• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

En liten snabbrapport bara. Liten lever! Hjärtat slog och den lill* hade växt som den skulle sen förra veckan. Läkaren trodde att jag haft en liten liten blödning tidigare som visade sig som brunaktig flytning nu. En helt enorm lättnad att se det lilla tickande hjärtat! Är så glad Stor stor kram till er alla!

• Liss

Cali: Lycka till hos läkaren i morgon! Jag hoppas så att ni ska få all den hjälp ni behöver. Kram

• snigelkatt
    Liss skrev 2010-03-18 18:55:13 följande:
    En liten snabbrapport bara. Liten lever! Hjärtat slog och den lill* hade växt som den skulle sen förra veckan. Läkaren trodde att jag haft en liten liten blödning tidigare som visade sig som brunaktig flytning nu. En helt enorm lättnad att se det lilla tickande hjärtat! Är så glad Stor stor kram till er alla!
    Underbart att höra
  • LuPeRo
    Liss skrev 2010-03-18 18:55:13 följande:
    Åh stort grattis gumman! ♥ Kram ♥
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • NinniNinna

Liss: åhh vad skönt att höra!!!! Stort grattis till dig vännen!

• Cali

Vilken lättnad, Liss! Hoppas att du kan slappna av nu. Jag har gått och tänkt på dig under dagen! Njut av "nuet".

Ninni: Tack! Ska bli skönt att få prata om resultaten. Vi har även kontaktat en privat klinik som ska vara bra på analyser för att få en sk "second opinion", en utgift, men samtidigt värt det om vi kan få sinnesro. Jag har ju hela tiden gått och trott att om man sett ett levande embryo med hjärtslag kan det ju inte ha varit "fel" på spermierna (annat än genetiskt/kromosomfel förstås).  
    Hur har det gått för dig med akupunktur etc? (Förlåt, jag har inte hållit mig så uppdaterad den senaste veckan.) Jag fick någon ny brygd att dricka från akupunktören som var så otroligt stark så jag måste höra om de inte har mätt fel med ingredienserna.

Och Cinza: vilken kunskap du besitter. Jättebra förklaringar. Ska ta och anteckna...

Massamys: Vad trist att behöva tjata sig till undersökningar. Här kostar i och för sig sjukvården en del, men jag har tur som får kraftigt subventinerad sjukvård via arbetsgivaren och jag har fått läkartid utan att någon ifrågasatt varför.

Har missat att säga hej till dig Laplata! Hoppas du trivs i tråden.

• mojutten

Vad otroligt härligt att höra att allt är bra Liss!

Lycka till i morgon Cali, hoppas att det kommer att ge er lite hopp...

• Massamys

Liss: UNDERBART!! Blir så glad! {#lang_emotions_heart} 

Cali: Stort lycka till idag!

Ego: Jag ska ju göra min koll om skiljevägg alldeles runt ÄL, blir min slemhinna sabbad då för ett ev. befruktat ägg? Tänkte eftersom de sprutar in något i livmodern för att kolla. Nån klok som vet?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3