• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • snigelkatt

cali vännen, fy så jobbigt för er En stor kram från mig!
    Hoppas du får mer info från läkaren om hur ni ska gå vidare nu.
    Förhoppningsvis kan det gå ändå via IVF?
    Frågade min doktor om hur det skulle gå, om det var kromosomavikelser som startade våra missfall, då sa hon att de då skulle välja ut de bästa, tvätta dem och lösa det via IVF.

• mayan

Säger som alla andra, vad tråkigt för dig Cali. Måste vara jobbigt när man själv känner att man inte kan påverka det.
    Tänk att man skulle lära sig så mycket om hur man gör barn, då förstår jag om sexualundervisningen upplevs bristfällig i skolorna!

Ha en bra kväll alla!

• NinniNinna

Cali:hur är det med dig i dag? Tänker på dig! Kram

Vet någon klok tjej varför vi har flyttats från "svårt att få barn" till "medlems grupper"? Förstår ingenting {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}!

• monchichi76

NN...har ingen aning..de verkar flytta runt som de vill. Jag har en annan gammal tråd om mf som nu hamnat på "blandat".. Knepigt!

• Liss

Cali: Nej men vännen! Usch vilket tufft besked. Jag hoppas att ni får prata med en läkare på direkten. Stor stärkande kram till dig.

Maggan: Välkommen hit! Beklagar dina mf. Känner tyvärr inte till Skånetrakten.

Vallmo: Det kan säkert vara stress och sorg som gör det. Blodförlust kan säkert också bidra till huvudvärk.

Jemema: En uppiggande varm vårkram till dig som är deppig.

Mojutten: Har ätit 1/4 albyl minor från äl denna gången. Hoppas på att det ska funka. När vi gjorde utredning sa läkarna att de tyckte att vi skulle fortsätta att försöka medan den pågick. Men vi var lite tveksamma. Gjorde inga aktiva försök, men undvek inte heller äl helt. Svårt det där.  

Mayan: Tror att det är klokt att leva så vanligt som möjligt tills man vet att man är gravid. Det är ju nyttigt att röra på sig och ett bra sätt att göra av med frustration och ilska och så. Och en kopp kaffe per dag ligger ju under Livsmedelverkets rekommendationer, så det ska ju inte vara skadligt.

Ninni: Vad jobbigt att du har varit deppig, men vad fint att humöret har vänt uppåt igen! Kan ju inte mycket om akupunktur, men det låter ju i alla fall troligt att den kan påverka äl.

Monchichi: Visst är det jobbigt med folk som bara kan prata om och med sina barn, hela tiden…

Kram alla!

• mojutten

Albyl minor är inhandlat, har ingen aning om när ÄL kan infinna sig men jag hoppas att den bara förskjutits lite men jag tänker inte testa. Om jag inte märker av den så testar jag efter nästa mens, men jag kanske gör som en del och petar i mig en 1/4 tablett från och med nu...

• icka76

Vi blev tydligen flyttade för att någon av moderatorerna tyckte vi passade bättre under medlemsgrupper än under upprepade mf. Jag är lite orolig att det ska vara svårare att hitta oss.

Cali: Usch, vilka tråkiga besked, men samtidigt så har ni fått ett svar på vad som kan ligga bakom era mf och kan jobba vidare på det. Har ni fått reda på vad som finns för möjligheter nu? Med IVF kan man ju fixa det mesta idag. Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig för er.

Jemena: Låter inte bra att du deppar. Du kanske behöver träffa någon att tala med?

EGO: Här är allt bra, går in i v.14 i morgon så det går snabbt. Har dragit på mig en nackspärr vilket är riktigt jobbigt nu när jag inte kan ta några direkta tabletter för det. Så jag biter ihop och ska beställa tid hos både mn sjukgymnast och akupunktör.

Ha en underbar vårdag allihop.

• LuPeRo
    Cali: Nej fy vilket tråkigt besked! Och på din födelsedag ovanpå allt (önskar dig ändå ett stort grattis i efterskott). Jag hoppas att läkarna finner en lösning åt er. Skickar en massa stora kramar ♥

mojutten: Jag äter fortfarande 1/4 Albyl och kommer att göra det ett bra tag till. Iallafall 20-25 veckor till. Du kanske kan testa med ÄL-test för att se när din ÄL är? (bara ett förslag )

Ninni: Jag såg inte förrän nu att vi flyttats Skumt det där!

Liss: Hur är det med dig? Vilken vecka är du i?

TT: Hallå hallå! Dags att titta in och säga hej igen

Bettan: Efterlyser även dig! Hur var din semester?

icka: Aj aj aj, jobbigt med nackspärr. Det är nog en bra idé att gå till sjukgymnast och akupunktör om du inte kan äta starkare tabletter.
    Vecka 14?! Oj vad tiden går fort för dig! Grattis till vecka 14
    (jag önskar att tiden kunde gå fortare även för mig)

Skickar en stor kram till alla och ett "Hej" till dom jag inte kommenterat {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • mojutten

Tiden är verkligen relativ beroende på i vilken sits man är i men vad skönt att kunna räkna av veckorna Icka. varje dag närmare målet måste vara härligt.

Jag hoppas att solen och våren ska ha samma effekt på alla lessna och deppiga som de har på mig, jag känner mig gladare och piggare.

PillanPernilla: Klart att jag kan testa med ÄL-test men jag känner att det blir lite för mkt just nu. Så den här månaden just efter mf tar jag hellre som den kommer.

• LuPeRo
    mojutten: Förlåt {#lang_emotions_embarassed} Hade glömt bort att du haft ett mf så nyligen...
    Men jag tror inte att det är någon fara om du börjar med Albylen redan nu.
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3