Oj vad ni har skrivit flitigt i helgen!
Snigelkatt: Är så oändligt ledsen för din skull. Finns inga ord, det är så fruktansvärt orättvist. Stor varm kram till dig!
Mayan: Beklagar verkligen allt jobbigt du går igenom. Varmt välkommen in i tråden! Vet inget bra sätt att hantera oro. Jag brukar försöka hålla mig så sysselsatt som möjligt, då minskar i alla fall tiden man hinner oroa sig på. Och så är det toppen att hänga här. Vi har försökt några år och detta är min fjärde graviditet. Den här gången åt jag på eget bevåg ¼ albyl minor per dag mellan äl och +. Från + har jag tagit fragmin och pregnyl.
Monchichi: Förstår din frustration! Hoppas att cykeln ordnar upp sig igen ögonabums! Kram
Ninni: Vad roligt att du hade kul på festen i helgen! Visst är det helt hopplöst med riktiga graviditetstecken, falska graviditetstecken och pms – en sån röra och helt hopplöst att hålla isär.
Icka och Pillan: Jag hoppas så att ni båda får vul nu på fredag! Och såklart att allt ser fint ut, så att ni kan få det lite lugnare. Kram!
Pillan: Jag brukar få såna torrfläckar då och då på vintern. Smörj med något mjukgörande och fuktgivande så går de bort så småningom. Kan ta tid, men plötsligt krymper de ska du se.
Ego: Jag har haft en kompis och hennes lille son på besök hela helgen, så det har varit fullt upp här – vilket ju är toppen för då går tiden fortare J Jag har inte heller skrivit så mycket om graviditeten innan, men efter att ha läst alla helgens inlägg kommer här en liten uppdatering: Har en ganska bra känsla i kroppen. Den stora tröttheten rullade in redan för några veckor sen (däckar vid åttatiden på kvällarna) och illamåendet kommer och går. Så rent kroppsligt är det toppen! Sen finns ju oron där såklart. Försöker tänka på annat så mycket som det bara går och njuta av de stunder som känns bra. Det lyckas ibland, och ibland inte. Räknar ner dagarna tills nästa vul. Har aldrig någonsin varit på ett lyckat vul med pickande hjärta och rätt storlek på foster, så visst är det ångestladdat. Men just nu känns det bra, så jag lever på det så länge.
Nu måste jag rusa. Skickar en extra kram till er alla!