skönt nu.

Icka: Lycka till idag!

Snigelkatt: Forsätter att hålla tummen för dig!

Ego: Ropade visst hej lite för tidigt. Armbanden hjälpte inte så där jättebra, ska testa postafen istället när de får in det på apoteken här i stan. Och svagt färgade flytningar fortsätter att komma med några dagars mellanrum när jag är lite trög i magen. Borde ju inte vara någon fara eftersom liten verkar växa i rätt takt, men det är ändå svårt att släppa oron helt. Nu ska jag inte gnälla mer för nu är det ju helg! Ska försöka mig på en tur till svägerskan i Stockholm, middag och teater, mysigt.

Hoppas att ni får en fin helg! Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3