• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • mojutten

Skönt Mayan!

Angående ÄL-test så vet jag inte men jag misstänker att det precis som graviditetstesten kan variera med hur länge man har hållt sig och sen så ska man helst inte testa tidigt på morgonen. Jag har haft tur och alltid sett en succesiv stegring och det har räckt med ett test om dagen. Tyvärr kan jag inte hjälpa mkt har alltid bara tagit test ngn dag före jag förväntar mig ÄL, så jag vet inte hur det ser ut resten av månaden.

Jag hade Äl stegring i går och det är en vecka kvar innan jag ska på första läkarbesöket för utredningen, börjar bli lite skraj. Dessutom kommer min man att vara bortrest och kan inte komma med mig.

• icka76

Kikar bara in och vinkar till alla.

Saknar flera i tråden och vet att ni pausa men jag hoppas ni mår bra så kram till bl.a. Tingeling, Bettan och Jemena. Har jag missat någon pausare så kram även till er.

• monchichi76

Tack för svar PP och Mojutten!

Jag har svårt att tro att jag har haft äl redan..har inte känt några symtom tidigare. Men igårkväll började jag känna brösten värka. OM jag ska räkna utefter som cykeln var sist så ska jag ha äl mot slutet av denna vecka. OM jag räknar efter mina cyklar innan det började strula så skulle jag haft äl igår, typ..  Lite virrigt..

Variationen på streck-styrkan kanske beror på att jag testar olika tider på dagen? Men undra när bästa tiden är?!

Var iaf till akupunktören idag, så nu har hon boostat mig med energi inför denna äl. Hoppas hon hjälper den på traven!

Attans!!! Har glömt att ringa om provsvaren idag! Att man är så glömsk! {#lang_emotions_yell}

• monchichi76

....lyckades få tag på kk nyss. "Läkaren kommer tillbaka nästa vecka" var svaret
    Nu har jag väntat i snart 3 månader på detta jädra svar!!
    Stackars sköterskan (inte hennes fel detta) tycker nog att jag var en sur och dryg jävel..men jag är så trött på hur deras system funkar!

• monchichi76

Ja...det har varit lugnt här inne några dagar nu De är ute och insuper våren

Själv är jag fortfarande förvirrad av stickorna..börjar fundera om jag kanske hade äl i fredags ändå? Strecket är så svagt nu, varje dag.. 
    Det enda positiva med det är isf att min cykel kanske har hittat tillbaka till det normala igen.. Bara att hoppas att vi träffat rätt ändå!

Hur får du må Icka??

• icka76

Monchichi. Äl-stickor har aldrig gett fullt utslag för mig men bevisligen har jag ju haft äl åtminstånde 3 ggr Så gå inte så mycket efter dem utan sexa på så mycket som möjligt istället.

Jag mår bara bra, inga direkta problem alls Lillbus rumlar runt där inne och då och då får h*n till en riktigt bra spark.

• Liss

Hej alla!

Monchichi: äl-testerna ska tas på eftermiddagen, så om du har tagit dom olika tider kan det säkert vara därför det varierar - och som Mojutten sa att du kan ha hållit dig olika länge. Håller tummen för att ni har träffat rätt!

Ninni: Vad ledsen jag blir över att du mår så dåligt. Hoppas verkligen att en rejäl paus med resor, vin och vänner gör susen. Vi finns här om du behöver oss. Stor kram till dig!

Mayan: Skönt att blödningarna slutade, vet hur läskigt det är. Hoppas att du får komma på vul snart och se din lill* bebis :)

Ego: Här är det bara fint! Var på inskrivning idag och allt såg bra ut med värden och så. Ska göra första kollen av tappen nu på måndag. Och förhoppningsvis tog jag sista pregnylsprutan igår, så illamåendet kommer troligen att börja ge med sig snart :)

Har mycket att göra på jobbet nu, men försöker kika in här lite då och då. Ni är alla i mina tankar. Stor kram tjejer.

• snigelkatt

Hej tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er alla
    Ja, jag har oxå hållit mig i bakgrunden ett tag.
    Fick ju svar på min missfallsutredning (inga fel hittades), och nu ska vi tillbaka till SU 10 maj för fortsatta undersökningar.
    Är på BIM-3 idag, så jag håller väl mest på att hoppas och längta till lördag....
    Började med trombyl vid ÄL denna gång istället, och jag började med progesteronet i måndags. Hoppas det kunde hjälpa lite.
    kram på er!

• monchichi76

Icka och Liss...

Tyvärr har jag tagit testen på olika tider eftersom jag både jobbar kväll och dag..men mestadels är tagit på em.
    Men som sagt så har man ju även hållit sig olika länge oxå.
    Jag blir mest frustrerad för att jag tycler det är så intressant med sånt här, skulle vilja se tydligt reslutat bara för den delen. Men vi sexar loss som vanligt, har ju tagit sig förrut på det viset  

Lite sex/befruktiningstips från min akupunktör; Hon sa att inom kinesiologin så säger man att man ska ha sex var 3:e dag..eftersom alla celler förnyas då. Men det är ju så  svårt att hålla sig!
    Sen tipsade hon även om att kvinnan inte ska få orgasm innan mannen eftersom livmodertappen svullnar upp lite så det blir svårare för de små simmarna att ta sig in.. Men efteråt är det bra att få orgasm för att i kramperna så "sugs" simmarna upp lite högre..  Hon är rätt rak och rättfram min "häxdoktor"

Icka..vad härligt att få känna av att det finns nåt litet där inne!
    Snigelkatt..Skönt att det inte hittades nåt (än om man ibland önskar det). Fick du kämpa för att få fortsatt utredning eller sa de till om det? Jag håller tummarna för dig inför lördagen!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3