• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    monchichi: Jag hoppas innerligt att något snart händer för dig. Det borde ju räcka med tråkigheter nu tycker man. Har du pratat med läkare om det?

Visst kollar man efter det som är rött, rosa eller brunt i trosan. Vid varje toalettbesök så kisar man neråt i hopp om att där inte ska vara något. Men det går inte att slappna av, jag kan inte njuta ännu. Rädslan är alldeles för stor för att man ska kunna känna glädje.

Ninni
    : Tvivlar på att jag får ett VUL då det är hälsosamtalet jag ska gå på. Men jag tänker göra ett försök iallafall Ja tänk hur glad man kan bli för att man var tvungen att gå upp mitt i natten och kissa

Liss
    : Skönt att läsa att det känns bra för dig! Bara ta en dag i taget så är det snart dags för ditt VUL
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Cali

Mayan: Vi har försökt ett bra tag nu, men har fått två missfall inom loppet av ett år, nu senast i februari

NN: Det låter som mina kostråd! Inga mjölkprodukter öht, ingen kall mat, inget alltför fett/friterat/stekt, inga bananer, jordgubbar, päron, ingen kall eller sur dryck, inget kaffe, inget "överätande"... Jag var bortbjuden i helgen och insåg snabbt att jag i princip inte skulle kunna äta något från buffébordet. Försöker så gott det går, men det är svårt (är ost-och youghurtälskare). Undrar om denna inställning till mjölkprodukter bottnar i att många asiater är laktosintoleranta...
    Jag insåg att jag åt mycket rå och kall mat; sallader, frukt, bröd, mjölkprodukter, juice och trodde detta var nyttigt, men enligt akupuntören kan kroppen inte tillgodogöra sig näringsämnena i maten.

Monchichi: jag brukade ha väldigt regelbunden mens. Sedan förra missfallet i juni pendlade det dock mellan 25 och 45 dagar (!). Det är väl bara att vänta - och slappna av som sjuksköterskan sa (lättare sagt än gjort). Gör saker du tycker om och ta hand om dig; det är bästa medicinen. Men ja, jag vet att det är svårt.

• Liss

God morgon i tråden!

Cali, Ninni, Monchichi och ni andra som går hos akupunktörer: Tror också absolut att akupunktur kan göra stor skillnad och hjälpa kroppen att komma i balans. Men vilka strikta kostråd... Det låter sunt att som ni inte följa dom till punkt och pricka. Det tycker jag verkligen inte att ni ska ha minsta dåligt samvete för!

Monchichi: Fortsätter att hoppas på att nåt ska hända för dig!

Pillan: Vi får ta en dag i taget tillsammans  Härligt med nattlig kissnödighet!

Kram alla!

• LuPeRo
    Liss: Tyvärr inget nattligt kissande inatt men jag lever fortfarande på igår natt

Läste en artikel i Aftonbladet som fick mig att tappa hakan. Jag är helt chockad och vet fasiken inte om man ska skratta eller gråta. Denna världen förvånar inte mig mer
    Läs och häpna;

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6698475.ab
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76
    PP..Jag har inte tagit upp det med läkaren än. Tänkte vänta lite till och se om den kommer igång. Tror lite på det som akupunktören sa att mina hormoner försöker hitta en hälsosammare väg. Men har det inte kommit näste vecka då blir jag skogstokig!

Läste  den där artikeln om att göra missfall olagligt. Man undrar hur folk är funtade!?! Blir så elak! Det visar verkligen på hur lite folk förstår och vet om missfall!

Cali.. Pendlade det så mellan flera mensar eller till den första efter mf? Alla mina första mensar efter mina ma´n har varit försenade..men sen har det blivit som normalt igen. Ja, det är bara till att vänta lite mera..önskar man kunde göra nåt för att skynda på det..men, men.. "Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge"
  • icka76

Läste oxå den artikeln, det är ju helt sjuk. Då är ju vi mördare allihop i den här tråden. det måste varit män som kommit på den dumma idén. Ge kvinnor rätten till fri abort istället så slipper de den här typen av "brott" att kvinnor med alla medel försöker få missfall istället. GRRR

• snigelkatt

Vilken sjuk artikel, man blir ju helt rädd!
    ja, då är vi mördare allihopa då......

Det känns som om jag tappat allt hopp och all ork och glädje i barnamakandet nu.
    Vi kommer vänta med att försöka igen tills vi fått svaren från missfallsutredningen i slutet på mars. Hoppas de finner något som går att behandla.Efter 5 MF så vågar jag inte ens hoppas längre.
    Blöder i alla fall nu, så snart är det över för denna gång.

• icka76

Snigel: tror ni gör klokt i att vänta lite, inte annat för att du ska komma ifatt lite psykiskt. Försök att få igenom ett TNF-alfa prov om det går. Lider så med dig och förstår att du tappar hoppet en smula. Men vi finns här för dig när som och jag hoppas att du får nya krafter efter utredningen. KRAM

• monchichi76
    Snigelkatt.. Usch och fy! Ja, ibland tappar man gnistan totalt..och inte blir det bättre att man har kompisar som ynglar av sig till höger och vänster.Men som tur är tar man sig upp igen..Det måste vara vår tur snart!!
    Hoppas blödningen går över för dig fort..

Ego..Ringde in till kk idag för att få höra provsvaren från utredningen, ingen som ringt upp än. Imorgon kanske... Är så nervös att nåt ska vara fel! Men visst..är det ett enkelt litet fel som går att korregera så är det ju bra att det upptäcks.
    Ska man ta upp om att mensen inte kommit?

Nu är jag inne i en svacka där jag inte vill ha nån fysisk kontakt med min sambo, har noll lust längre. Stackars min älskling...Men det enda som ockuperar min hjärna nu är att få kroppen att komma igång igen.. 

Jag har suttit och funderat på min mystiska kropp.. Jag hade ju äl.sekret flera gånger  och äl-känningar vid den tidpunkt jag borde haft det. Kan man ha äl-sekret utan att få äl?? Kan man ha äl utan att få mens?? Nån som vet?
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3