• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    Ninni: Håller med övriga talare att din kurva ser fin ut

TT: Vad härligt det låter att ha funnit energi och lust igen. Slit inte ut dig bara.

icka: Jag mår väll som jag förtjänar antar jag Själv då?

Vinkar till er andra http://i307.photobucket.com/albums/nn319/jesusDEANNA/wavinghand.gif
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

PP: Du får läsa det jag skrev till TT Har du börjat känna av det än?

• LuPeRo
    icka: Just ja, missade det, förlåt {#lang_emotions_embarassed}
    Känner väll i stort sett ingenting egentligen så tankarna går åt det negativa hållet. Men men, det kommer väll antar jag {#lang_emotions_smile}
  • icka76

PP: Det är jag säker på att det gör. Har du fått tid för VUL än?

• LuPeRo
    icka: Den 11 mars ska jag på VUL. Dryga 2 veckor tills dess.
  • NinniNinna

Liss: ok då är det 10 mars som gäller. Förstår att det är jobbigt att vänta och att tiden går långsamt.

Icka: vad skönt att illamåendet har gett med sig! När är läkarbesöket nästa vecka? Förstår att det är nervöst, men du måste väl nästan ha gått förbi den mest kritiska tiden nu..? Vilken v är du i nu?

PP: ok, för dig är det 11 mars som gäller. Håller tummarna för att din väntan inte känns allt för lång!

Ego: tack för kommentarerna om kurvan. Tycker också det ser bra ut, men antar att den går ner snart igen... och dessutom så har väl kurvan säkert alltid sett ut så här, det är väl bara det att jag inte vetat om det innan {#lang_emotions_wink}

• icka76

NN: Går in i v.11 i morgon. Men jag känner mig på intet sätt säker. Tvillingarna kom inte ut av sig själva de heller utan då skrapades jag i v.12

• Jemema

Det var definitivt mens jag fick Det positiva just nu är att min cykel varit "regelbunden" de två senaste gångerna, 34 resp 36 dagar. Och jag ska minsann ta och beställa en fertilitetsmonitor!!

NN, vi har gjort utredning och även fått behandling(ar). Det är det vi har hållit på med de senaste fyra åren Jag har fått tabletter, sprutor... you name it. Och nu orkar vi inte mer. Egentligen har vi lagt ner babyverkstan, men ni tjejer här i tråden peppar mig att åtminstone försöka det här med tempning Så jag ger det en chans, men jag vet att jag är naiv när jag tror att det kommer att lyckas. Men jag kan ändå inte låta bli att hoppas..

icka, jag har inte PCO. Tror du metmorfin skulle funka för mig? På vilket sätt? Det är ju äl jag är intresserad av

Håller tummarna för er som väntar på vul!!

Förresten så skickade jag ett sms till Bettan att hon skulle stänga av mobilen

• icka76

jemena: Jag hade för mig att du hade PCO, därför föreslog jag metformin. Metformin kan fungera på PCO genom att blodsocker och hormonnivåer stabiliseras och att äl kommer igång.

• NinniNinna

God morgon i tråden!

Icka: nej, förlåt, klart jag förstår att du inte känner dig säker! Det var dumt av mig. Jag tänkte bara på att min vän (som är läkare och har arb. med mödravård) har sagt att om man gjort vul i v 9 och allt sett bra ut, så har man mycket goda chanser. Gränsen med v 12 är, sa hon, mest för att kunna räkna med risken för ma, men om man som sagt sett att allt ser bra ut i v 9 så har man väldigt god chanser...och det sa din läkare till dig också när du var på vul, eller hur? Dessutom så har du ju fortfarande så starka symptom och (helt ovetenskapligt {#lang_emotions_laughing}) så har jag bara en så stark känsla att det här kommer gå bra för dig. Jag håller iaf tummarna inför nästa veckas läkarbesök och för att du ska slippa oroa dig allt för mycket. Kram

Jemema: usch vad jobbigt med alla behandlingar!
    ... men vad bra att du fått lite mer koll på cykeln och ska köpa en fertilitetsmotor. Du måste berätta hur den funkar för dig sen!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3