• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Icka: Nej men usch vad jobbigt. Förstår så väl er skräck. Hoppas att ni känner er lugnare nu efter läkarbesöken!

Cali: Vad jobbigt att mensen inte vill dyka upp. Hoppas så att den kommer alldeles snart.

Mayan: Oh, spännande tider! Håller alla tummar för starkt fint plus på torsdag

Jemema: Det gör du rätt i, dyk på honom bara

Snigelkatt: Lycka till med testandet på fredag!

Ego: Vul i morgon vid lunchtid. Ska bli skönt att se om det fortfarande ser ok ut efter de färgade flytningarna. Inser att jag har stressat upp mannen rejält. Han tittar numera oroligt på mig varje gång jag går på toa... Blir bra för oss båda med vul. Tänker att om liten mår bra även denna gång kanske vi kan börja hoppas lite smått på att det ska gå vägen denna gång - kanske kanske...

Kram till er alla!

• LuPeRo
    Liss: Håller tummarna att allt ser bra ut imorgon {#lang_emotions_innocent}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • mayan

Det är ett PLUS, idag på morgonen var det tydligt. Kunde inte hålla mig till på tors. Nu är det bara att hålla tummarna!

• LuPeRo
    mayan skrev 2010-03-23 11:14:22 följande:
    Det är ett PLUS, idag på morgonen var det tydligt. Kunde inte hålla mig till på tors. Nu är det bara att hålla tummarna!
    Stort grattis tjejen {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

Mayan: GRATTIS!!!

Liss: Läkaren trodde att min EDS kunde spela in. Vi har ju känsligare slemhinnor och är därför mer lättblödande, det är säkert så för dig oxå. Har det kommit mer för dig? Jag hade ju mer igår men det kan ha berott på att läkaren varit där med både instrument och fingrar. Jag hoppas det slutar snart. Ska på "tappkontroll" på måndag vilket känns lugnande, hoppas få se hjärtat då oxå.

• Cinza
    mayan skrev 2010-03-23 11:14:22 följande:
    Grattis, grattis, grattis!
  • monchichi76

Mayan...GRATTIS!

Icka...vad eländigt att du inte får njuta av graviditeten..men otroligt skönt att du fick ett svar på vad det kan bero på. Hoppas det slutar blöda så du får slappna av..

• TantTingeling

Men Icka då! Gissa om jag fick hjärtat i halsgropen?! Nu har det som tur var fått ramla ner på sin vanliga plats igen .*Pustar ut* Jisses vad skönt att allt såg bra ut!!! *Kram*

Mayan: Grattis! :)

• Cali

Mayan: Stort grattis!

Icka: Förstår att det är jobbigt med blödningar. Skönt att du fått flera expertutlåtanden att allt är bra.

Snigelkatt: Håller tummarna för ditt test... Vad skönt att kroppen har kommit igång för dig igen. Hur testade du ägglossningen; temperaturkurva eller?

Jemema: Bra tips att be att få bli kollad. Det dröjer väl innan jag kan börja med pergo eftersom jag fortfarande väntar på första mensen. Hur är din ägglossning nu?

Monchichi: Javisst är det tråkigt att gå och vänta. Man blir mer och mer stressad och det påskyndar inte precis processen. Skulle behöva bli ordinerad tvångsmeditation.  

Skickar iväg samma fråga som tidigare:  någon som vet om man kan försöka bli gravid samma månad som spolningen sker (om den sker före ägglossningen) eller är det kört?

Ninni: Härligt med träning. Man känner sig starkare inuti och utanpå. Body balance har jag inte hört talas om, är det styrka och cardio? Låter bra iallafall (med balance menar jag). Hoppas allt är bra med dig!

Ego: Kontaktade läkaren (som var snäll och svarade fastän hon var mammaledig) att jag kanske inte kommer att få min mens förrän om EN MÅNAD!! Suck... Och jag som blev rekommenderad att vänta två menscykler innan vi skulle försöka igen...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3