• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    snigelkatt: Dumma dumma mens
    Ja jag hoppas verkligen att dagarna går fort nu under påsk så att den 7 kommer fortare. Jag inbillar mig att den växer som den ska, men med vår erfarenhet så vet man ju aldrig! Tack för ditt stöd tjejen

monchichi: Nej jag har inte haft några tecken alls på att det inte skulle vara bra. Vid mitt MA så fick jag en brun flytning runt vecka 7 eller 8 (minns inte nu) och det har jag inte fått denna gången. Men snart så blir det ett UL

icka: Va skönt att allt är bra med din lilla näsapa (kanske snart dags att byta smeknamn på den stackarn ).
    Jag förstår hur du menar, jag vet att jag inte ska oroa mig men ibland kryper det på väldigt sakta och då kan jag inte skaka av mig känslan. Åh vad synd att vi inte kan träffas om du ändå skulle ner åt detta hållet! Vi får hoppas på fler möjligheter
    Är det okej att bada bubbelbad när man är i din vecka? Jag vet att jag helst ska låta bli men jag vet inte till vilken vecka {#lang_emotions_undecided}
    2 veckor till RUL?!? Herregud, hur får du tiden att gå så fort?

Ninni: Det är precis som du skriver. Tiden går fort för er men sjukt sakta för mig Idag känns det rätt okej, men oron lär hinna krypa på ett par gånger innan det är dags för UL

Trots att du kände på dig att du skulle få din mens så hoppades jag ända in i det sista. Jag beklagar att mensen kom, men samtidigt blir jag glad av det du skriver då du verkar ha fått bra distans till allt

Liss: Jag mår bra på det sättet att jag sluppit illamående och kräkningar. Men jag är sjukt imponerad av dig som håller oron i schack (eller det verkar så )

Ego: Massa massa bråk på Facebook idag och igår. Snabb genomgång; i slutet på förra året och början på detta så mådde jag väldigt dåligt (som många av er vet). Förklarade detta för 2 bekanta som sa att dom förstod mig. Jag sa även att jag ville ha tid för mig själv för att "hitta mig själv" kan man säga. Inga problem för dom. Nu däremot så blev jag kallad för svin och idiot då jag skrev (för 2 dagar sedan) att det var en fin dag och att vi alla borde ta tillvara på den. Jag tog genast bort dom från vänner-listan. På ett sätt blir jag ledsen men nu efteråt så känner jag konstigt nog en lättnad. För nu kan jag äntligen fokusera på mig själv och inte alla andra! Så just nu mår jag förträffligt bra
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • NinniNinna

Tittar bara in jättefort nu...
    Monchichi: jag är fullkomligt övertygad om att man inte kan styra om man blir gravid eller inte med tanken. Om du tänker på det en stund, så inser du nog att det ju är omöjligt. Då skulle man ju kunna bota sjukdomar genom att tänka positivt osv. Att folk kan bli gravida när de har adopterar har väl att göra med att de inte var sterila. De allra flesta som inte har extrema medicinska hinder blir ju till slut gravida och om det då infaller före eller efter man har adopterat har nog ingen större vikt, rent statistiskt. Däremot kan jag väl köpa att jag, rent personligt, inte ökar mina chanser att bli gravid när jag mår så här (deppig, ingen riktg lust med nåt, stress över att aldrig få barn), men det är nog allt jag kan gå med på. Jag tror inte det hjälper någon av oss att vi ska gå omkring och ha dåligt samvete för våra tankar när vi redan har sååå mycket annat att oroa oss för. Kram!
    Ps: jag fortsätter hålla tummarna för dig en stund till {#lang_emotions_wink} Ds

• mojutten

Jag håller med NinniNinna, jag tycker inte heller att du ska gå och tänka på att du stresser upp dig och att detta ska påverka din chanser att bli gravid. Som jag har förstått det så krävs det en betydande, långvarig stress för att sätta kroppen så pass mycket ur spel. Sen så tjänar ingen av oss något på att lägga mer skuld och elände på oss själva, vi kämpar på bra med de förutsättningar vi har och har nog med bekymmer ändå.

• monchichi76

Tack snälla...nä, det kanske är dumt att lägga ännu en börda på en själv. Man har ju nog med dumma tankar ibland..
    Tänkte mest att det kunde vara så ( omedvetet självklart) eftersom jag vet om två familjer som blev gravid så fort de fick hem adoptionspappren, efter flera års försök.Och då har det bara haglat fram ungar sen  Själv är jag en som tror på att vår hjärna kan ställa till mkt elände..och även mkt bra förståss. Det är en stark kraft den där hjärnan.. 
    Men som ni skrev...vi behöver varken mer skuld eller bekymmer!

• mayan

Oj nu har det hunnit gå en vecka och jag är fortfarande gravid, har ägnat tiden åt att analysera toalettpapper och gjort graviditetstest. Men nu har jag lovat mig själv att från och med idag så är det slut på sådant, ska även ta och ringa MVC idag för tid. Allt känns bra i alla fall.

Tråkigt för er som fått mens men nu får vi hålla tummarna för att det blir ett gäng 2011 barn på denna tråd, det är ju som sagt inte så långt borta med 2011 som det låter.

Jag har arbetat med kvinnor som levt under mycket svår stress och som har haft PTSD och ändå blivit eller varit gravida. Detta är kvinnor som flytt från krig, blivit utsatta för övergrepp och bevittnat våld.
    Jag tror stress påverkar oss mycket men jag tror inte att längtan efter barn påverkar chanserna att bli gravid. Som någon sa att de flesta som vill ha barn blir gravida och kanske är det därför det kommer när man valt att adoptera för då har man försökt tillräckligt länge!
    Jag vet också en tjej som adopterade två barn och när hon fick barnbesked för sitt andra barn var hon gravid på egen hand!

Jag såg dock ett roligt inläg på en annan tråd här på familjeliv, där trodde tjejen at om man längtar riktigt mycket efter barn så utsöndrar man ett hormon som tar död på spermierna....... Jag tror inte riktigt på den teorin {#lang_emotions_wink}

Nej nu ska jag fortsätta oroa mig!!

• NinniNinna
    {#lang_emotions_flower} Tittar bara in för att säga Glad påsk till alla underbara tjejer i tråden! Vet inte hur mycket jag kommer att kunna titta in här under påskhelgen, men ni finns i mina tankar.
    Stor kram till er allihopa! {#lang_emotions_flower}
  • monchichi76

Mayan...härligt att höra att du nu känner att du kan försöka att inte kolla toapapper mm. Att du vågar slappna av  lite Själv har jag samma dumma sak för mig än om jag inte ens är gravid. Har nog blivit en ren vana att kolla pappret.

Teorin om att man kan med tankens kraft döda spermierna låter lite väl häftigt Det har även jag svårt att tro på ..

Glad Påsk Ninni!

• monchichi76

Fan vad irriterad jag blir på sjukvården idag!! {#lang_emotions_yell}..
    Eftersom jag inte hört nåt från utredningen än, efter 8v så ringde jag upp...igen..

Sjuksköterskan såg på datorn att jag ringt in den 1/3. Sista provsvaret kom in den 18/3..
    Men läkaren har inte kollat det än!!!
    Han är visst en sån där läkare som far runt på olika ställen och tjänar stora pengar.{#lang_emotions_money_mouth}
    I vanliga fall är han bort 2v sen här 2v..men nu skulle han komma tillbaka i slutet av april!
    Sa att jag ville att nån annan läkare skulle kolla på det eftersom han aldrig är där. Man vill ju veta om nåt är fel!
    Hon skulle kolla om det gick men gav mig inga höga förväntningar om att det skulle gå..
    Att allt ska behöva ta sån jädra tid!

• Liss

Tittar också bara in en snabbis. Åker ner till sommarstugan i morgon bitti och kommer därför att vara borta från datorernas värld fram till tisdag. Hoppas att ni alla får en riktigt lat härlig påsk! STOR kram!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3