• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

Liss: Jag köpte mina mammabyxor efter UL i v.12. Jag kommer inte i något annat nu. Jag är fortfarande svullen (läs fet). Men jag kan ha några gamla jeans om jag kör med gummiband. Var inne i en mammaklädesaffär igår för att köpa nått till min gudsons dop. Nästan allt var för litet. Även XL satt tajt över brösten och då är jag väl bara uppe i 85 C nu, så det är skitsvårt att hitta nått. HM har iofs snygga och sköna mammajeans. Kan du inte ha byxor trots gummiban i gylfen så köp ett par, går det åt skogen nu så har du dom tills nästa gång, så tänker jag. Jag blev dock lite skrockfull när min kollega som var med köpte en liten body till bebben, först ville jag inte ta emot den men vad fasen, det går ju inte åt skogen bara för att jag fått den.

Massamys: Skit för mens, men plus att lutealfasen blivit längre. Jag tror att akupunktur vid mens kan vara bra, för det är ju då grunden för nästa äl läggs. Ring och kolla med akupunktören om du är osäker.

• LuPeRo
    Liss: Jag flyttades bak 3 dagar så jag är i vecka 8, 7+1 nu. Men det kan mycket väl ändras vid nästa VUL. Ang byxor så älskar jag mina tights och tunikor. Det är väll i stort sett det enda jag kommer i. Jag har mängder av byxor i garderoben, men det hjälper inte när jag inte kan knäppa dom. Så jag tror det är fritt fram att köpa ett par mammabyxor

Massamys: Inte för att det direkt går att sola just nu
    Vad är det som gör att kortison och solning inte går ihop?
    Beklagar verkligen att mensen kom, och ang akupunktören vet jag inte tyvärr. Har aldrig gått hos en. Men det kanske kan vara värt ett försök...

icka: Jag är uppe i 85DD just nu och börjar växa ur även det Jag hoppas att det snart är stopp! Brösten ömmar inte lika mycket mer så jag hoppas att det innebär ett väx-stopp (och inget dåligt). Dom senaste 2 dagarna har jag börjat få svagt illamående som kommer och går under dagen. Nu har sambon börjat visa sin oro och jag försöker lugna honom så gott jag kan. Men han känner ju inget och jag kan ju inte varje dag berätta vad jag känner. Men nu är det bara 1 vecka kvar till VUL så då kanske han blir lugn därefter. Kan inte tiden gå liiiite fortare...?
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • NinniNinna

Här händer så mycket att jag knappt hänger med något mer! Välkommen Lapata! Kul att vi blir fler, även om jag såklart inte önskar att någon skulle behöva söka sig hit.

Monchichi: fy vilket trist äl-sypmtom. Förstår verkligen att du inte vill bli påmind om graviditetskänslorna.

Oj, vad det går fråmåt för de gravida! Grattis, igen, till er. Tänk att ni redan behöver mammakläder! Det måste vara ett gott tecken! Jag har iof bara kommit till v 9, men jag har aldrig ens behövt spänna upp byxorna. Mitt råd är kör hårt. Jag har tänkt som er om en massa saker (ska inte köpa det och det om det går snätt osv osv) men sanningen är ju att man inte kan skydda sig mot sorgen iaf, så passa på och njut av att det går så bra för er! Kram!
    Icka: v 14, wow! När är bf?
    PP: låter jobbigt med torrfläcken, hoppas råden du fått hjälper!
    Liss: när är nästa vul?

Massamys: skit att mensen kom! Jag har inte gått på akupunktur så länge, men jag var nog där dagarna kring mens sist (minns knappt även fast det bara var 2 v sen, illa {#lang_emotions_wink}). Ser nog inte egentligen något hinder med att gå när man har mens, eftersom det borde vara då hela äl-processen sätts igång.

Ego: här kom äl tidigare, förmodligen pga av akupunturen. Ser detta som ett gått tecken eftersom äl nu är tillbaka på "gamla vanliga tiden", som jag haft i flera år innan det försköts för ett par månader sen. Enda problemet är att vi då inte kom igång med sexmaratonet i tid. Typiskt.

• Laplata

Tack alla för er varm välkomnande! och era råd..
    Jag ska ringa sjukhuset och fårga igen. Om de fortfarande säger nej så ska jag försöka med Albyl..det är bara att jag läste i FASS att de inte rekommenderas för personer med epilepsi och tyvärr fick jag förra året två kramanfall som klassades som ett ländirg epilepsi anfall..som tur har man inte hittat något fel så läkaren så att orsaken måste ha varit stress..och det hände någon månad efter mitt första MF och hade dessutom mycket på jobbet så det var säkert det..jag får nog ringa min läkare också och kolla att det är ok att ta Albyl..livet är inte så lätt ibland!

Vad roligt att läsa att det är flera som är gravida och allt verkar gå bra!..

• TantTingeling

Välkommen till er nya!

Cali: Trista besked du fått, hoppas du fått mer info, du får gärna uppdatera oss när du vill och orkar!

Laplata: ASA och epelipsi är en ok kombination. Däremot så om du har behandling för din ep, så kan det vara så att din medicin interagerar med ASA.

Gravida: Härligt att höra att det går framåt. :)

PP: Jag tycker verkligen det är skitskumt att din dr. gör skillnad på registrerade och icke registrerade mf. Tror de att du inte kan bedöma om du verkligen fått ett eller 2 mf? Misstror de dig? Jag fattar inte...

• LuPeRo

Tittar in lite snabbt innan det är dags att krypa till sängs...

TT: Nej dom misstror nog inte mig, jag har inte fått det intrycket iallafall. Men det finns ingen registrerad hjärtaktivitet från första missfallet och tyvärr räknas det då inte in i min historik. Jag orkade inte tjata (tyvärr) när vi var där utan jag tänkte nog mest att "jag får nöja mig med Albylen". Men visst tycker även jag att det är konstigt...

Nu är Pillan extremt trött efter att ha sovit i stort sett hela dagarna. Så nu tackar jag för mig och önskar er alla en riktigt god natt {#lang_emotions_innocent}

• mojutten
    LuPeRo skrev 2010-03-16 21:41:59 följande:
    Tittar in lite snabbt innan det är dags att krypa till sängs...TT: Nej dom misstror nog inte mig, jag har inte fått det intrycket iallafall. Men det finns ingen registrerad hjärtaktivitet från första missfallet och tyvärr räknas det då inte in i min historik. Jag orkade inte tjata (tyvärr) när vi var där utan jag tänkte nog mest att "jag får nöja mig med Albylen". Men visst tycker även jag att det är konstigt...Nu är Pillan extremt trött efter att ha sovit i stort sett hela dagarna. Så nu tackar jag för mig och önskar er alla en riktigt god natt
    Om hjärtaktivitet var ett rekvisit för ett mf så skulle inget utav mina räknas... :(
  • Massamys

God morgon!

PP: Tror att kortison "tunnar ut" huden och gör den mer känslig för sol.
    Skumt det där med hjärtaktivitet inte skulle räknas.
    Jag har aldrig under mina 4 MF fått se ett hjärta slå... Hmm betyder det att jag inte fått MF alltså

Ha en bra dag alla!

• Laplata

TantTingelin: det var en intressant information! är ASA också någon typ av blodförtunnande medicin?..jag tar medicin nu för mina kramanfall så jag måste nog undersöka om det innehåller ASA..man lär sig nya saker hela tiden!

Tycker också det är konstigt att de inte räknade ditt MF på grund av ni inte såg något hjärtaktvitet..min syster hade två MF och hann aldrig att se något hjärta ticka men hon fick Trombyl när hon blev gravid tredje gågen...nu är lilla krabaten 4 månader ...med det spelar nog ingen roll nu eftersom det funkade för er att ta Albyl!

• LuPeRo
    mojutten: Jag förstår hur du tänker. Jag själv som vet att jag fått två har tydligen bara fått ett... Konstigt det där.

Massamys: Ja men då hoppas jag fläcken försvunnit till sommaren. Inte för att jag ska sola topless direkt Men jag vill ändå att den ska försvinna. Men jag hade ingen aning om det med hydrokortison så jag tackar för det

Jag tror att allas MF har räknats, men när det kom till Trombyl så handlade det nog om att man måste få konstaterad hjärtaktivitet innan han skrev ut det till någon. Vi tar tex om denna gången slutar illa, då kan jag få Trombyl utskrivet till nästa gång för nu finns det 2 hjärtaktiviteter resgistrerade på mig.
    Jag tror det är så här iallafall, jag var i något lyckorus och ifrågasatte inte läkaren.

Laplata: Ja just nu får jag förlita mig på Albylen (och den verkar ju fungera). Men jag tror bara att min läkare har satt en hög nivå för att få Trombyl utskrivet för att slippa skriva ut så att säga, slippa pappersarbete.
    Men jag ska prata lite med honom nästa vecka om detta och be honom förklara hur han menade, för oavsett om jag fick se hjärtaktivitet på första eller inte så vet jag ju att jag var gravid. Alla test kan ju inte ha visat fel...
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3