• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • monchichi76

Vad skönt att höra att det inte var nåt..och att du känner att du fått bra vård! Det är så oerhört viktigt att man får känna sig trodd och att de tar sig tid för en!
    Mycket bra att du får tid till att vila..än om det kanske känns jobbigt med sängläge, men det är ju verkligen värt det i slutändan.

• TantTingeling

Icka: Fy vad du skräms tjejen! Men sån tur att du inte öppnat dig iaf! Skickar en kramis!

Ego: Har sett att jag varit efterlyst lite nu och då. Jag har just nu inte så mkt att säga, det händer inget i mitt liv för närvarande. Återkommer väl när jag får lust till det. Kram till alla!

• icka76

TT: Hej vännen, ja du har varit saknad Nä, det kändes jätteskönt att tappen var stängd. Har inte haft ngr sammandragningar idag men har legat i sängen hela dagen. Känner mig lite lugnare efter att ha läst andra trådar om prematura sammandragningar där alla kommit över de kritiska veckorna och fått friska barn. De har ju sån koll på mig på spec.mvc och jag får ju komma till förlossningen om det blir oroligt.

• LuPeRo
    icka: *pustar ut* Härligt att allt ändå är bra och som TT skriver, tur att du inte öppnat dig. Stora kramar ♥

TT: Efterlyst och saknad faktiskt Hoppas att du snart tittar in igen! Kram {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • SanneS

Hej alla!
    Jag har haft en längre paus från tråden och jag är ledsen att jag lämnade den så plötsligt efter mitt fjärde missfall i februari. Jag kände sån total hopplöshet när det blev ett missfall trots utredning, operation och att jag tog trombyl och progesteron. Så jag har hängt på bröllopstorget och planerat vårt bröllop som är i sommar.
    Nu har jag hittat tillbaka till FL och jag har läst tråden de senaste dagarna. Ser att det tillkommit nya medlemmar och några andra verkar ha en paus precis som jag haft.
    Hoppas att det är OK att jag hoppar in i tråden igen?

Saken är den att jag är gravid igen. Nu i v.7 och det är fruktansvärt nervöst att vara i den vecka då det oftast har tagit slut för min del (fast det dröjt ett tag innan kroppen fattat det). Går och känner efter varje dag, hela tiden om symptomen har försvunit och om nått känns fel. Så fick jag en liten, liten blödning igår och hoppet sjönk som en sten. Går som på nålar och avvaktar om nått mer ska hända.

Kram till er alla kämpare!
    -Vilken skrämsel det var att läsa om dina sammandragningar Icka men vad skönt om det har lugnat sig nu.

• LuPeRo
    Sanne: Stort grattis (igen) tjejen {#lang_emotions_flower} Hoppas med hela mitt hjärta att den lill* stannar hos er denna gången och att blödningen var helt ofarlig.
    Självklart behöver man pauser, vissa tar långa medans andra tar korta. Men i slutändan måste man tänka på sitt eget bästa och lyssna på sig själv.
    Skickar en stor kram {#lang_emotions_sunny}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • SanneS

Tack så mycket PP och stor kram tillbaka till dig.

• icka76

Sanne: Underbara nyheter, håller tummarna att blödningarna försvinner nu och att allt är bra där inne. Kram och välkommen tillbaka

Åh vad tråkigt det är att ligga hemma när det är fint väder och massa kul på jobbet Men jag gör det för bebis så det känns ju givetvis lättare. Tar mig nog ut på altanen lite senare och planterar om mina paprikor.

• SanneS

Icka: Tack så mycket. Det kom bara en liten blödning i lördags och jag hade lite molvärk i nån timme direkt efter och magen kändes lite spänd. Försöker tänka att det inte behöver betyda någonting men det är väldigt svårt.
    Jag är också hemma och sjukskriven för att vila nu. (dock ej sängliggande) Otroligt skönt att få koppla bort jobbet tycker jag när det är så mycket tankar och oro. Skulle ha väldigt svårt att fokusera helt på jobbet nu.
    Ska göra ett första VUL på fredag och jag önskar att dagarna kunde gå jättefort denna vecka för det känns lååångt att vänta.

• Liss

Icka: Åh fy vad läskigt, vilken pärs. Men oj vad skönt att allt ser bra ut! Förstår att det måste vara tråkigt att ligga i sängen, men vad gör man inte för de små :) En av mina bästa vänner fick förresten kraftiga sammandragningar redan i fjärde månaden, men det gick hur bra som helst till slut och hon gick tom lite över tiden. Sanne: Grattis till graviditeten! Jag ska tänka på dig på fredag och hålla tummarna stenhårt! Ego: Var och kollade upp livmoderstappen för första gången igår och det såg jättebra ut. Puh. Och så fick jag sluta med pregnylen, vilket känns fantastiskt skönt. Jag är så tacksam att jag fick testa pregnyl och är övertygad om att det är det som har gjort susen, men oj vad jag ser fram emot att (förhoppningsvis) kräkas lite mindre när den går ur kroppen :) Bebisen sparkade och snurrade hej vilt och var helt rätt storlek. Är så lycklig! Stor kram till er alla!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3