• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • icka76

Monchichi: Om du har fått ta de vanligaste och de är normala så tror jag inte det är lätt att få ta fler om inte din läkare är riktigt bra. Jag tycker du ska försöka slappna av och försöka igen. Proggisar borde du nog kunna få utan knössel.

• monchichi76
    icka76 skrev 2010-02-16 15:03:47 följande:
    Monchichi: Om du har fått ta de vanligaste och de är normala så tror jag inte det är lätt att få ta fler om inte din läkare är riktigt bra. Jag tycker du ska försöka slappna av och försöka igen. Proggisar borde du nog kunna få utan knössel.
    okey..vet inte vad som är de vanligaste Men jag tog iaf autoimmunprov, kromosonprov och proteinS och C..

Ja, kanske  man ska låta det stanna vid det och satsa frammåt nu.. Proggarna kommer jag vara tjuriga på, de ska jag ha!
  • Daniela01

någon som har varit med om att äl kommer 5dagar efter bim?
    jag har fullt utslag på äl-testet, och funderar lite på om bim kan göra utslag på den?

• icka76

Daniela: Det kan inte vara gravhormoner som är kvar som ger positivt äl-test?

• TantTingeling

Cali: Jag vilar en cykel.

Bettan: Skönt att höra att det går framåt ändå om det såklart är riktigt jobbigt än. Det ligger ju ännu så nära i tiden så det vore konstigt om du var tipp topp *kramar om*. Jobbigt med andra vovven, förstår att du är orolig, men jag hoppas och tror att det är falskt alarm. Feberfritt och att hon fått i sig vätska låter iaf positivt. Hur är det med lilltösen nu? Ska ni åka på semester?

Icka: Jobbigt att det inte vänt ännu med illamåendet . Tyvärr inget tips för BT-fallet, annat än att försöka ta det lilla lugna och inte hasta iväg i rörelserna. Ska fundera om jag kommer på nåt annat som funkar vid graviditet.

Liss: Grattis till valet. Jag förstår om ni valt bort AC om de dröjt så länge. Det inger ju inte direkt förhoppningar om att allt ska fungera fint om kommunikationen är så dålig. FFIA låter bra, vi funderade också lite på dem, de har några länder som vi var lite extra intresserade av. Hur har ni funderat ang. länder?

Vallmo: Jag kände 0 av cytotec. Men så är jag mkt smärttålig också, så jag är kanske inte rätt person att fråga.

Ego/svar till Ninni: Här är det lugnt. Begraver mig just nu i arbete och är helt slut på kvällarna, men trivs jättebra på nya jobbet. :)

• Daniela01

nu när jag tog äl-test så såg jag att det hade blivit ett tunt sträck.. Så jag funderar över om det var äl- som jag hade? och det kan vara förklaringen till att vi har missat den de senaste månaderna? (fick ma i oktober)

• Liss

Pillan: Tack för hjälpen! Nu har jag "overridat"

Jemema: Klurigt när cykeln är så oregelbunden och tempkurvan svårtolkad. Kan tyvärr inget om fertilitetsmonitorer och vet inte riktigt vad som är bäst att göra. Önskar jag kunde hjälpa dig mer. Kram

Monchichi: Så skönt att proverna var bra! Håller med Icka, om du har gjort de vanligaste testerna och får proggisar utskrivet så låter det som en bra idé att satsa framåt. Om det känns rätt för er så klart. Fint att höra din kämparanda!

TT: Vad kul att höra att du trivs på nya jobbet! Nej, vi har inte funderat på länder än. Tar det senare om det blir aktuellt.

Cali: Låter väldigt tidigt med äl fem dar efter BIM. Kan inte äl-testen reagera även under mens, så att det var det den kände av? Om du är fundersam över hur din cykel ser ut kanske det kan vara en idé att börja tempa. Då får man stenkoll.

• LuPeRo

Det verkar som att det är min tur nu att få berätta en glad nyhet. Enligt test de senaste 3 dagarna (inklusive idag) så är jag gravid. 13 månader efter mitt MA kan jag äntligen skriva ut det. Jag ska ta ett digitalt idag (när det kommer på posten) för att verkligen få det bekräftat.
    Jag kommer aldrig att kunna tacka er för allt stöd jag fått, all vänskap och alla råd. Ni är verkligen guld värda allihopa och jag hoppas det är okej om jag fortsätter läsa hur det går för er. Jag vill inte tappa bort denna tråd. Jag vill inte förlora er ♥

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • monchichi76
    PP...åh, så skoj! Det är du verkligen värd..grattis grattis!! Blir så glad då jag läser det!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3