• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Ninni: Jag brukar inte ställa klockan på helgerna! Ibland hoppar jag över att tempa då, så får datorn dra ett streck själv och ibland tempar jag när jag vaknar och skriver in vilken tid det var. Låter klokt att sätta in ett äl-streck själv i ditt fall. Om du vill kan du också fylla i vilken dag äl-testet visade +, under test och OPK (där du skriver i tempen).

Jemema: Tufft det där att sexa på beställning.. Hoppas att det gick bättre vid andra försöket!

Nu är det dags för möten igen, återkommer kanske lite senare. Kram alla!

• icka76

Jemena: Alltid är ded nått som krånglar, hoppas ni fick till det senare. Som Liss säger så är det inte alltid lätt att prestera på beställning. Slangbelleslem låter lovande

Cali: Jag är helt säker på att min akupunktör ligger bakom alla mina graviditeter. Speciellt den sista då jag mycket sällan älar av mig själv men eftr jag slutade med pergo och haft regelbundna akupunkturbehandlingar älat 3 månader i rad samt lyckas bli gravid. Det skadar i allfall inte att försöka. Hur är det hos er med alternativmedicin? Vart är det du bor?

TT: Vet att du trivs men jobba inte ut dig alldeles nu. Du ska orka oxå. *förmanande finger*

Ninni: Jag glömde ju igen. Den akupunktören jag blev rekommenderad hette Mats nånting, har det hemma. Jag har inget minne kvar alls, måste bli påmind om allt. Förlåt {#lang_emotions_embarassed}

Bettan: Är det på måndag redan, gud vad härligt. Hur länge ska ni vara borta?

• BettanB

Hej, alla.

Jemema: Hoppas ni fick till det lite bättre sen. Stackars maken, vad prestationskraven gör med de stackars karlarna.

Cali: Haha... Ja, jag är också oerhört skeptisk till akupunktur etc Men det är ju toppen om man tror på det och tycker att det hjälper.

icka: 2 veckor är vi borta. Skall bli skönt, är SÅ trött.

*vinkivink*

Sorg i BettanMansion.
  • NinniNinna

Jemema: aldrig kan det då få vara enkelt *muttrar*. Hoppas det gick bättre sen, för det lät ju onekligen som äl {#lang_emotions_wink}

Cali: jag har ännu inte varit på akupunktur, den jag gick hos ville börja med örter (och det låter betydligt trevligare än vad det var... {#lang_emotions_undecided}) och jag kände väl inte riktigt att vi funkade ihop, så jag ska byta. Förhoppningsvis ska jag hitta någon som jag trivs med och få akupunktur. Jag har varit skeptisk innan, men i det här läget är jag villig att testa. Dessutom har ju många i tråden haft mycket bra upplevekser av det.
    Jag har omvärderat lite av min skeptism, genom att tänka på att det västerländska ju nödvädigtvis inte måste vara bäst. Varför kan det inte finnas  lösningar som vi kanske inte ser/har upptäckt ännu. Hur resonerar du själv? Vill du testa?

Jemema och Liss: tack för fantasifulla temp-tips för morgontrötta {#lang_emotions_laughing}

Icka: ingen fara! Ser fram emot tipset!

Ego: Ja, nu är spekulationerna i full gång på jobbet och i bekantskapskretsen om att jag är gravid pga av magsjukan. Snacka om ironi, att jag, som aldrig nästan haft magsjuka innan, får det två gånger på kort tid när jag försöker få barn. Vet inte om man ska skratta eller gråta....

• BettanB

NN: Till råga på allt. Fy fasen, säg inte att du skall behöva stå ut med en massa kokrade kommentarer av det slaget bara.{#lang_emotions_undecided}

Sorg i BettanMansion.
  • Jemema

Cali, de två gånger jag blivit gravid hade jag varit på akupunktur innan. Samtidigt vet jag att det varit tvärtom för många... Tror inte det finns så mycket forskning på det.

Det blev inget mer igår Känner mig jättebesviken. Kanske egentligen inte på Mannen, det är ju sånt som händer. Men less på situationen i allmänhet, det blir så påtagligt när man stöter på motgångar oavsett vad det är.

• NinniNinna

Bettan: nja, men en hel del frågor och då inser jag ju ändå att de flesta bara "tänker" och frågar inte rakt ut. Hörde bl.a. av en vän att en arbetsbekant hade spekulerat i om jag var gravid och sagt "hon har väl inte några barn, eller hur?" Jag vet att folk inte menar nåt illa, men vad f*n, hur otur kan man ha att drabbas av just det som gör att folk tror att man är gravid just nu. Nej, jag tror jag också behöver semester {#lang_emotions_laughing}

• NinniNinna

Jemema: vi skrev samtidigt... usch vad jobbigt. Situationen är så pressad att det inte är konstigt att det inte funkar alltid, men det minskar ju inte stressen precis... Skickar en stor kram!

• Maria A 78

Idag är det jobbigt... Vissa dagar är bra dagar och vissa är tyngre, denna tillhör den tyngsta på länge, mitt hjärta värker.

Idag är det 4 veckor och 3 dagar sedan mitt senaste missfall, och trots att jag vet att mensen inte behöver komma prick 4 veckor efter så hade jag ändå börjat att hoppas på att jag kanske, kanske blivit gravid igen. Mot bättre vetande. Med viss förhoppning gick jag och köpte ett test som skrek "Inte Gravid" tillbaka.

Sen fick jag reda på att vattnet gått för min svägerska... är egentligen jätteglad för deras skull för de har försökt få barn länge. Men hade jag inte fått mitt första missfall skulle vi föda ungefär samtidigt... och dela allt det roliga...

Hoppas att imorgon blir en bättre dag... skönt att skriva av sig lite i alla fall. Ha en bra kväll allesamman!

• Jemema

NN, usch så jobbig situation.. Vet dina kollegor om att ni försöker? Jag tycker vi följer med Bettan på semester

Maria, förstår att du är ledsen Sänder massor med styrkekramar!!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3