• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

PP: Nu sitter jag här och grinar, gud vad glad jag blev. När det gäller storleken så växer de ju så olika. När jag trodde jag var i v.8+2 vid förra VULet så var fostret i storlek som 7+5. Nu när jag trodde jag var i 11+0 så var jag helt plötsligt 11+3, så det varierar lite. Skönt att ni ska få se det lilla miraklet så ofta. Albyl är ju samma som trombyl bara lite krångligare så du kan ju lika gärna fortsätta med det

Liss: Hur har det gått för dig?

• Massamys

PP: UNDERBART! Blir alldeles varm inombords! Stort grattis!{#lang_emotions_flower} Skönt med en sympatisk läkare

Liss: Hoppas på glada nyheter!

Snigelkatt:   Visst är det så, ibland blir svackorna riktigt djupa... svårt att ta sig upp, men på något konstigt sätt tar man sig alltid ur det. Lagen om all jävlighet!

• monchichi76

Tack alla för ert stöd! Så skönt att vet att man inte är ensam om de känslorna. Bara så jobbigt att hela tiden pendla upp och ner både känslomässigt och kroppsligt.
    Inte ens sambon förstår längre..men han känner ju inte det kroppsliga som jag fortfarande känner så han har lagt det lite mer bakom sig nu. Nu har jag införskaffat den äckliga grapefruktjuicen inför äl.. vet inte hur mkt det hjälper, men jag fick iaf kraftigare älsekret sist jag drack det. Skadae ju inte iaf..
    Om man ska äta bidrottningsgele, när ska man börja med det?

PP...fasen vad härligt att allt såg bra ut! Tänk att en så liten pickande prick kan göra en så glad! Vad bra att ni ska få så täta kontoller framöver, det tror jag är guld värt i våra situationer.

Snigelkatt..håller med om att 2009 var ett riktigt skitår! Men på nåt vis måste väl vi alla få ett bättre år i år!?! Det är vår tur nu!

• LuPeRo
    icka: Jag har nog gråtit sedan jag hörde första hjärtslaget!!! Jag är helt överlycklig över att min läkare beställde den nya maskinen så vi fick lyssna på hjärtat. Wow vilken upplevelse! Att jag flyttades 3 dagar gör inte mig något, den ska nog hinna växa till sig till nästa gång jag ska dit Vet du, jag hade ängeln tätt intill hela tiden, jag tror att det hjälpte väldigt mycket ♥

snigelkatt: Tack tjejen! Och jag beklagar verkligen att du fick ännu ett MF {#lang_emotions_embarassed}

Massamys: Stort tack {#lang_emotions_sunny} Ja det är skönt att läkaren visar lite medkänsla än att bara avfärda den (som många tyvärr gör).

monchichi
    : Ja en sådan "liten" sak har verkligen gjort min dag
    Det är som en sten som fallit från axlarna på en. Och det var läkarens förslag med dom täta kontrollerna. Jag blev först lite chockad då jag trodde att jag skulle behöva tjata, men det var inga problem alls!

Liss: Hur har det gått för dig? *nyfiken*
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • mojutten

Börjar med att säga ett stort grattis till Pernilla! Bra med lite goda nyheter mitt i allt elände.

Tack för välkomnandet! Är kanske inte direkt glad över att vara här men känns skönt att det finns trådar att få stöd i och prata med personer som är i samma situation. Känner mig annars ganska ensam med mina känslor och min oro, min man är fantastisk men han känner och ser saker annorlunda. Han har inte samma känsla av förlust och panik. Han tänker fortfarande att allt kommer att lösa sig och att vi snart kommer att få vår lilla familj.

Har de flesta ut av er redan blivit utredda?
    Är det någon som vet hur lång kön för utredning på RMC i Malmö är och vad man kan förvänta sig av dem?

Jag har miljoner frågor men jag får ta det lite eftersom och hoppas att det är ok att fråga även om ni säkert har fått svara på många saker hundra gånger.

• Cinza
    PP: Grattis! Så underbart att allt såg bra ut.

Snigelkatt: Jag förstår vad du menar. Jag tycker det blir svårare och svårare att resa sig efter alla smällar. Känner hur hoppet sakta men säkert överger mig. Det spelar ingen roll att jag får höra av alla att det väntar fler barn i framtiden. Jag har t.o.m. varit hos ett medium som sagt att hon ser flera barn som valt oss som föräldrar. Även min läkare säger att  allt
    ser bra ut. Han har upptäckt en hypotyreos som jag får levaxin mot och nu är mina värden bra. Nästa gång jag skall ta prover skall jag be honom ta koagulationsprover och ACA och LAC också så är det gjort. Jag struntar i att jag inte haft 3 missfall på raken, jag har haft 4 totalt och det räcker tycker jag.

Ok, nu har jag gnällt färdigt. Dags att ta ut sconesen ur ugnen.

Kramar!

• Liss

Svischar bara förbi en snabbis igen för att tacka för tummarna, det hjälpte! Den lilla blobben hade växt som den skulle sedan förra besöket och hjärtat pickade på så fint Läkaren sa att allt såg jättefint ut! Puh.... Nästa vul blir den 24e, om två veckor.

Pillan: Stort grattis! Och vad härligt att höra hjärtljuden också

Jag kramar er andra så länge och återkommer imorgon. Kramkram

• LuPeRo
    mojutten: Tack så mycket
    När det gäller alla dina frågor så är det bara att fråga på. Kan vi svara så kommer vi helt klart att göra det. Här är många kunniga i denna tråden.

Cinza: Tack
    Det är helt okej att gnälla här, det är ju därför vi finns här.

Liss
    : Tack & stort grattis även till dig Verkar som att vi kommer att följas åt, även mitt nästa VUL är den 24:e
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3