• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Måste rusa, kikar bara in en snabbis och hälsar Cinza och Mojutten varmt välkomna! Beklagar verkligen allt jobbigt ni har varit med om. Stor kram

Återkommer i kväll eller i morgon bitti och kommenterar mer. Klockan tre är det dags för dom för vår del... Tack för tummarna!

Kram alla ♥

• LuPeRo

Tittar in lite snabbt nu på morgonkvisten

Ninni: Idag känns det okej faktiskt, men igår var jag så nervös att jag inte kunde sitta still
    Min kropp är helt och hållet i uppror för tillfället och lyder inte mig. Har sedan jag gått upp slagit i sönder en kopp och ett glas (olyckshändelse), trampat sönder en av kattens leksaker och gjort en reva i ett par strumpor. Så det bästa är nog om jag sitter ner ett tag

mojutten: Jag beklagar dina MF och önskar dig välkommen in i värmen {#lang_emotions_flower}

Cali: Jag förstår din irritation. Vad i hela fridens namn har hon med det att gör om och när ni skaffar barn?  Nej det är inte alls kul med dom som lägger näsan i blöt...

Cinza: Jag beklagar verkligen allt ni fått gå igenom och speciellt bortgången av er son. Jag passar samtidigt på och önskar dig välkommen in hit och jag hoppas du kommer att trivas.

monchichi
    : Tack tjejen {#lang_emotions_nalle}
    Tyvärr kommer det sådana dagar när man enbart ser barn och automatiskt tänker man på missfall. När man vill se en gravid som minst så är dom plötsligt överallt. I affärer, på café, på promenad osv osv. Jag kan fortfarande gråta när jag ser en reklam med barn på TV. Ni vet den där med barnet som sitter på golvet och mamman håller på med blommor. Mamman fiser och barnet säger "pappa". Den kan få mig att gråta hysteriskt. Men du är inte ensam om dessa känslor. Stor kram!

Liss: Håller tummarna hårt för dig klockan tre

Ego: Idag är det dags för VUL. Klockan 13.30. Om ca 4½ timme

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

Mojutten: Välkommen hit. Jag beklagar dina mf.

Cinza: Även du är mycket välkommen hit. Jag har stött på dig tidigare i någon mf-tråd och jag beklagar förlusten av di son och dina mf.

PP & Liss: Ni har mina tummar. Jag kommer att sitta på nålar tills jag hör nått i från er.

PP: Sitt ner och ta det kugnt innan du skadar dig Förstår att du är nipprig, men det kommer säkert gå jättebra.

• LuPeRo
    icka: Min syster ringde nyss och då lyckades jag slå ner en kruka {#lang_emotions_embarassed} Den här dagen kommer att sluta illa om jag inte lugnar ner mig
    Tack för tummarna, dom kommer att behövas ♥
  • icka76

Cinza: Blev lite nyfiken på hur du lyckats hitta en gynekolog med det intresset, är h*n även intresserad av missfall? det finns flera som är från GBG i tråden och som letat med ljus och lyckta efter någon som är intresserad.

• Cinza
    icka76 skrev 2010-03-10 09:31:16 följande:
    Cinza: Blev lite nyfiken på hur du lyckats hitta en gynekolog med det intresset, är h*n även intresserad av missfall? det finns flera som är från GBG i tråden och som letat med ljus och lyckta efter någon som är intresserad.
    Det var en vän jag träffat genom spädbarnsfonden som tipsade mig. Jag vet inte hur det står till med missfalls-intresset, men han är väldigt bra så det kan ju inte skada att höra med honom. Han heter Dr. Anders Roth och finns på grönsakstorget. Det är bara att slå upp honom på eniro.

Tack för alla välkommnanden. Jag håller med alla som tycker det är jobbigt med alla bebisar både på TV och i verkligheten. Både jag och min man tycker att det bara blir fler och fler på tv, men jag antar att det är vi som blir mer och mer känsliga.

Lycka till alla ni som väntar på besked av något slag.
  • Massamys

PP & Liss: Ni har mina tummar idag!!!

Monchichi: Visst är det jobbigt när man går ner i dalar. Allt man vill är att få lugn och ro och ordning på alla tankar. Kram

Cinza: Fy vilken hemskt resa ni gjort. Välkommen. Jag är också ny här. Kram

Ego: Kommer precis från akupunktören, rackarns vilken huvudvärk jag fick.....

• LuPeRo

Uppdatering från en väldigt glad Pernilla!

Allt gick bra och en fin liten räka på 5,34 mm fanns där på rätt plats. Jag flyttades från 6+5 till 6+2. Så det var absolut ingen fara. Allt såg hur bra ut som helst. Men det som verkligen fick oss knäsvaga var att vi fick höra hjärtljudet!!! Från denna lilla räka kom det mest underbara ljud jag någonsin hört
    Läkaren var otroligt glad och kallade den lilla för mirakel. Jag fick en kram innan jag gick och han slutade nog aldrig säga grattis

Planen är nu att jag ska komma varannan vecka fram till vecka 12-13 för att jag ska komma över värsta oron. Så om exakt 2 veckor är det dags för ett nytt VUL.
    Trombyl fick jag inte utskrivet då det enbart finns 1 tidigare graviditet registrerad på mig. Hade båda funnits så hade han gett mig det. Så jag får fortsätta med mina Albyl Minor och hoppas på det bästa.

Nu ska jag njuta resten av dagen och glädjas över att det faktiskt finns något som växer i mig

Tack till er alla för era tummar, det har betytt mycket för mig/oss {#lang_emotions_heart}

• snigelkatt

Välkommen till tråden massamys, mojutten och Cinza
    Fruktansvärt tråkigt att ni passar in i vårt lilla gäng, men jag hoppas ni oxå kommer finna råd och stöd av alla kloka gummor som hänger här!
    Extra kram till Cinza, det finns inga ord, gud så hemskt!

PP + Liss -  hur har det gått idag???

Monchici - känner som du, känslrona tar överhand ibland, och man blir lite "upp och ner". Mina vänner vet knappt hur de ska förhålla sig till mig längre.

Cali o Liss o alla andra - kram på er!

ego - Jag kravlar mig sakta men säkert uppåt igen efter vårt senaste MF.
    Dock känns det som om allt negativt som händer, bara drar med sig mer och mer negativa händelser.
    Känner ni oxå så ibland?
    I natt pajjade tex vår kyl o frys. Sjukt irriterande! Och vi som precis hade storhandlat   Kunde din inte pajjat när kylen var tom i slutet på månaden???
    Så jäkla tråkigt att behöva köpa nyl! Det är en sån stor kostand, som man ju MÅSTE ha tyvärr.
    Hade ju varit roligare att lägga de pengarna på en liten weekendresa, som vi hade tänkt
    Grrrr........
    Trodde 2010 var "vårt år" eftersom 2009 nästan tog död på en, men va faaaan....
    Usch jag är så gnällig och neggo - så jag hänger lite i bakgrunden ett tag.....

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3