• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    Liss: Ja men det kan ju vara bra med ett VUL om hon ska skriva ut Progesteron. Jag hoppas att alla lyckas ta sig till jobbet så du kan få progesteronet utskrivet
    Men vägarna är hemska idag Snön har dalat ner hela natten och hela morgonen. Det blir att stanna inne för ut kommer man inte...
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76
    Bettan...ha så underbart skönt på semestern nu!

PP..jag har skrivit upp alla mina symtom i en almenacka.Ändå sen första ma´t. Vet inte varför men på nåt vis gillar jag..kontrollfreaken.. att kunna gå tillbaka och jämnföra med de förra.
    Det jag känner nu är rätt likt det jag har skrivit i almenackan innan mina plus..förrutom att jag inte känner mig gravid (inombords).Men som du skriver så kan ju kroppen ändras och luras rätt bra. 
    Kom att tänka på det..ifjol var jag gravid i nästan 9mån  utan att få ett barn..inte undra på om min kropp tappat kontrollen.. Jaja, det lär ju märkas dagarna framöver..

NN..Vad jobbigt att du kommit in i en svacka. Men förståligt.. Det är mkt som får en till att bli påmind om både ålder, tidspress och barnlängtan. Hoppas du hittar upp i gropen snart igen!

Brr.. -27 grader här! Blir till att ligga inne tills det är dags för kvällsjobb. Liss..hoppas du kommer förbi snön idag!
  • LuPeRo

Vill bara titta in och pigga upp er lite snabbt. Fick ett urgulligt mail som fick mig att smälta rejält {#lang_emotions_kiss} Så här stod det;

I know you don't clean your computer screen very often and it is hard to do the inside, so here is my present to you...
    (Just click on the word "here" above)

• LuPeRo
    monchichi: Ja visst är den söt! Helt underbar! Jag har tjatat på sambon om en sådan hund men han vill inte ha en hund som är mindre än våran katt
  • NinniNinna

Liss: hur har det gått i dag? Hoppas verkligen du fick göra vul, trots ruskväder.

PP: Gullig bild! ...och jättegulligt sagt! De värmer mer än du tror. Kram

Monchichi och Liss: tack för uppmuntran! Det känns mycket bättre i dag.

Cali: ok, då hoppar du och jag över födelsedagarna i år {#lang_emotions_wink}

Icka: jag tror inte du behövr skicka ditt tips på akupuntkur, för jag tror att jag har hittat rätt nu. Var hos en duktig och trevlig kvinna i dag, som jag kände mycket mer förtroende för än han jag var hos innan. När jag sa till henne att jag sett flera akupunkturmottagningar i min stad sa hon "det var konstigt eftersom det är så få som är registrerade som akupuntörer här i stan" vilket jag tyckte bevisade att det nog finns en del oseriösa personer i omlopp. Hur går det för dig? Hoppas illamåendet har lagt sig lite!

Hur är det med alla era andra?

• Liss

Ninni: Vad glad jag blir att du mår bättre idag och att du har hittat en akupunktör som verkar seriös och trevlig!

Pillan: Vilken sötnos! Förstår att du blir sugen

Monchichi: Håller fortfarande tummen för dig.

Ego: Allt gick bra igår! Läkaren lyckades ta sig till jobbet och vul visade en förtjockad slemhinna med en svart "blobb" i, vilket ska vara normalt för denna tidiga vecka. Fick utskrivet pregnyl (liknande progesteron). Ska ta två sprutor en gång i veckan av det till ca v. 14. Fragminet blir en spruta per dag hela graviditeten. Många sprutor blir det, men vad gör man inte... :)

Hur är det med er andra? Lova att ni är helt ärliga och säger till om ni inte vill höra om vul och liknande. Vet ju att det är många kluvna känslor när andra plussar. Jag tar inte illa upp och vill absolut inte att någon ska må dåligt - så säg bara till! Stor stor kram till er alla!

• LuPeRo
    Liss: Skönt att höra att allt såg bra ut!
    Pregnyl fick jag för att skjutsa på min ägglossning. Jag hade ingen aning om att dom gav det även när man var gravid. Man lär sig något nytt varje dag
  • LuPeRo
    Ninni: Här är det bra, tror jag iallafall Tar en dag i taget precis som alla andra.
    Hur är det själv?
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3