monchichi76 skrev 2010-03-20 09:23:57 följande:
Ja..så kanske det är Jag brukar oxå märka att det kommer i omgångar.Jag tycker det är så intressant med sånt här! Likabra att fortsätta med en följdfråga! OM ni känner av när ägget släpper...hur känner ni det? Vid mina två första graviditeter kände jag rejält..som om nåt slog en knut på ena äggledaren, gjorde ont i ca 1min. Sen har jag inte känt nåt, men inatt när jag var på väg att somna så gjorde det tväront i ena äggstocken..det högg/stack till flera gånger i två omgångar a´la 10 sek. Intressant om det känns lika eller finns olika varianter Jemena..mitt sekret blir inte jättelångt. 1cm kanske...lite olika..
Jag har ont på den aktuella sidan i flera timmar på ÄL-dagen samt att jag blir väldigt gasig.
Tur att man har som störst chans att bli gravid dagarna innan själva ÄL för det är inte så kul att sexa med smärta och gasbildning....
Angående ÄL-sekret: en klasskamrat till mig hade gått nån kurs i billingsmetoden och då fick hon lära sig att vad eller hur mycket som hamnar på pappret inte spelar någon roll. Det är sekretet uppe vid livmodertappen som är viktigt, så man behöver inte bli bekymmrad om man inte märker av sina flytningar.
Själv befinner jag mig in något lätt förvirrat tillstånd. Har ingen riktig koll på när BIM är. Kan vara på tisdag eller nästa lördag. Jag var inte riktigt med efter mitt sista MF och jag hade lika mycket symtom båda dagarna. Har dock bestämt mig för att helt enkelt vänta och se. Kommer inte mensen testar jag på lördag.