• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

STORT TACK för alla grattis! Grattis till dig också Snigelkatt! Håller tummarna stenhårt för att plusvågen ska sprida sig i tråden

Måste rusa nu men återkommer och kommenterar i kväll eller i morgon. Bamsekram till er alla!

• monchichi76
    TT...håller fullständigt med dig om att man inte ska förlita sig på sånna artiklar.. Men i vissa fall så handlar de ju om olika studier som man kan få bra tips av. Bl.a Lennart Blomkvist´s studie om blodproppar läste jag om i en sådan tidning, och det är jag glad för.

Dieter på olika vis ska man definitvt akta sig för! Men som sagt...socker är ju bra för alla  att undvika. Och vissa är nog i mer behova av att lätta på sockerintaget än andra.

Ego.. Brukar ni må illa från äl till bim? Jag har nu mått illa i nästan en vecka...inte mkt men det gör sig påmind hela dagen. Tog ett test imorse, självklart ett minus. Visserligen är det bim-4.
    Men jag känner mig inte gravid än om jag har en del symtom... Sen brukar jag inte må illa eller känna av brösten pg.a pms.
    Kanske min kropp ändrats av alla ma?!
  • LuPeRo

Tack för era svar ang Trombyl och Progesteron. Ska försöka få en telefontid med min läkare för att se om detta är något jag kan få utskrivet.

Bettan: Hoppas du får en riktigt trevlig semester, för det har du verkligen förtjänat.
    Sänder en stor kram

monchichi: Jag har vid vissa månader mått illa från ÄL till BIM och det ändrades efter mitt MA. Innan dess brukade jag inte känna något förutom ömma bröst exakt en vecka innan BIM. Men nu efteråt så har kroppen spelat många spratt med mig.
    Men jag hoppas ditt illamående beror på något helt annat

Ninni: Jag äter 1/4 Albyl varje dag på eget bevåg. Jag skulle kunna tänka mig att gå upp till 1/3 men har lite svårt att räkna ut hur fasiken man delar dom då {#lang_emotions_undecided}

Önskar er alla en riktigt trevlig söndag {#lang_emotions_flower}

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • icka76

TT: Behöver din expertis. Funderar på om jag har järnbrist. Jag är ju väldigt trött och har noll energi, blir ju även yr och konstig. Jag äter inget kött utan bara fisk och vegoprodukter. Har en burk med duroferon som jag fått av min kusin, vågar jag ta dem utan att jag vet säkert att jag har brist? Kan det påverka effekten av trombylen? Det står på burken att man kan ta den förebyggande vid graviditet. Börjar lessna på att aldrig orka något.

Bettan: Ha nu en underbar semester och njut. Vet ju inte om ni ska till värme eller snö men koppla av nu och bara ta hand om varandra. Du är mer än värd det. KRAM

• BettanB

Tack för alla trevliga semesterhälsningar. Åker tidigt imorgonbitti, så jag lär nog inte orka in innan dess. Sen blir det troligtvis en lång paus från tråden efter det skulle jag tro. Nu blir det stopp i verkstaden ett tag, så får vi se vad som händer sen.

*vinkar*

Hammock 1

Sorg i BettanMansion.
  • monchichi76
    LuPeRo skrev 2010-02-21 17:18:42 följande:
    monchichi: Jag har vid vissa månader mått illa från ÄL till BIM och det ändrades efter mitt MA. Innan dess brukade jag inte känna något förutom ömma bröst exakt en vecka innan BIM. Men nu efteråt så har kroppen spelat många spratt med mig.Men jag hoppas ditt illamående beror på något helt annat Ninni: Jag äter 1/4 Albyl varje dag på eget bevåg. Jag skulle kunna tänka mig att gå upp till 1/3 men har lite svårt att räkna ut hur fasiken man delar dom då Önskar er alla en riktigt trevlig söndag
    Okey...kanske är det så med min kropp oxå, att den har ändrats sig och ger en massa falska symtom. Förr kände jag endast lite molvärk kvällen innan mensen kom. Känner mig som sagt inte så gravid tyvärr

Jag kommer att äta ½ tablett Albyl vid nästa graviditet..läkaren tyckte det var lika bra eftersom det är så svårt att dela i 1/3.
  • TantTingeling

Monchichi: Ja, såklart kan de tipsa om bra saker oxå, jag läser oxå aftonbladet ibland :)  Men det gäller ju att plocka ut det som är vettigt och sålla det som är galet. Och det är inte lätt minsann...

Ninni: Så lite så :) Och jag vet precis hur det är att skena iväg, hade jag inte haft min vetenskapliga sida så hade jag nog provat allt alternativt vid det här laget... :)

Det är klart att man vill ta kontroll över den här situationen som man hamnat i. För visst vore det skönt om det var så att man själv kunde påverka det hela genom att undvika en massa saker till fördel för annat. Men om man nu inte har en dålig kosthållning eller extremt osund livsstil i övrigt så tror jag att det handlar om vanligt sunt förnuft. Vitaminer och avslappning är bra och tomma kalorier + stress är dåligt lixom... :)

• Cali

Jovisst vet jag att Aftonbladet och Expressen gärna presenterar sensationsnyheter som kan vara direkt felaktiga, men i det här fallet tyckte jag mig ha hört från flera håll att man ska hålla igen på socker - och informationen kom ju från fackmän; en gynekolog och en dietist. Men det är ju som TT säger att socker kan ju vara skadligt på många andra sätt, så man ska väl inte överkonsumera.

Ja, jag börjar nog bli lite desperat... Var inne och läste i en annan tråd angående akupunktur och kost här: www.familjeliv.se/Forum-7-124/m50068166.html

Vilka kostråd!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3