• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • TantTingeling

Cali: Men det är ju det jag säger ju - socker kan påverka fertiliteten! :)  Men att däremot börja gå på LCHF är ju en helt annan sak än att hålla igen på sockretm - det är dieter jag vänder mig emot! :)

Icka: Missade ditt inlägg eftersom jag skrev mitt, gick å gjorde annat å sen kom tillbaka och upptäckte att jag inte postat det, lika virrig som vanligt alltså :). Ja visst kan du ta Duroferon. Men har du inte järnbrist så lär det ju inte göra nån skillnad, och som du ju vet så kan trötthet å yrsel under graviditeten bero på en hel massa andra saker. Om jag var du så skulle jag ringa å boka tid för blod- och järnstatus. Har du brist så är doseringen en annan än om du bara äter det profylaktiskt. Med en provtagning så får du underlag för rätt dos.

Bettan: Ha nu en riktigt skön semester. Och hoppas du kommer tillbaka hit till oss full med energi! *kramar*

Sanne: Hur är det med dig???

• NinniNinna

Monchchi: ja, jag tycker nog att kroppen ändrades lite efter mina ma, men jag har inte kännt av att jag särskilt skulle må illa mellan äl och mens. Jag mår dock ofta illa alla möjliga tider på månaden, så jag är nog inget bra exempel. Tråkigt att det var minus, men det är ju lite tidigt att testa, precis som du själv sa. Hoppas att mensen håller sig borta!

PP: tack för svaret!

Cali: kollade tråden och herregud vilka kostråd! Tror nog med på att försöka leva så normalt och hälsosamt som möjligt, men ett stort mått av sund förnuft. När jag nojjar försöker jag tänka att vi ju faktiskt tillhör minoriteten, de allra flesta lever precis som vanligt och blir ändå gravid och får barn. Men visst, man letar ju efter allt som kan öka chanserna i det här läget.

TT: länge sen du skrev nåt ego, hur är det med dig?

Bettan: härlig bild men hängmattan! Hoppas att du verkligen får det just skönt! Kram

Ego: har haft en rätt dålig dag. Det har slagit mig, på riktigt,  att  jag snar fyller 36 och det minskar ju inte direkt stressen... Sen närmar det sig 3-årsgränsen för p-piller uppehållet. Jag trodde inte det skule gå fort då när jag slutade med p-piller, men jag trodde nog ändå inte att jag skulle sitta här i dag. Därtill, så ska jag snart byta gym och då insåg jag att när jag skrev in mig på mitt gamla gym för över ett år sen så var jag jättenoga med att ta reda på att jag skulle kunna ta uppehåll om jag blev gravid igen. Och nu, mer än ett år senare, så har jag aldrig behövt utnyttja den pausen från gymet (jag blev ju gravid igen, men behövde inte ta någon paus under den korta graviditeten). Ja, de här är ju bara skitsaker egentligen, men tillsammans så gör de det så tydligt hur länge den här cirkusen har pågått.

• BettanB

G'morron, alla.

Snart bär det iväg till varmare breddgrader; tar med mig solen och våren tillbaks sen. Ha det så fint i snöyran!

*kram*

Sorg i BettanMansion.
  • Cali

TT: Tack för att du påminner mig! Jag blir lite "carried away" av allt jag läser... Har varit väldigt skeptisk till LCHF-dieter tidigare, men det verkade som de anti-sockerboken förespråkade den och sedan läste jag om osannolika kostråd i den där andra tråden ang akunpunktur... I desperationens tecken är man ju nästan villig att göra vad som helst.

NN: suck, ja, min födelsedag närmar sig också med stormsteg. Ska nog hoppa över den i år

BB: önskar dig också en skön semester.

• Liss

Bettan: Ha en riktigt lat, lång och underbar semester i solen! Och välkommen tillbaka till tråden precis när du vill. Kramar i massor.

Ninni: Åh vännen, stor kram till dig som har en dålig dag. Hoppas att solen skiner även på dig idag och får dig på lite bättre humör.

Monchichi: Det verkar definitivt vara så att kroppen ändras en del efter mf/ma. Tex menscykler, blödningstider och så. Det är verkligen hopplöst med alla dessa falska symptom sista veckan innan BIM. Håller tummen hårt hårt för att dina symptom är riktiga och att mensen håller sig borta. 

TT: Du är lika klok som alltid! Gillar verkligen tanken på sunt förnuft. Det är så otroligt lätt att dras med i konstiga råd om hur man ska leva för att maximera sina chanser - och det är ju inget konstigt med det. Men jag håller med, lugn och bra mat är bättre än stress och dålig mat. Trivs du fortfarande på nya jobbet, lika fullt upp?

Ego: Dags för vul vid halv tolv idag. Känner mig ganska lugn större delen av tiden - och lite livrädd emellanåt...

Kram till er alla!

• LuPeRo
    Bettan: Jaaaaa, ta med solen och värmen hem så våren kommer hit. Och hoppas att även du kommer tillbaka och lyser upp tråden. Sköt om dig på semestern! ♥ Kram ♥

Ninni: Åh vännen, önskar så innerligt att jag kunde skriva något som fick dig att må bättre. Men många gånger så spelar det ingen roll vad någon skriver, för mår man dåligt så gör man. Men du har under all tid hållt hoppet uppe för mig och nu tänker jag göra det för dig. Jag tänker (med din tillåtelse) stå bredvid längs hela vägen och stötta dig så mycket jag kan! Stor kram

monchichi: Jag kände mig inte heller gravid denna gången (gör det fortfarande inte). Tyvärr kan en hel del förändringar ske i kroppen, vissa är man dock inte beredd på.
    Ja hur man delar en liten Albyl tablett i 3 delar är utanför mitt förstånd.

Cali: Nä men vilka råd dom kom med i tråden! Snacka om att sluta leva helt...

Liss: Hoppas du inte tar illa upp om jag frågar, men hur kan det komma sig att du får göra så tidigt VUL? Lycka till iallafall!
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Liss

Pillan: Klart jag inte tar illa upp Jag tycker också det är väldigt tidigt för vul, men läkaren ville göra det i samband med att hon skriver ut progesteronet. Antar att det är för att konstatera graviditet. Men vi får se om det blir något vul idag. Mannen, som jobbar på sjukhuset, ringde precis och sa att i stort sett alla gynekologer har fastnat i trafiken på olika håll och inte lyckats ta sig till jobbet. Får se om de ringer och ställer in snart eller om hon lyckas få igång sin bil och ta sig fram...

• Liss

Pillan: Klart jag inte tar illa upp Jag tycker också det är väldigt tidigt för vul, men läkaren ville göra det i samband med att hon skriver ut progesteronet. Antar att det är för att konstatera graviditet. Men vi får se om det blir något vul idag. Mannen, som jobbar på sjukhuset, ringde precis och sa att i stort sett alla gynekologer har fastnat i trafiken på olika håll och inte lyckats ta sig till jobbet. Får se om de ringer och ställer in snart eller om hon lyckas få igång sin bil och ta sig fram...

• Liss

Pillan: Klart jag inte tar illa upp Jag tycker också det är väldigt tidigt för vul, men läkaren ville göra det i samband med att hon skriver ut progesteronet. Antar att det är för att konstatera graviditet. Men det kanske inte blir något vul idag. Mannen, som jobbar på sjukhuset, ringde precis och sa att i stort sett alla gynekologer har fastnat i trafiken på olika håll och inte lyckats ta sig till jobbet. Får se om de ringer och ställer in snart eller om hon lyckas få igång sin bil och ta sig fram...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3