• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Liss

Glömde ju mitt ego-inlägg...

Nu har vi bestämt oss för adoptionsorganisation! Det blir FFIA. De är stora utan att vara "för stora" och man behöver inte bestämma sig vid anmälan vilka länder, åldrar osv man är intresserad av. AC är störst, men de har inte ens svarat på det mail jag skickade för ett par veckor sen, så de går bort. Det var bara det jag ville berätta, i övrigt har inte mycket hänt. Hej så länge

• icka76

Oj, vad många nya som tillkommit. trist att ni ska behöva vara här men ni är mycket välkomna.

Liss: Härligt att ni har tagit ett steg framåt i adoptionssvängen.

Bettan: Förstår att du blir orolig när den andra vovven är kinkig, men så länge hon är pigg och dricker är det nog ingen fara.

Monchichi: Hoppas säng-os gett resultat.

Ninni: Har nmanet på honom hemma så jag inboxar om det sedan.

PP: Hoppas du fick en fin Alla hjärtans dag.

TT: Illamåendet går upp och ner. Igår var det jobbigt och jag känner att det är på samma väg idag. Har du nått tips mot blodtrycksfall, blir så jäkla yr och illamående när jag står upp för länge. Annars är allt bra. Börjar växa ur byxorna nu och har fått börja med snodd i dem. En hel del molvärk och ömhet över livmodern så jag antar att det växer på där inne.

Vallmo: Jag räknar min förra graviditet som ofostrig och där hade hinnsäckarna växt till v. 8 ca innan vi upptäckte det. Så visst kan de växa fast de är tomma. Kroppen är skum på det sättet. Tycker oxå att du ska b om en skrapning. Jag har gjort 2 st och är jättenöjd över det. Har inte haft några som helst komplikationer och inget ont alls.

Till er jag missat: *KRAM*

• Liss

Bara jag igen...

Skulle någon tempkunnig kunna kika på min kurva. Vet ni varför programmet har satt ut äl på onsdagen (tre dar efter + på äl-testet)? Jag har räknat med måndagen. Annars missade vi nog chansen denna månaden...

• icka76

Liss: Jag skulle säga att det beror på temphöjningen du hade på dag 11. Testa att ta bort den och se om strecket flyttas.

• BettanB

Liss: Håller med icka, ser ut som en höjning på dag 11 som ställer till det. Eftersom pluppen är vit tycker jag att du kan överväga att bara välja att inte räkna med den.

Är sen till gymmet så jag får skriva mer sen.....

*svooooosch*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Liss: Skönt att ha valt organisation. Vi velar fortfarande och kan inte bestämma oss. Får ta och sätta oss och fundera riktigt rejält när vi kommer hem från semestern tror jag.

icka: Jobbigt med blodtrycksfall och illamående, men det är ju alltid bättre med symptom än att inte ha några.

Btw, så tror jag inte på begreppet ofostrig. Läkarna envisades för att kalla Loppan ofostrig, men då hade vi ju sett liten vid tidigt ultraljud. Dock är det ju oerhört vanligt att embryot/fostret regrediera och krymper efter att det dött. Ibland försvinner det helt (som det alltså gjorde för mig den gången). Nu sist hade det också krympt rejält vid andra kollen.

Nu skall Bettan duscha efter svettigt gympass.

*vinkar*

Sorg i BettanMansion.
  • monchichi76
    BettanB skrev 2010-02-15 19:25:58 följande:
     Btw, så tror jag inte på begreppet ofostrig. Läkarna envisades för att kalla Loppan ofostrig, men då hade vi ju sett liten vid tidigt ultraljud. Dock är det ju oerhört vanligt att embryot/fostret regrediera och krymper efter att det dött. Ibland försvinner det helt (som det alltså gjorde för mig den gången). Nu sist hade det också krympt rejält vid andra kollen.Nu skall Bettan duscha efter svettigt gympass. *vinkar*
    Enligt min förra läkare så sa hon att ofosterlig var just det att fostret har regredierat och försvunnit. Att man först har en vanlig graviditet med fostret dör för att sen "ätas" upp av kroppen igen..
  • Jemema

Jag tycker att jag har haft trådiga flytningar idag och igår Men vi har haft sex både lördag och söndag, kan det vara rester efter glidmedel och/eller sperma som gör att flytningarna blir klibbiga och "gummisnoddsaktiga"? Ursäkta detaljerna...
    När man haft sex utan att mannen fått utlösning, ska man ändå fylla i det på FF?

• BettanB

Monchichi: Ja, det är så jag menar också, men en del tycks mena att där aldrig varit ett foster. Kanske de som fattat fel då? Hmmm..

Jemema: Svårt att säga. Din kurva är lite svårt läst, men det kan ju vara äldags. Hmm... Jajo, jag hade nog skrivit in det ändå. Några rackare kan ju ha hitta ut. Fast det var en rätt svår fråga. Funderar.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3