• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    Ninni: Beklagar att du fick minus men jag håller med Jemema, det finns ju fortfarande en chans Hänger med i klubben där vi håller tummarna för dig! Kram {#lang_emotions_flower}
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • LuPeRo
    icka: Jag kan inte mer än skriva under det du skrivit. Jag vaknar utan symtom, lägger mig utan dom. Lever precis som vanligt med hopp om att allt kommer att gå bra. Gråter av förtvivlan när jag är ensam för jag vet inte hur jag ska orka detta. Jag är ju i den tiden där man faktiskt ska känna något. Om jag kanske koncentrerar mig så kan jag känna lite molvärk. Men då får jag också koncentrera mig rejält.
    Jag vill må illa då det för mig är en bekräftelse på att där är något i mig. Jag orkar inte testa mer och tyvärr lugnar det mig inte trots att testen är så starka dom kan bli.
    Nu efter att jag ringde och bokade tid till BM så känns det som om jag jinxat allt, att bara för det så går detta åt helvete. Jag går snart under... Bokstavligen talat...
  • icka76

PP: Då har vi två val. antingen tar vi varandra i handen och går under ihop, eeller så tar vi varandra i handen och ger oss fan på att detta ska gå bra. Jag tycker vi väljer det senare.

Sa till sambon att går det åt skogen så vill jag inte göra om det utan då blir det adoption. Mitt psyke orkar inte mer nu.

• LuPeRo
    icka: Jag vill kunna ge mig fan på att detta ska gå bra. I de ljusa stunderna så tror jag det. Men jag har fler mörka stunder tyvärr som tar över alla positiva tankar.
    Detta måste ju går bra. Det är ju 3-dje gången gillt...
    Blir det MF/MA så kommer vi att ta en paus. Jag måste ha en paus. Det finns en gräns av hur mycket en människa orkar och min gräns är nådd nu.
  • monchichi76
    Snigelkatt...är så oerhört ledsen för din skull! Får det aldrig lov att vara nog!?

PP och Icka..förstår er oro. Man vill ju inte annat än att få känna tecken på sin graviditet än om det heller inte behöver att allt är okay. Men denna gång ska det ta mig tusan gå vägen för er!
    Ego..Inget nytt under solen. Ingen tand röd.. Less nu..
  • Jemema

PP & icka, förstår er oro! Finns det ingen möjlighet att ni kan få komma in på extra vul? Jag vet en tjej i en annan tråd som tjatade till sig ett vul i veckan för hon var så orolig. Sänder styrkekramar till er!!

• LuPeRo
    monchichi: Tack tjejen {#lang_emotions_flower} Det känns bara tungt nu helt enkelt. Håller tummarna att plusset bara dröjer lite för dig

Jemema: Stort tack ♥ Det uppskattas kan jag lova.
    Jag ska ju till BM på fredag för hälsosamtal och ska se om jag kan tjata till mig ett VUL då. För den BM jag kommer att ha nu är den som gör ultraljuden. Men det kan ju vara för tidigt att se något den dagen och risken är då att det gör mig mer orolig *suck*
  • NinniNinna

PP och Icka: usch vad jobbigt det låter. Önskar verkligen det fanns något man kunde göra för att ni skulle få det lugnare. Jag har också, precis som Jemema, hört talas om folk som tjatat sig till väldigt regelbundna vul i er situation. Hoppa det funkar! Det finns ju också alternativet att betala för extra vul om ni känner att ni har råd och lust med det. Jag kan inte annat än att hoppas att tiden går fort fram till säkrare och lugnare tider i era graviditeter. Kram

Monchichi: har du testat i dag? Förstår att du är less!

Jemema och Pillan: tack, men jag i princip vet att jag inte är gravid. Nu ska jag bara försöka ha kul på festen i kväll och sedan hoppas att det inte blir allt för jobbigt när mensen kommer på onsdag (jag har inga illusioner om att jag inte kommer bli ledsen på onsdag bara för att jag vet redan nu att jag inte är gravid). Nästa vecka blir det handling. Jag orkar inte vänta mer, utan ska boka tid för privat utredning så snart jag är ifred och kan ringa på jobbet. På torsdag blir det akupuntur igen och vid nästa äl börjar jag med albyl minor. Jepp, nu blir det allt på en gång {#lang_emotions_laughing}

• Cali

Snigelkatt: En stor kram!!

För mig får ni gärna delge era erfarenheter. Jag känner inget obehag alls inför att ni skriver om era graviditeter; man vill ju veta att det kan gå vägen även efter upprepade missfall, vad som fungerat för att bli gravid eller inte. (Däremot kan jag absolut inte läsa några andra "gravidtrådar" då blir jag bara ledsen.) Sista graviditeten var jag också livrädd under och det tror jag inte andra gravida som aldrig haft missfall kan sätta sig in i.

Nu ska jag snart iväg på akupunktur! Nervöst!

• monchichi76
    NN...har inte testat nåt idag. Tror inte för fem öre att jag är gravid, känns mera som att det är nåt tjall.
    Fick svar av min akupunktör idag...hade frågat henne om det hon gjort kan ha rubbat min cykel. Hon skrev "..att min "gamla" obalans pendlar, vilket det gör med hormoner tills de hittar en hälsosam väg och där man inte "bara" har en regelbunden cykel utan oxå en livmoder som ger näriing under hela graviditeten.." Så hon tror det beror på det..
       Så kanske är det så? Har ju känt att nåt har hänt där nere i livmodern...det har stuckit och huggit och varit annorlunda..
    Men är orolig att detta tar lång tid! Vill ju inte förlora mera tid i barnagörandet!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3