• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Maria A 78

Hoppar in här... 31 år och två missfall det senaste året {#lang_emotions_frown}

Här ser jag i alla fall att jag inte är ensam!

• monchichi76
    BettanB skrev 2010-02-15 19:48:02 följande:
    Monchichi: Ja, det är så jag menar också, men en del tycks mena att där aldrig varit ett foster. Kanske de som fattat fel då?
    Ja, jag är ganska 100 på att hon sa på det viset att man har ett foster från början.. Och det vore ju inte underligt om det kan försvinna eftersom..som du skrev..att det krymper efter det dött. Dör de som väldigt små finns det inte mkt att krympa bort..

MariaA..ledsen för dina mf. Här inne får vi stöd och råd av varann. En mkt bra tråd!
  • icka76

Maria: Du är absolut inte ensam, vi är tyvärr ganska många som har fått uppleva flera mf. Du är välkommen hit.

Appropå ofostrigt så vet jag ju inte om det fanns foster i alla tre hinnsäckarna vid förra graviditeten för det fanns bara et yttepyttelitet kvar i en av dem. De sa aldrig att det var ofostrigt heller. Men jag tror ändå att det finns nått som heter ofostrig, jag tänker på de som gör VUL i v.6 och inte ser foster och sen är det fortfarande tomt några veckor senare. Eller har det börjat utvecklas ett foster som tillbakabildas direkt? Det behövs mer forskning helt enkelt.

• Jemema

Bettan, så du tycker min kurva är svårtolkad, det förstår jag inte Knepigt att leta efter höjningar när det går upp och ner hela tiden {#lang_emotions_undecided}

Välkomna alla nya!

• BettanB

Maria A: Välkommen hit. Ja, här vet vi hur det känns....

icka: Hmm... tror att det även så tidigt har funnits början till något. Fast jag är ju ingen expert. Tog väldigt illa upp när alla hävdade att Loppan aldrig funnits i varje fall.

Jemema: haha.. Lite så. Klippiga bergen... Huvudsaken är att det blir äl. Och när du lärt dig just din kurva så går den kanske att tolka.

Sorg i BettanMansion.
  • monchichi76

Icka...Jag fattar som att det funnits nåt från början.. Med tanke på att ägget börjar celldelas direkt så måste det ju finnas nåt där tycker man. Min ofosterliga upptäcktes i v9 men den lilla hade dött runt v7, då är det ju rätt litet så kroppen lyckas nog ta tillbaka det ibland..varav att det ser tomt ut..

• Liss

Maria: Varmt välkommen in i tråden! Beklagar allt det jobbiga du har gått igenom. Hoppas att du kommer att trivas här hos oss.

Bettan och Icka: Tack för temphjälp! Jag testade att ta bort och lägga till lite här och där, men strecket vägrade att flytta på sig. Har bestämt mig för att ändå se måndagen som äl-dag. Vet att jag har frågat tidigare, men glömsk som man är minns jag inte hur man kan tvinga strecket till en viss dag.

Bettan: Semester?!! Vad härligt det låter. Du är så värd ett avbrott i vardagen! Får man fråga vart du/ni ska åka? Visst är det svårt att välja organisation. Vi velade en massa först, men sen blev det ganska enkelt efter ett tag eftersom vi inte ville bestämma land mm nu, vilket de mindre organisationerna krävde.

Jemema: Låter ju typiskt äl-aktigt med trådiga flytningar. Ingen aning om tex glidmedel kan påverka flytningarna. Brukar du testa med äl-test också? Kanske kan vara bra att kombinera en cykel för att lära dig din kurva.

• LuPeRo
    Liss skrev 2010-02-16 07:48:53 följande:
     Jag testade att ta bort och lägga till lite här och där, men strecket vägrade att flytta på sig. Har bestämt mig för att ändå se måndagen som äl-dag. Vet att jag har frågat tidigare, men glömsk som man är minns jag inte hur man kan tvinga strecket till en viss dag.
    När du loggat in på FF så står det lite längre ner "Tuning/Override". Där kan du fylla i din ÄL där du vill ha den
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • Jemema

Liss, jag funderar på att köpa en fertilitetsmonitor. Men då ska man ha en cykel på max 42 dagar. Nu sist hade jag 35 dagar, men det finns risk att det var en engångsföreteelse det varierar upp till 2,5 månad...
    Hoppas ni lyckades pricka äl!

• monchichi76

Ringde in till gyn idag för att höra om mina prover som togs på utredningen.. Fick inte tala med läkaren för han är borta en vecka. Men enligt journalen så var proverna bra.. Men sen sa hon att han inte signerat på ProteinC och S.. vet inte riktigt vad hon menade med det?

Tog även upp att jag vill ha progesteron vag. vid en graviditet.. Så om jag bir gravid innan han kommer tillbaka skulle jag få ta upp det med en annan läkare..

Men om nu alla prover är bra? Ska jag trycka på att få göra flera eller ska jag försöka slappna av och satsa på att bli gravid igen?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3