• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • NinniNinna

God morgon, börjar med att släpa fram templistan, med förklaringen att min temphöjning ju såklart beror på alkohol+ sömnbrist + sent tempande i morse... men kul var det i går {#lang_emotions_wink}

Monchichi: förstår att du är stressad. Man vill ju bara att mensen ska komma om den nu är på väg... Hur är läget i dag?

Cali: spännande, hur gick det hos akupunktören?

Mina tankar går till Snigelkatt och Sanne... en stor kram till er!

• snigelkatt

Tack för era tankar & kramar tjejer, det värmer när allt känns för jävligt rent ut sagt.
    Vi får se vad de säger på SU i morgon. De kanske vill att jag ska komma och ta ett blodprov för att få det bekräftat.
    För tidigt att göra VUL nu, eftersom lilla hjärtat inte skulle börja slå förrän typ i morgon.
    Usch, vi ställer in oss på att testet visade rätt, att vi inte har nåt HCG kvar i koppen.

• monchichi76
    NN...det är ingen förändring alls idag. Haft lite molvärk och känt av brösten lite...men det är väl troligast bara hormonerna som spökar nu..   I mina tidigare graviditeter kände jag  inombords att jag var gravid. Men nåt sånt känns inte nu.. Och jag har alltid plussat på -3 så det är bara att inse att det är kört.
    Visst är det skönt att slippa blöda, men jag vill ju att min kropp ska hitta tillbaka.
    Funderar ibland om det var dumt att starta med akupunkturen..men jag hade nog funderat tvärtom om jag inte gjort det..
  • Jemema

Det där med att det inte går att se nåt på ett tidigt vul är BULLSHIT!!! Man kan visst se nåt!!! Även om inte hjärtat börjat slå kan man se om det ser normalt ut för just den vecka man är i. Stå på er!!!!

• NinniNinna

Snigelkatt: såklart måste du få bekräftelse på vad som ha hänt, om inte annar så för att du ska kunna gå vidare. Kräv det du tycker att du behöver. Kram

Monchichi: klandra inte dig själv för att du valde akupuntur, du gjorde det du trodde var bäst och sanningen är ju att vi inte kan kontrollera alla faktorer i den här situationen. För min del så känner jag såklar saker, men allt tyder på att mensen är på väg. Det är väl bara för ironiskt att graviditetstecken och pms är så likt!

• monchichi76
    Snigelkatt...begär att få göra ett vul. Man kan se om hinnesäcken är intakt eller inte. Om det är ett mf så ser den ut som en ballong som tappat lite luft. Sen kan man se hjärtat från cav6, lite olika...vet inte vad du är i för v?

NN..ja, det är riktigt irriterande att man har så lika symtom för de tillfällena! Jag tycler även det är jobbigt med symtomen eftersom det påminner om hur de känns när man är gravid..
  • Cali

Hej, hej!

NN: Akupunkturen var minst sagt intressant! Jag blev kvar en extra timma eftersom jag och min man hade typ hundra frågor som vi ville ha svar på. Så första träffen blev 2.5 timmar lång istället för 1.5. Akunpunkturen gick bra och jag fick köpa en massa olika örter och tillskott. Sitter och försöker sippa i mig något pulver upplöst i vatten just nu - kan inte säga att det smakar underbart, men vad gör man inte. {#lang_emotions_undecided} 
    Kände att akupunktören iallafall tog väldigt mycket hänsyn till min kropp och mina speciella förutsättningar. Han rekommenderade dock ett avbrott i verkstaden på tre (!) månader. Känns oändligt långt att vänta så länge...

Icka: glömde svara på din fråga angående sjukvården här. Jo, fertilitetsutredning och vissa hjälpmedel (ej säker på om IVF ingår där) sköts även av "vanliga" sjukvården. Jag är lyckligt lottad som arbetar och har försäkring via jobbet. Jag skulle förmodligen få betala 50 procent ur egen ficka för fertilitetshjälp. Många här har ingen sjukvård alls och sätter sig i stora skulder för att betala för behandlingar (även livsavgörande sådana).

• mayan

Hejsan. Häromdagen smög jag runt på tråden för dem som ska ha barn i oktober, vilket var precis vad jag skulle ha oxå. Men nu hoppar jag in här istället och jag antar att ni förstår varför!! Hoppas jag får vara med er här.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3