• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

NN: Du behöver absolut inte be om ursäkt. Hade jag inte gått igenom detta innan med tvillingarna att hjärtana slog i v. 9 och de dog 5 dagar senare så hade jag nog varit mer avslappnad. Jag hoppas att din känsla stämmer vännen. Tack!!

• Liss

God morgon alla!

Icka: Skönt att illamåendet börjar ge med sig! Förstår att du måste vara grymt nervös inför nästa vecka. MEN jag är också helt övertygad om att det kommer att gå hur bra som helst! Håller alla tummar och tår för dig. Kram

Jemema: Fy fasen för allt du har fått gå igenom. Stor kram! Regelbunden cykel låter ju lovande i alla fall! Är också nyfiken på fertilitetsmonitor, så rapportera gärna sen.

Ninni: Kan tänka mig att du har lika jobbig väntan du just nu, den där tiden mellan äl och BIM. Hoppas att det känns som att tempningen får tiden att gå lite fortare i alla fall. Kram

• Liss

Pillan: Oroa dig inte för det där med symptom. Det är ju så olika. De kommer snart ska du se! Kram till dig också.

• LuPeRo
    Ninni: Allt man väntar på är jobbigt. Om det så är ÄL, BIM eller ett tandläkarbesök
    Nu tänker jag vara positiv åt dig då din kurva ser så bra ut som tack för alla gånger du varit det tillbaka

Jemema: Självklart ska du fortsätta hoppas! Om inget annat så gör vi det åt dig
    Har tyvärr inga råd om Metformin. Jag provade det själv i 3-4 månader men det hjälpte inte mig något alls så läkaren tog bort dom direkt. Men det kan ju vara en idé att prata med din läkare om det

Bra gjort att skicka till Bettan! Inte ska hon ha mobilen igång nu på semestern

icka: Jag fick se ett hjärta i vecka 7 (6+3) förra gången. Blödningen kom i vecka 13 (12+1). Så för mig är det att ta sig förbi just vecka 13 till att börja med.
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    Liss: Jag tar en dag i taget för tillfället, men det är kämpigt. Av många olika anledningar så har inte heller någon att prata med om allt detta vilket gör att har total kaos i min kropp för tillfället.
    Men allt blir väll bättre antar jag Tack för kramen, skickar en hel hög tillbaka!
  • icka76

PP: Du har ju oss att prata med, vi lyssnar på dig. Nej som du säger så finns det en massa delmål vi ska ta oss igenom innan vi vågra tro för mycket. men jag tror att om Liten lever på fredag i v.11+0 så borde det vara ganska bra odds att den ska klara det hela vägen.

NN: Håller tummarna.

Jag ropade hej för tidigt vad gäller illamåendet nu sitter jag här och mår skunk {#lang_emotions_throwup}

• LuPeRo
    icka: Men jag vill inte såra någon härinne genom en massa gravidprat, därav att jag försöker undvika att svara när det kommer upp. Ang oron så jag har alldeles för många veckor kvar innan jag kan känna mig lugn.
    Hoppas ditt illamående lägger sig (lite iallafall) under dagens gång
  • monchichi76

BIM+1...ingen antydan på mens eller plus. Bara att vänta på mensen.. Varför kommer den inte? Har alltid varit regelbunden..

Håller tummarna för er alla som ska på vul!

• icka76

PP: Den här tråden är ju till för att stötta varandra i alla lägen, alternativet är att vi startar en systertråd för oss som behöver ventilera våra graviditeter lite extra. De andra får bestämma hur de känner inför det.

Monchichi: Usch vad jobbigt. Har mensen varit regelbunden efter sista missfallet?

• monchichi76
    icka76 skrev 2010-02-26 09:14:57 följande:
    .Monchichi: Usch vad jobbigt. Har mensen varit regelbunden efter sista missfallet?
    Mensen kom 34 dagar efter mitt ma. Så lite försenad var den.. Efter alla mina ma´n har den hittat tillbaka igen efter första mensen...men inte denna gång..
    Det jobbig är att gå och ha lite symtom..just nu bränner det lite i brösten.. Man blir så påmind om hur det var att vara gravid. Vill inget annat än att mensen ska komma nu! (fast helst vill jag vara gravid )
    Skickat ett sms till min akupunktör för att fråga om hon vet nåt om att det kan rubbas av det hon har gjort på mig, får se när hon svarar..
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3