• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    icka: Wow, stort grattis vännen {#lang_emotions_heart} Det måste varit en underbar känsla att få se det lilla pyret. Och jag visste ju om hela tiden att allt skulle gå bra

Själv blev det samtal med en helt underbar BM. Rolig, skämtsam och som verkligen lugnade mig på många punkter. Men jag fick inget VUL då läkaren inte var där och en BM får ju inte göra ett. Men nästa gång jag kommer (13 april) så blir det ett vanligt UL, något som dom oftast inte gör då men hon ansåg att jag behövde det.
    Så nu ska jag fylla i pappret om vem som är fadern och tidigare graviditeter för det ska jag ta med mig vid nästa besök. Allt som allt gick det väll bra idag, men nu är jag väll mer orolig än innan då jag hoppades innerligt på ett VUL. Men jag får hålla mig till tåls 6 dagar till och sen är det min tur att förhoppningsvis få se något.
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

PP: 6 dagar går jättefort, innan du vet ordet av det så har du fått se ditt lilla pyre oxå Grattis till en bra BM

• LuPeRo
    icka: Visst är jag nöjd med min BM och allt som sades i rummet. Men jag känner fortfarande oro. Jag försökte förklara för henne att jag börjat få smärtor i ryggen och en hel del tryckande ilningar i livmodern (det känner jag igen då jag hade likadant för 1 år sedan), men då jag inte fått en blödning eller bruna flytningar fanns det inget att göra. Och jag har inte ens vågat prata om detta med sambon, vill inte att han ska oroa sig, men det börjar ta hårt på en nu med allt detta
  • icka76

PP: Det behöver inte betyda mf, kan ju vara helt normal växtvärk oxå. Det ilade ganska ofta i min livmoder i början. Nu drar det mer i musklerna runt omkring känns det som. Självklart är du orolig, det kan man inte komma ifrån. Jag har varit ett nervvrak sedan igår, har knappt sovit i natt och när vi väntade på läkaren ville jag nästan krypa ur skinnet. Det är skitjobbigt. Min sambo förstår inte när jag vill prata om min oro, det tar vi när vi behöver säger han, men jag vet att han var lika rädd som jag innan vi såg bebisen på skärmen. Prata med oss om din oro, vi vet och vi förstår. Just nu känner jag mig lugn men ge mig en vecka så är jag tillbaka i orosträsket igen. Jag kommer att vara jätterädd för att min kropp inte ska klara av det här. Vi har varandra vännen, glöm inte det.

• LuPeRo
    icka: BM försökte trösta mig med att detta är en fullt normal graviditet med tanke på de få symptom jag ha och att risken är liten för ytterligare ett missfall. Men jag vet innerst inne om att det inte är sant. Det finns alltid en risk och desto större är den egentligen nu eftersom jag haft två redan   Jag har ställt in mig på det värsta och sedan får vi hoppas på det bästa. Men det är inte så lätt att slappna av. Enligt här på FL ska jag vara i 6+0 idag men enligt BM så är jag i 6+2. Och mitt första delmål är 6+3 då jag fick första missfallet. Tiden går så sakta just nu! Men går även detta åt skogen så kommer jag nog att ge upp och inse att det inte är meningen för mig...
  • TantTingeling

Icka: Oj så härligt vännen!!! Grattis!!!

PP: Chansen för att det ska gå bra är mycket större än risken för att det inte ska gå bra, tänk på det!

• monchichi76
    Icka... Vad glad jag blev då jag läste att allt såg bra ut för dig och den lilla!! Skönt att du får göra tätare koller oxå!

PP..Det ska bara gå vägen för dig denna gång! Men jag förtår fullt din oro..så svårt att glädjas i graviditeten då man varit med förr..
  • NinniNinna

Icka: gud vad skönt! Grattis! Allt låter ju toppen, främst att allt såg bra ut såklart men också att ni fick en bra läkare och ska få täta kontroller. Stort grattis!

PP: jag håller tummarna för att du ska få lite sinnesro efter ditt vul om 6 dagar. Vad jobbigt att du inte kan prata med din kille om det. Glöm inte att du kan nojja hur mycket du vill här hos oss! Kram

Liss: hon säger att kroppen behöver vila och återhämta sig under behandlingen. Hon säger också att jag kan få mycket mer intensiv behandling om jag inte försöker bli gravid under tiden eftersom hon inte kan sätta nålarna på samma platser om jag kan vara gravid (alltså mellan äl och bim). Jag kan tycka att det är konstigt att de säger så olika, men kanske är det så att det är olika läror eller så är det nåt speciellt med mig (och Cali här i tråden).  Även fast jag litar på henne, så blir jag alltid lte orolig att det handlar om pengar. Jag har fått 4 tider de närmsta två veckorna och det betyder 1000kr/veckan, vilket är lite mycket... Men jag litar på henne, så jag ska inte tänka så. Oj, vad jag babblade på.... Hur går det för dig? Hur mår du nu?

Ha en skön fredagskväll allihopa!

• LuPeRo
    TT: Awww, tack för dom orden vännen, dom behövdes verkligen nu

monchichi
    : Det är ju tyvärr så det är. Man har varit med i denna svängen innan och då har det ju tyvärr inte gått så bra. Det är väll därför man ställer in sig på det värsta som ett skydd.

Ninni: Jag kan prata med sambon om det men jag väljer att inte göra det. Jag vill inte att han ska oroa sig mer än han redan gör. Tack för att ni finns här! ♥ Kram ♥
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3