• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Cali

Snigelkatt: Fick du progesteron utskrivet? Är det injektioner, suppositorer (heter det så?) eller annat?

Tack för tips, Monchichi!

• snigelkatt

cali - jag fick vagatorier, som jag ska ta 3 ggr/dag. Egentligen ska jag inte ta dem förrän jag plussar, men jag provar dem tidigare denna gång på eget bevåg...

• monchichi76

Wow! NU var strecket på äl-testet helt plötsligt superstarkt! Mkt starkare än kontrollstrecket..
    Det bästa är att nu vet jag att mina symtom stämmer perfekt in tidsmässigt! Och jag vet att jag fortfarande har en lång cyklel, idag är dag 19.

Nu ska vi snart fara och kolla på ett hus som vi ska lägga bud på...sen blir det en massa kärlek ikväll!

• Liss

God morgon i tråden! Svänger bara förbi en snabbis för att önska er alla en härlig solig helg!

Monchichi: Tjoho!! Ha så trevilgt

• icka76

Skulle aldrig sagt att jag inte hade några problem, har suttit med sammandragningar sedan i går kväll och väntar nu på att en läkare från förlossningen ska ringa upp Jag hatar det här

• mojutten

Nej så tråkigt Icka, men det behöver inte vara så illa. jag tänker på dig och skickar positiva tankar.

• LuPeRo
    icka: Åh vad jobbigt vännen! Håller tummarna att du fått tag på läkaren och att allt ser bra ut {#lang_emotions_flower} Skickar en stor kram {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76

Icka...usch å fy! Vilket elände att det ska vara nåt hela tiden! Håller båda mina tummar på att allt ändå är som det ska!! Kram

• icka76

Har vilat ett par timmar efter att ha tillbringat nästan hela dagen på förlossningen i Varberg. Jag hade inte börjat öppna mig, men jag fick en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna. Blev även sjukskriven med stränga order om att vila = sängläge i 2 veckor. Blev både glad och förvånad när läkaren kom in, det var ju "min" läkare från spec.MVC, som har hand om mina tappmätningar där. En underbar läkare. Även personalen i övrigt var helt underbar. Fick en BM med tillhörande underläkare som höll koll på oss hela dagen. Inga problem att få komma in för en koll utan snarare sa de att självklart ska du komma in.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3