• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    Ninni: Din temp ser ju onekligen bra ut denna månaden trots drinkar och sömnbrist

snigelkatt: Jag håller med de andra tjejerna att du borde få ett VUL med tanke på din situation. Sänder en massa kramar med många värmande tankar

monchichi: Efter ett tag så provar man alla vägar man kommer över och akupunktur är inte det sämsta valet. Många provar ju även zonterapi. Och dessa behandlingar hjälper många att bli gravida. Hoppas att det snart löser sig för dig.

Cali: Hur kan det komma sig att han vill att ni ska vänta 3 månader?
    Annars så verkar besöket ha gått bra för er

Jemema: Då så, då tänker jag tjata mig till ett VUL på fredag!
    Din lilla text fick mig verkligen peppad och taggad nu

mayan
    : Jag beklagar verkligen det du går igenom. Vi alla vet hur tufft det är.
    Önskar dig välkommen!
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Maria A 78

Jag skriver inte så mycket här som ni märker, men följer er ändå...

Jättekul att ett par av er plussat! Hoppas det går hela vägen för er! Och hoppas vi andra har kraft att kämpa vidare och att lyckan kommer till oss så småningom också.

Känner så med dig Snigelkatt, kan inte föreställa mig den smärta ni går igenom. Hoppas solen lyser på er snart igen.

Min mens har kommit och jag har börjat äta rosenrot för att testa om det funkar, så att man kanske blir gravid snabbt igen. Har väl egentligen inte haft jättesvårt att bli gravid tidigare, det har tagit på sjätte respektive fjärde försöket. Men kan man skynda på det så varför inte. Är det någon av er som ätit rosenrot? Bra eller dåligt?

Har sett att det varit mycket prat om akupunktur också, är det något ni kan rekommendera? Kan mycket väl tänka mig att testa det, gäller väl bara att hitta någon man litar på.

• Cali

Mayan: Sänder några styrkekramar!

PP: Akupunktören sa att det skulle ta så lång tid för min kropp att komma i balans igen genom att jag hade väldigt oregelbunden cykel med ovanligt korta blödningar efter förra missfallet. Känner mig ganska stressad över det. Läkaren rådde oss att vänta två månader och det tyckte jag redan var för länge.

Det här med kinesiska örter verkar ju vara en historia för sig. Har dessutom blivit rådd till att helt byta livsstil, t.ex. inte äta sallader och dyl utan kokta grönsaker. Och en hel radda med förbud och råd. Men då ska jag tydligen få bli av med andra (icke fertilitetsrelaterade) åkommor på köpet också.

Vissa saker låter ju logiska, men andra saker är jag lite skeptisk till i egenskap av naturvetare... Hursomhelst har stället ganska imponerande vittnesmål...

Ni andra som går på akupunktur: vad har era livsstilsråd varit?

Monchichi: jag tror inte akupunktur kan ha någon negativ inverkan, annars skulle inte den "vanliga" sjukvården ta hjälp av det. Det värsta som kan hända är väl att det inte ger något resultat.

• monchichi76
    Cali skrev 2010-03-01 03:36:37 följande:
    Mayan: Sänder några styrkekramar!PP: Akupunktören sa att det skulle ta så lång tid för min kropp att komma i balans igen genom att jag hade väldigt oregelbunden cykel med ovanligt korta blödningar efter förra missfallet. Känner mig ganska stressad över det. Läkaren rådde oss att vänta två månader och det tyckte jag redan var för länge. Det här med kinesiska örter verkar ju vara en historia för sig. Har dessutom blivit rådd till att helt byta livsstil, t.ex. inte äta sallader och dyl utan kokta grönsaker. Och en hel radda med förbud och råd. Men då ska jag tydligen få bli av med andra (icke fertilitetsrelaterade) åkommor på köpet också. Vissa saker låter ju logiska, men andra saker är jag lite skeptisk till i egenskap av naturvetare... Hursomhelst har stället ganska imponerande vittnesmål... Ni andra som går på akupunktur: vad har era livsstilsråd varit? Monchichi: jag tror inte akupunktur kan ha någon negativ inverkan, annars skulle inte den "vanliga" sjukvården ta hjälp av det. Det värsta som kan hända är väl att det inte ger något resultat.
    Jag har varken blivit erbjuden örter eller fått så många kostråd att följa.. Det enda var att jag skulle äta d-vitamin, undvika vitt socker och att fett var bra för mig. Första gången fick jag som läxa att massera punkter på benen..de gjorde jätteonda i ca2v sen trappade de av helt. När jag var där sist så fick jag i läxa att ha vetekudde på mage och rygg varje dag...
    Svårast är det med sockerintaget..får sånna sötsug ibland! Man det går ändå hyffsat bra när man har en sånna här sporre..

Nä..jag tror mkt på akupunktur och kinesisk medicin. Men hur är det...man lägger alltid skulden på en själv. Har jag gjort fel? Hur skulle de blivit om jag låtit bli? Svar man aldrig kommer att få svar på.. 

Övrigt..ingen skillnad på mensfronten Vill komma tillbaka till rythmen igen!
  • LuPeRo
    Cali: Aha, men då hänger jag med. Tack för förklaringen!
    På ett sätt kan man kanske förstå hans råd men samtidigt är det ju jobbigt för er att vänta. 3 månader är en lång tid. Men vad gör man inte för ett barns skull?
    Ja och för sin egen skull, många säger att kroppen hittar en balans och man känner sig friskare efter akupunktur. Jag hoppas detta kommer att funka för er

monchichi: Förstår att du börjar bli trött på denna väntan. Hade jag kunnat trolla fram ett positivt test eller mens så hade jag gjort det åt dig {#lang_emotions_kiss}
  • icka76

God morgon!

Monchichi: Tycker du ska fortsätt amed akupunkturen. Som med all alternativmedicin så kan det bli sämre i början innan det rättar till sig. Om du inte är nöjd med den akupunktör du har så kolla efter en ny. Gå in på akupunkturförbundetets hemsida och sök på de som finns nära dig. De som står där är alla certifierade.

PP: Hur mår du idag?

Liss: Längesedan du tittade in.

TT: Likaså du.

• LuPeRo
    icka: Tack för att du frågar
    Jag var faktiskt uppe och kissade inatt. Mitt i natten. Tänk så glad man kan bli av att ens sömn rubbas helt och hållet. Också har jag mängder av sura uppstötningar som bara blir värre. Så summan av det hela så mår jag väll som jag borde.
    Hur mår du själv? Har ditt illamående blivit bättre?

Lite ego
    ;
    Jag har 2 frågor (den som kan svara får gärna göra det).
    Hur får man bort runda torra fläckar? Jag har en sådan fläck på utsidan av mitt högra bröst. Det är torrt, det kliar och verkar inte vilka försvinna. Sjukhusrådgivningen tyckte jag kunde använda Pevaryl men det har inte tagit bort det. Någon som har tips?

Nästa fråga handlar om inne i kroppen. Jag har upptäckt att ibland när jag går så är där något som "klickar" inuti mig. Runt svanskoteområdet tror jag. Jag har inte ont men det känns obehagligt, det låter hemskt också. Jag har haft det någon gång innan, men nu har jag det varje dag. Jag har provat att stretcha lite, göra yoga, sträcka ut kroppen på alla sätt men det hjälper inte.
  • icka76

PP: Härligt med lite symtom Mitt illamående går upp och ner, det är ganska bra under förmiddagen men vid lunch bruka det ta  fart. Kräktes igår för första gången sedan jag började med Lergigan men det berodde nog på att ja tryckt i mig både kakor, bullar och kladdkaka {#lang_emotions_undecided}. Börjar även känna att det tar emot när mag böjer mig fram och det har molat en del i helgen, så det växer nog där inne. Börjar bli mer och mer spänd inför läkarbesöket på fredag.

Ang din torrfläck, har du testat smörja med fet kräm typ reparil eller canoderm? Måste gå  u men jag har även en teori ang knäppet

• LuPeRo
    icka: Efter ett rejält frossande på bullar, kakor och kladdkaka så hade nog även jag mått illa
    Blir det ett VUL på fredag för dig hos läkaren? Vad spännande!
    Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal, jag ska göra allt vad jag kan för att få ett VUL då. Men chansen är inte stor. Men får jag inget så är där ju bara 5 dagar kvar tills jag ska till gynekologen, det kan jag nog stå ut med (hoppas jag).

Japp, jag har provat Canoderm och 4 andra sorters mjukgörande krämer. Vissa fetare än andra. Det kliar inte lika mycket mer men fläcken är kvar. Kanske i samma storlek som en 1-krona. Jag provade att skrubba med lite bodyskrubb för att se om jag kunde få bort den torra huden, och det gick bra. Nackdelen är att fläcken blev lite större då

Och teorin ang knäppet hör jag gärna för det är så irriterande. Jag vill knappt resa mig upp för det är så obehagligt.
  • icka76

PP: Nu är jag tillbaka för en liten stund. Kan inte fälcken vara hormonell, du har ju knaprat hormoner ett tag. Knäppet du känner kan vara att bäckenet börjar vidga upp sig p.g.a. av progesteron. Jag är ju instabil i bäckenet sedan innan och det knäpper ganska friskt där inne emellanåt. Det är säkert inget att oroa sig över, det är nog samma som när lederna knäpper och knakar. Men jag kan hålla med om att det både känns och låter obehagligt. Jag vet ju inte om jag får VUL/UL på fredag men jag hoppas det, det är ju första besöket på spec.mvc och jag har en timmes tid hos läkaren. Vet int eom jag vågra kika in, tänk om den inte lever längre, usch, hemska tanke.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3